انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 27 من 28 الأولىالأولى ... 17232425262728 الأخيرالأخير
عرض النتائج 261 الى 270 من 277

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )

الردود
    75
    حبيت اسلم عالبنات كلكم شلونكم وشاخباركم
    هنودة موضوعك حلو بجد وانتي وردة وتستحقين كل خير ياربي اشكرك بجد على كل التعب اللي تتعبيه عشانا

الردود
    75
    حبيبتي هنودة باللهجة المصرية تقصدين باللبن الحليب نفسه صح ولا انا غلطانة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    87
    السلام عليكم ...ازيكم يا احلى قمرات ....

هنودة ازيك عامله ايه ؟؟؟ يارب تكونى بخير

بصى حبيبى انا دلوقتى بقالى 6 ايام بستخدم الكينا كومب للابط اوك
    مفيش اى نتيجة لسه ... فهل لما انتى استخدمتيه كان رد الفعل ازاى ؟؟ يعنى كان تقشير ولا الغمقان بيفتح لوحده ولا ايه ؟؟؟

وشكرا ليكى حبيبتى...جزاكى الله خيرا

الردود
    533
    ماشاء الله يانودي يا حبيبتي
    كلامك تمام ورائع كالعادة
    بس ياتري يانودي احنا المفروض نعمل اية ف بشرتنا من اول ما نصحي من النوم لحد ما ننام
    يعني من اول الغسول الصبح و.......
    لحد كريم الليل قبل النوم
    والصن بلوك اية نظامه؟
    انا بشرتي دهنية هوه كريم الليل والنهار في منه انواع ولالكل الانواع
    وتنصحيبني بماركة اية؟
    ربنايجزيكي كل خير ويرضي عنك حبيبتي
    ويسعدك انتي وزوجك

الردود
    533
    تعقيب كتبت بواسطة ايمان مونى عرض الرد
    ميويا حبيبتى عاملة ايه يا قمر
    بصى انا ماجربتش قبل كدة الماسك ده بعد فترة او من التلاجة
    بس هويعنى مش بيبقى ناشف اوى يعنى بيبقى طرى شوية بس بيتفرك بينزل على طول فاهمانى
    وانا يا حبيبتى ماجربتش ماسك اللبن البودرة وماء الورد عشان اعرف هو بيبقى عامل ازاى
    يارب اكون عرفت افهمك انا عارفة مابعرفش اشرح بس لو عاوزة اى استفسار اسالى براحتك
    سلام يا قمر
    الحمد لله حبيبتي انا بخير
    يارب تكوني في احسن حال
    طب بصي ياموني هوه عايز يتفرك جااامد ولما يتفرك بيبقي معجن شوية كدة؟
    انا عارفة اني تعبتك معايا والله بس غصب عني
    ويا حبيبتي انتي بتعرفي تشرحي كويس بس انا اللي خايبة حبتين
    ربنا يبارك فيكي يارب

الردود
    4
    هنودة ازيك ياقمر حبيت بس اسلم عليكي واشكرك كتير
    جزاكي الله كل الخير
    اذا احب الله عبدا حببه الى خلقه
    وانا بحبك كتيييييييييير صحيح انا لسة اول مرة اشارك في عروسات المستقبل بس بقراه من زمان وانا دلوقتي في الجزء السابع وقريت احكي ياشهر زاد بس بجد حسيت من كلامك انك في منتهي الذوق والرقة وطبعا كل مواضيعك تجنن
    أسأل الله لكي خيري الدنيا والآخرة اللهم ااااامين
    انا كمان مبسوطة جدا بكل البنات اللى هنا واتمني اكون صديقة جديدة ليكو
    انا عندي معلومة بعد اذنك طبعا
    من الحاجات اللى بتقلل ظهور الشعر واحيانا بتساعد على اخفائه تماما
    1- زيت الزيتون ودا انا عرفته منك طبعا بس بصراحة لسة مجربتوش
    2- مرارة حيوان + نشادر ودي انا جربتها بس بصراحة المرارة مقرفة وريحتها مش حلوة وكمان سمعت انها بتجمع الجراثيم والسموم من الجسم ودا طبعا خطر لأن المسام بتكون وقتها مفتوحة وكمان النشادر بتحرق ناااااااااار
    3- مغلى نبات السعد ودا جربته بس نتيجته ضعيفة اوي
    4- التمر هندي ودا قريت عنه في احد المنتديات بس مجربتوش
    5- مغلى الترمس ( الماء اللى بيستوي فيه الترمس) ودا جربته نتيجته حلوة واختفي الشعر بنسبة25% تقريبا
    6- الاسيتون ودا جربته وفعلا حلو جدااااااا وشال الشعر بنسبة 75% تماما وان شاء الله ناوية اعمله تاني هو بيحرق شوية بس مش زي النشادر يعني عادي ممكن نستحمله
    7- دم الوطواط ودا اما الواحدة بتروح مركز تجميل او بتجيبه برده من مركز تجميل وتعمله في البيت بس طبعا خطر جدااااااا لانه ممكن يكون فيه امراض وكمان مقرف جدا مع انه بيقضي على الشعر تماما بصورة نهائية بس مش ناوية اجربه لخطورته
    وسلام يأجمل هنودة في الدنيا

الردود
    4
    نسيت اقول ان الاسيتون ممكن يضر البشرة الحساسة فممكن لو حد عايز يجربه يبقي على جزء صغير الاول واذا حصل احمرار او التهاب يبقي نشطفه بمية

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة princess_sarah عرض الرد
    هنودة حبيبتى
    اخيرا ظهرتى يارب يكون المانع خير...بجد واحشتينى خالص
    انا مكسوفة منك اليومين دول مش باشارك...شوية انشغال كده بالاعداد للشغل بالاضافة للنقط النكد الصغيرة اللى بتجرى ورانا طول الوقت
    و طبعا النتيجة انى مهملة جدا...حتى خسيت لانى بانزل من غير فطار و مش باكل غير وجبة واحدة فى اليوم...بقيت ضعيفة
    المهم انى اتطمنت انك بخير
    وسلامى لكل حبايباتى العرايس واحشتونى كلكم
    سارة حبيبى عاملة ايه ؟؟؟
    الف سلامة عليكى مش انتى كنتى بتنصحينى ابعد عن الزعل انتى كمان لازم تعملى كدا
    وغلط يا ساسو انك مش تاكلى كويس مش حتسفيدى حاجةغير انك تبقى تعبانة وشك خاسس وضعيفة
    عشان خاطرى كلى كويس وخلى بالك من نفسك وادخلى دايما ومش تغيبى بقيت عالطول مرتبطة تبقى موجودة يا سارة

تعقيب كتبت بواسطة pink_heart عرض الرد
    نوووووووووده حبيبى وحشتينى خالص ياعسولايه انتى
    تسلمى على النصايح الجميله اللى قولتيها فى ملخص حلقة امينه شلبايه
    بينك ياقمراية انتى بقيتى زى فاكهة الحلوة اللى تتطلع كل مدة وتبسطنى

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة so0oma_the cat عرض الرد
    ازيكو ياقمراااات مبروك يانوده وعقبالك وعقبال كل القمرااااات انا هنا يانوده بس والله ظروف شغلى باجى مقتوله انام بس عمرى ماهنساكو ازيكو يابناتيت واهلا تانى مره بالامورات الجداد اللى معنويتهم ارتفعت بسبب نوده
    بقولك يانوده هو كريم اولاى للنهار ده ممكن استخدمه بدل الصن بلوك ولا ايه ولا لازم اجيب صن بلوك ؟ ولا لازم الاتنين بقولك ياقمر انا ليا صحبتى قربت تتجوز وعندها فى رجلها نقط سمره كانت عملت رجلها بالشفره انا قلتلها تعمل سكراب بملح يوكو سبا ده فى حاجه تانيه ولا كده تمام
    اه نودا هو كريم ايفا بالكولجين ده ايه اخباراته كويس وبينفخ فعلا ولا ايه رايك؟
    دومتم بود
    سوماااااااااا ياقمر ؟؟؟ربنا يقويكى على الشغل شدى حيلك

بصى ياقمر اى كريم نهار فى نسبة صن بلوك ينفع لو انتى حتتعرضى للشمس حاجة بسيطة
    يعنى مثلا حتروحى الشغل بدرى ساعة 7 مش حيبقى فى شمس جامدة وحترجعى وتركبى ومش حتمشى فى الشمس يبقى كدا مناسب تجيبى كريم نهار يكون فى حماية من الشمس وبتبقى 15 spf

اما لو بتتعرضى لشمس جامدة يبقى لازم صمن بلوك

صاحبتك تمام كلامك تعملى سكرب وممكن تحط عليها كريم جليوسليد مع ليمون بعد سكرب بيفتح وينظف وينعم

كريم ايفا كولاجين لو بينفخ بيبقى حاجة مؤقتة لان مفيش حاجة تنفخ الوجه غير عمليات التجميل زى بوتكوس وغيره وبتبقى كمان مدة معينة مش عالطول

الكريم كويس كترطيب اما نفخ وكدا لا طبعا ده دعاية مش اكتر
    وكولاجين هى مادة فة البشرة بتنقص الكريم ده نوع من اونع انه بيعوض كولاجين ده بس بردو بحاجة بسيطة
    وزيت جنين القمح على فكرة فى مادة كولاجين ومع تكرار فعلا بيعمل زى نفخة للوجه بس بردو مؤقت بس لميزة انه طبيعى من غير خوف او قلق من نتيجة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة jessy_inmood عرض الرد
    بصي بقي يا نودي انا لسه شايفه موضوعك من كام يوم ومن ساعتها وانا عماله اقري كل الاجزاء بجد مجهود رااااااائع وبصراحه قلت استغلك بقي واسأل انا كمان
    بصي انتي كنتي قلتي علي كريم كرباميد علشان الحبوب اللي في الضهر والكتف صح انا عاوزة اعرف احطه كل اد ايه واعمل ايه قبله تمام وكريم البتادين اللي لتفتيح اعلي الفخدين والمنطقه انتي قلتي انه بيفتح مرة قريت انه بيستخدم كل يوم بالليل ومرة قريت انه لازم اشيل الشعر قبله بصي انا عاوزة استخدم الكريمين دول ازاي ارجوكي ضروررررررري انا اشتريتهم ومحتاسه ومش عارفه استخدمهم ازاي اه فكرتيني اعمل اسكرب لضهري علشان الحبوب اللي فيه ولا هتزودها ارجوكي ردي عليا
    جيسى منورة ياقمراية معانا .....

بصى ياقمر لو ظهرك فى حبوب كتير يبقى لا متمعليش سكراب عشان تزودها
    بعد ما تنشف الحبوب خالص تعملى سكرب تشيل اى بقع او بقايا اثار حبوب

بالنسبة كريمات كريم كارباميد بيتحط مرتين فى اليوم على الحبوب بعد اسبوع حتلاحظى فرق وتكملى معه لغاية ماتروح
    هو عبارة عن مرطب للجلد ومفيش منه ضرر لان دكتور جلدية قالى عليه واستعملته بعد السويت على الكتف والذراع وفعلا الحمد لله بيشيل الحبوب

بيتادين هو حلو لللفخذين بيتحط مرة قى اليوم قبل النوم بليل هو تقيل شوية بس بيشيل سواد الفخذين لانه بيقتل بكتريا اللى بسبب عدم تهوية والماء

اما استعمله منطقة حساسة النتيجة بتاعته مش قوية بس احتمال تخلف من بنت للتانية يعنى ممكن يجيب معاكى نتيجة بس لازم تشيلى شعر منطقة الاول ونفس الطريقة يستخدم مرة واحدة بليل

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ