انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 25 من 26 الأولىالأولى ... 15212223242526 الأخيرالأخير
عرض النتائج 241 الى 250 من 259

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ايمان مونى عرض الرد
    السلام عليكم

ازيك يا نودة يا قمر انت يا عسل اكيد طبعا مشغولة كتييييير ربنا يعينك يا حبيبتى وتبقى احلى عروسة

نودة كنت عاوزة اسالك على حاجة احنا طبعا بنستخدم للغسول للمنطقة المنكوبة دى مرة فى الاسبوع طب وبقية الاسبوع لما اخد شاور هغسلها بايه مانا مش معقولة مش هستحمى غير مرة فى الاسبوع

وانتى قولتى ان ماينفعش بعملها طبعا بالليفة او الصابون امال هنغسلها بايه

وكمان كنت عاوزة اعرف حاجة تانية هو انا عندى شعر فى الصدر وباين ومش هينفع ماعملوش يوم الفرح هو خفيف بس اسود وانا جسمى ابيض وباين فيه

وانتى قولتى بلاش سويت فى المنطقة دى وانا اصلا خايفة من الحبوب فيها طب ينفع اعملها تشقير ولا فيه ضرر عالمنطقة دى بالتشقير وايه احسن نوع للتشقير واعمله ازاى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وكمان يا نودى لما بعمل سويت للابط او للمنطقة اياها بيطلع مع الشعر دم ياترى ده عادى ولا ايه يعنى مع الوقت مش هيطلع دم ولا ايه

معلش يا نودى انا متقلة عليكى وبيبقى نفسى اشكرك على كل كلمة بتقوليها بس مابرضاش اخد من الردود عشان الجزء ماتقفلش بسرعة زى ماتفقنا

ويارب يتمم لك بالف خير وتعيشى مع زوجك احلى حياة
    مونى القمر ازيك
    الغسول مرة او مرتين فى الاسبوع مفيش مشكلة
    باقى الايام بماء دافية فقط مش محتاجة ولا صابون ولا اى حاجة

بلاش سويت لانه حيطع حبوب اعملى تشقير احسن وطريقة تشقير مكتوبة على العلبة عشان كل نوع ممكن يكون فيه اختلاف فى الطريقة

ماركة تشقير فيه جولين .. ويلا

الدم ده بيبقى فى اول وتانى مرة بيتعمل بيها الابط او منطقة حساسة بعد كدا مش بيحصل لو ده بيتكرر عندك يبقى انتى بشرتك حساسة اوى وممكن تروحى احسن دكتورة جلدية عشان تديكى مضاد للالتهابات ديه

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة pink_heart عرض الرد
    احلى هنوده فى الدنيا وحشتينى آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآددددددددددد كده
    والف مليون مبروك على الخبر الجميل ده هى متأخرة طبعا بس انا لسه عارفه دلوقتى بقالى كام يوم مش بدخل كان عندى دور برد كده ظبطنى
    المهم يااااااااااااااااااااااااااااااااارب نفرح بيكى احلى عروسه قريب انا بجد مبسوطه مبسوطه مبسوطه ربنا يسعدك ويهنيكى يا احلى قمرايه ويجازيكى كل خير على كل اللى بتعمليه معانا
    بينك بجد وحشتينى جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    عاملة ايه ؟؟؟ يارب تكونى فى احسن حال الف سلامة عليكى من البرد خلى بالك من نفسك

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة soso*waleed عرض الرد
    يا بنات انا طبعا متجوزة من سنتين واى سؤال انا فى الخدمة الكشف بفلوس والاستشارة مجانا عشان خاطر عيونكم
    هههههههههه ماشى يا سوسو احنا موافقين احنا نطول يعنى

تعقيب كتبت بواسطة لون المطر}~ عرض الرد
    جزاكي الله خيرا عزيزتي
    ونفع بك

دمتِ بحب
    اهلا ياقمر ميرسى على كلامك الجميل وشكرا على مرورك

تعقيب كتبت بواسطة SAMASIME23 عرض الرد
    جزء رائع بالفعل
    بارك الله فيك
    اهلا بيكى ياقمر وشكرا على كلامك وبارك الله فيكى

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة YASSOO عرض الرد
    • هنوده ياجميله عايزه أسألك على حاجه ربنا يخليكى
    بصى بقى ياستى أنا الحمد لله جسمى كويس ومش تخينه بس عندى بطن كده صوغنونه .. ودى مضيقانى خالص ومش عارفه أعملها إيه ؟؟
    أنا سمعت كلامك وبدأت أنزل عشان أتمشى كل يوم شويه وبجد حاسه بحيويه جميله بس تفتكرى البطن دى هاتنزل بالمشى ولا محتاجه إنى أروح جيم ولا هيا بتبقى كدا خلاص ومش هاتنزل؟؟
    وفى حاجه تانى ياهنوده معلش ..
    أنا كان عندى حبوب فى المنطقه اللى بين الصدر دلوقتى خلاص الحمد لله راحت بس فيه ماكنها أثار للحبوب ومش عايزه تروح تفتكرى ياقمر أعمل فيها إيه؟؟؟
    طولت عليكى بس بجد أنا حبيتك قوى وبجد واثقه فى كلامك كله ربنا يكرمك يارب ويحققلك كل اللى نفسك فيه.
    ياسو الجميلة
    حبيبتى البطن لو صغيرة اخلصى منها بسرعة قبل ما تزيد بصى روحى جيم والعبى مشاية واوربتراك وعجلة مع تمارين بطن حتروح ان شاء الله اكيد بس بتاخد وقت مش اقل من شهرين

اثار الحبوب لو خلاص مفيش حبوب عندك بتجيبى ملح الحليب يوكو سبا ده زى سكرب وتغسلى منطقة ديه وتحطى عليه ملح الحليب وتفركى براحة وبعد ما تغسليه وتنشفى حطى زيت لوز مر

بس لو فيه حبوب مش تستخدمى طريقة ديه عشان الحبوب حتلتهب لانها مش حتستحمل الفرك وسكرب

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة the 1st queen عرض الرد
    ميرسى ياهنوده هروح اشوف المحل اللى ف فتح ده ان شاء الله بس قوليلى ع المحل اللى ف المنشيه عشان احتمال انزل قريب اجيب صابون مغربى من ماضى بجمع كم حاجه مع بعض وبنزل مره واحده بس ياريت وصف دقيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييق جدااااااااااااااااااااااااااااااااااا مواااااااااااااااااااااااااااااااااااااه دى بوسه ليكى ياحبيبتى وانا كمان مش ميعاد فرحك امتى ؟؟؟؟؟ ربنا يسعدك ويهنيكى يااااااااااااااااااااااااااارب
    غيودة الجميلة استنى افتكر محل بالظبط عشان اعرف اوصفه لانى بروحه ومش بركز ايه جنبه وكدا

ان شاء الله حيبقى بعد العيد بس لسه محددناش اليوم بالظبط

الردود
    1,943
    [QUOTE=hindii;9217804]ميرسي ليك يا هنودة على الموضوع بجد راااااااااااائع افكارك كلها حلوة انا سجلتها عشان منسهاش
    والله انا تفاجات لما لقيتك عملتي الموضوع بالسرعة دي جزاك الله خيرا وجعله في ميزان حسناتك بصراحة مش عارفة اودي جمايلك فين با هنودة
    دي كل كلمات الشكر قصيرة في حقك يا قمر
    ربنا يسعد و يوفقك مع جوزك انتي تستاهلي كل خير

ياقمر ازيك ؟؟؟ اخبارك ايه ومبسوطة ان الموضوع عجبك وفيه استفادة

ياقمر انتى بس اطلبىى واحنا ننفذ اى حاجة محتاجها قولى عليها لاننا كلنا بنستفاد يعنى احنا بنفتح مواضيع ونكلم فيها ونستفاد

بجد كلامك نهاردة تحفة انا استفدت منه جدااااااااااااااااااااااا

حلو اوى افكارك ان البنت فعلا لما تجيب حاجة للبيت هى كدا كدا حتجيبها تبقى تستغلها حاجة لاسعاد زوجها

عجيبتنى اوى فكرة الصينية والفازة كدا الواحد يتشجع وهو بيطلب حاجة من جوزو

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة رحاب الرحمن عرض الرد
    ازيك يا نوده بجد مش عارفه اشكرك ازاى على المعلومات اللى افدتينا بيها ربنا يجعلها فى ميزان حسناتك ويتمم لك بخير وتبقى احلى عروسه .. عايزه اخد رأيك فى طريقتى فى العنايه ببشرتى عشان خايفه يكون فى حاجه غلط ..
    بصى بقى يا ستى انا بشرتى دهنيه وحساسه لأبعد درجه تتخيليها ممكن تلتهب من ابسط حاجه وبغسل وشى بصابونه دوف ومش بستعمل أى حاجه من الحاجات دى(غسول,تونيك,كريم عين,كريم نهار,كريم ليل)بس عايزه اجرب مجموعه اوبتمالس من اوريفليم انا عرفتها من كلامكوا عنها وانتى قلتى انها كويسه ايه رأيك ولا فيه ماركه احسن؟ويا ريت تقوليلى نوع كريم عين حلو وتكونى واثقه فيه..
    وكل يوم جمعه بعمل حمام بخار وانشف وشى بالفوطه وبعدين اعمل ماسك نشا وماء ورد وبعد ما بغسله بمسح وشى بقطنه مبلوله بماء ورد او امشى عليه تلجه عشان اقفل المسام تمام كده ولا الماسك اصلا مكوناته هتقفل المسام من نفسها ؟؟وايه رأيك فى الماسك ده اصلا؟؟ وبعدين احط كريم مرطب دوف ولا احسن جليسوليد ولا هو لليدين والقدمين فقط ؟؟
    وفى نص الاسبوع بعمل ماسك عباره عن عسل ابيض بس وبعده برده كريم دوف , الماسك ده كويس ولا احسن اعمل زبادى معاه او اغيره واعمل زبادى وليمون مثلا ؟؟ولا ملوش دعى اصلا؟
    بالنسبه للجسم انا جبت زيت لوز مر عشان الترطيب بدل اللوشن .. ومجربتش اى سكرب ولا حمام مغربى قبل كده فنويت ان شاء الله انى اعمل سكرب ملح وليمون؟بس الملح يكون ملح عادى من بتاع الاكل زى ساسا مثلا ولا ملح خشن وانا بشرتى حساااااااااااسه وعايزه اعمله مره كل اسبوع وياترى بستعمله تحت الابط وبين الفخدين وبين الثديين وعلى الثديين نفسهم؟؟ وعايزه كمان اعمل حمام مغربى معاه امشيهم اسبوع واسبوع ولا كفايه المغربى مره فى الشهر ؟؟
    بالنسبه للسويت لازم قبلها سكرب ملح وليمون ولا ممكن من غيره والمفروض بعد ما اخلصها اعمل ايه بالظبط زيت زيتون ولا ماء ورد ولا تلج انا محتاره عشان برده نقفل المسام
    بصراحه يا نوده انا عايزه اسال عن حاجه بس محرجه شويه يعنى الاسمرار اللى بتقصديه فى المنطقه المنكوبه زى ما سميناها تقصدى المنطقه الاماميه اللى بيكون فيها الشعر كثيف ولا المنطقه الداخليه اللى تحت بين الفخدين(الشفرين)؟؟
    انا سمعت ان زيت الزيتون والخروع بيسودو الشعر ايه رأيك ؟ وايه احسن زيت يغذى الشعر من رايك عشان بالتالى يطول ويتقل وانا شعرى دهنى يعنى فى زيت النخاع والسمسم وجوزالهند وزيت الثوم واللوز الحلو وحبةالبركه ايه احسنهم واستعمله لوحده ولا تفضلى خلط الزيوت مع بعض ؟؟
    انا عارفه انى رخمه جداااااااااااا المره دى بس اعذرينى انا من النوع القلوق وعايزه ان شاء الله استغل فترة الخطوبه على قد ما اقدر لانى مكنتش بهتم بالحاجات دى قبل كده بنسبه ميه فى الميه يعنى كنت ساعات اكسل وساعات لا عشان كده خبرتى قليله وانا اسفه اوووووووى المره دى هتعبك معايا زياده عن اللزوم
    رحاب القمر ازيك
    اوبتمالس للبشرة الدهنية حلوة فعلا
    كريم عين كويس فى لوريال وفى من كلينيك وفى من اولاى كلهم حلوين

ماسك نشاء وماء الورد حلو جدا بيقفل المسام وينشف الحبوب وهو اصلا ماسك بيقفل المسام ...

بعده حطى كريم مرطب مناسب لبشرتك الدهنية يعنى لما تجيبى اوبتمالس حتلاقى كريم مناسب لبشرتك
    دوف مش مناسب للوجه وجليوسليد لليدين والرجل او الجسم عامة مش للوجه

ماسك العسل حلو جدا ومغذى لبشرة ممكن تعمليه لوحده او تحطى معه زبادى
    وكمان ماسك بياض بيضة مع ليمونة حلو اوى لبشرة الدهنية

ملح بيبقى الخسن وتفركى براحة على البشرة ويستخدم فى كل الجسم لانه بينظف ومعقم وبيريح البشرة وبعده تحطى لوشن او زيت اللوز .. انتى اعملى مرة فى الاسبوع سكرب ده ومرة حمام مغربى يعنى حمام مغربى مرتين فى الشهر حلو اوى

السويت فايدة سكرب قبلها انه يفتح مسام عشان ميبقاش فيه شعر تحت الجلد بس مش لازم تعمليه .. اعمليه لو انتى فى شعر تحت الجلد

بعد السويت عايزة تقفلى مسام يبقى نشاء مع ماء ورد
    عايزة تقللى الشعر يبقى زيت زيتون

الاسمرار بيقى فى منطقتين فى ناس بيبقى عندها فى مكان واحد وناس فى الاثنين

مش عارفة بصراحة ان الخروع وزيتون بيسود
    الافضل تعملى خلطة عشان الشعر يستفيد بكذا نوع
    احسن زيوت خروع وزيتون وجرجير واللوز الحلو

انتى براحتك اسالى زى ما انتى عايزة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة رحاب الرحمن عرض الرد
    بصى يا نوده عايزاكى تقوليلى ايه احسن حمام زيت للشعر سواء كان نوع زيت واحد او هخلط مجموعه زيوت مع بعض انتى شايفه الاحسن ايه يعنى حاجه تغذى الشعر , وياترى تغذيه الشعر عن طريق حمام الزيت ان شاء الله مع الاستمرار يخلى الشعر يطول ويتقل ؟؟

ربنا يبارك لنا فيكى يا قمر

اكيد ياقمر حمام الزيت مع التكرار بيغذى الشعر ويطوله ويكثفة

عندك حمام زيت
    خروع + زيتون + لوز حلو + سمسم

زيت جرجير لوحده

فى حمام زيت 30 جرام شبت + 30 جرام لوز حلو + 30 جرام زيتون + 10 جرام عنبر

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    هنوووووووووووووووودتى حبيبتى عامله ايه؟؟؟؟؟؟ والله انتى وحشانى قووووووووى وبتمنى تدخلى تكلمينا فالمجموعه بجد

انا الحمد لله كويسه..........ومفيش جدييييد ههههههههههههههه

النهارده طلعلى فى كف ايدى الاتنين زى حبوب كده يعنى اليمين حوالى 3 والشمال 2 جمب بعض وبياكلونى وابقى عايزة اهرشهم مش عارفه ايه ده؟؟؟؟؟ وكمان بين صوبعى اللى فيه الدبله واللى جمبه فيه حمار كده برده واكلان مش عارفه من الدبله ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟ انا قلقت منهم قوووووى وبحطلهم مرهم فيوسيكورت استنى لما اشوف هيروحوا ولا لا واروح لدكتور ولا ايه ياهنوده؟؟

كمان خدى طلعلى فيه من حوالى اسبوع كده 3 حبايات وبدهنهم برده فيوسيكورت ومبيروحوش وطلعتلى الرابعه كمان جمبهم ههههههههههه شكلهم قاعدين مع انى مش من النوع اللى بيطلعله حبوب وكمان مش ميعاد بريود

اعمل ايه يانجدتى على راى ميويا الوحشه اللى محدش بيشوفها هههههههههههه

ومرسىىىىىى لغاده وهند نصايحكم جميييييييييييييييييييييله........وهنند مبقتيش تدخلى معانا ليه ياوحشه

سلالالالالالام بقى الا هنودتى هتضربنى هههههههههههههه
    بسبوسة يا حلوة وحشتينى كتير
    الخبوب كدا بدل ما تقعدى تجربى وصفات وماسكات جربى مرهم بتاعك لمدة اسبوع لو قلت الحبوب كويس لو لا يبقى روحى دكتورة جلدية لانه ممكن يكون نوع حساسية خفيفة او يكون قلق وتوتر مع اكل شيكولا فزودها

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة rose85 عرض الرد
    كلامكم جميل جدا يارب يخليكم لينا نصائح مفيدة بجد مااعرف لو ماكنتو موجودين كنا عملنا ايه
    روز الجميلة ازيك ؟؟؟

تعقيب كتبت بواسطة سمية عبدالرحمن عرض الرد
    السلام عليكم

ازيك يا هنوده

انا خلاص وصلت الحمد لله

وخلصت كل اللى فات

يلا بقى

استعدى لانى جهزتلك شوية اسئلة

اوك يا جميل
    حمد لله على السلامة يا سمية يالالا ياقمر اسالى براحتك

تعقيب كتبت بواسطة eng_menna عرض الرد
    هنودة ياقمر انا نفسى بجد اسالك على حاجة بس مش عارفة ابعتلك رسالة علشان ردودى ما وصلتش 300 لسة بجد ياريت لو ينفع تبعتيلى رسالة خاصة يكون فيها ايميلك اسالك على الحاجة دى دة لو ينفع يعنى لو فى اى مشاكل او حاجة خلاص اوك استنى بقى لما ردودى توصل 300
    بعتلك الايميل يل قمر

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ