انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 14

الموضوع: بخييييل ام مممممادا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    149

Question بخييييل ام مممممادا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بسم الله الرحمان الرحيم
    واللهم صلي على سيدنا محمد

*انا لا ادري كيف ابدا كلامي

هل هده مشكلة ام مادا؟؟؟؟ المهم ساحكي لكم :
    انا اواعد شخص و مواعدين على الزواج متفاهيمين وكل حاجة و يفعل لي خاطري وكل حاجة ولكن انا خايفة ان يكون بخيل انا لا ادري هل هي صدفة ام مقصودة
    فمثلا هو لديه صديق كأخ له تماما المهم دات مرة كنا في زيارة لمدينة ودخلنا لمقهى وحين اردنا الخروج قام صديقه بدفع الفاتورة ثم قل في نفسي عادي لأن صديقه هو لدي دعانا ومرة اخرى دخلنا لمطعم ثم قام صديقه بدفع الفاتورة و في عيد ملادي او مناسبات اخرى لا يهديني هدية ولا أي حاجة انا لا ادري كيف افسر لكم المهم عمر ما اهداني شيء وادا كنا لوحدنا دون صديقه نجلس في السيارة و نتحدت بدلا من ان يقول لي لندهب الى مقهى هو يدري انا لن ادهب معه لمقهى في مديتنا الا ادا خرجنا منها لمهم هو ان يقول ولو ادا كان يعرف اني سارفض انا اخاف ان افاتحه في هدا الموضوع يظن ان انا طامع فيه المهم انا حائرة جدا لا ادري مادا افعل.

أرجوكم ان تساعدوني ولله العضيم حائرة حائرة

الردود
    294
    صباح السكر نورا
    شوفى اعتقد انه بخيل وما تتعجليش فى الزواج لانى مريت بنفس الظروف تقريبا
    اعملى له مفاجاه وروحى معاه اغلى مكان ممكن بس يكون بعد اول الشهر
    يعنى قبض معاشه
    واطلبى بمببلغ محترم
    عارفه انه ممكن يظن بيك سوء بس ادام هايعرف انك مش وحشه ومعلش لما يظن بيك سوء احسن مايطلع هو مش كويس وتعيشى حياه مكتوب لها تزم تهدم قبل ما تتبنى
    وزاحكى معه انك لا زم تعيشى فى مستوى كويس وطلعى فى العالى وشوفى نظرته او رد فعله واحكى عن صحبتك اللى جابله خطيبها هديه كذا
    وراحو مطعم كذا نفسى نجربه وما تخليش مشاعرك او رغبتك فى الارتباط تغمى عينك لا
    ركزى كويس اوى وربنا يسعدك ويبعد عنك الحيره

yehia2007's صورة
    yehia2007 غير متواجد متميزة صيف 1429هـ -مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    الردود
    11,299
    واضح طبعا ان بخيل ودى تصرفات البخلاء لانها مش صدفه ولا اول مره لاء دى متكرره
    وانا بقول انك حتى لو جربتى كلام الاخت زهور ودبستيه فى مطعم يرده حيتهرب
    الحقى نفسك وانسحبى افضل بدل ما تتعبى بعد كده
    الكريم بيبان والبخيل بيبان من البدايه
    وبعدين هو معملش اى خطوه معاكى تدل على ان جاد فى العلاقه معاكى
    يعنى بيتسلى!!
    الغى موضوع المقابلات احسن وقوليلو لو عايزنى فعلا تعالى بيت اهلى ولو جه اهلا وسهلا ساعتها اهلك حيقدرو يفهمو شخصيته اكتر
    ولو اتحجج بظروف وحجج واهيه يبقى مع الف سلامه وانتى مش خسرانه لانك اكتشفتيه على حقيقته

الردود
    863
    انا بتوقع من هاي التصرفات اللي بعملها اكيد انو بخيل وعليكي انك تجربيه متل ما قالوا الاخوات والله يوفقك

الردود
    485
    بخيييييييييييييييييييييييييييييييييييل انا كمان نريت بالظروف دى بخيل واذا صرف عليكى حاجه هايرجع يعايرك بيها حتى لو بعد الجواز احنا قلنالك وانتى حره وانسان زى ده ميتحبش اصلا وميستاهلش تضحيه

الردود
    2,714
    والله حبيبتي شكله بخيل فيجب عليكي ان تتاكدي منه بان تختاري مكان وتقولي له تعال نروح لهذا المكان عشان نتغدا او نتعشى وشوفي ردة فعله اذا وداكي اطلبي كويس وشوفي وجه لمن يجي يدفع الفلوس وعمليها فيه اكثر من مرة باوقات مختلفة ولوحدكم حتى لايدفع احد عنه
    وكمان بالعيد قولي له وين هدية العيد وكمان خليه يوديكيان شاءالله الى ممان في العيد يعني خلي يصرف شوي يوديكي الى مطعن والى مكان ترفيهي والى اكثر من مكان بحيث يصرف نن جيبه واصحي تقولي له نهائيا انك بدك تدفعي لاي شي كان
    فترةالخطبةضرورية من خلالها راح تشوفي اذا تقدري تستمري معه او لا وكمان صلي استخارة كثير
    واستعملي اعقلك في الحكم وليس قلبك حتى لاتتندمي على اي شيء بعد الزواج
    الله يقدم لكالي فيه خير ان شاء الله

الردود
    149
    كلامكم على عيني وراسي نسيت ان اشير الى ملاحظة لاحظت فيها انا لما بطلب منه شيء لا يتأخر في تحضيره لي وهدا ما زاد في حيرتي

الردود
    149
    انا مل يوم ورايح حخريب جيمو و محفضتو هاهاهاهاهاهاهاههاهاها

الردود
    786
    ابدأ انتى وهاديه هدية بسيطة وشوفى رد فعله
    وربنا معاكى

الردود
    149
    انا اهديه هداية بمناسبة ومن غيرها علشان يفهم نفسه ولكن كأني اسكب الماء في الرمل

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ