انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 19 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 186

الموضوع: ارجو الدخول لجميع المصريات

ليه يا حبيبي ما بيننا دايما سفر / ده البعد ذنب كبير لا يغتفر / ليه يا حبيبي ما بيننا دايما بحور / أعدي بحر ألاقي غيره اتحفر
    الردود
    13,055
    شوفي ياقمر
    لو عاوزة حد يعملك ستاير وايده حلوة اوى مودرن وكلاسيك والكلاسيك احلى كمان وياخد اجره ايده على متر القماش 5 جنيه
    انا عندى واحد هايل بجد ومواعيده حلوة اوى بس هو مالوش مكان ممكن تروحى تتفرجي على حاجتك هناك

لا هو بيجلك البيت يرفع مقاسات ويتفق معاكى على الموديل وبعدين انت تنزلى تتجيبي القماش ويبعتلك حد ياخده منك
    وبعدها ب 10-15 يوم يجي يعلقلك الستاير في البيت

الستاير جبتها من الوكاله
    ولو روحتى الازهر هتلاقي نفس القماش الي في الوكاله بس ارخص كمان وتعرفي تفاصلي براحتك عن الوكاله

ولو عغاوزة كهربائي كمان لعيب بجد وشطور جداااا وشغله نظيف اوى قوليلي برده وانا اقولك عليه

غرف النوم والاطفال بقى عاوزة حاجات شبه ايه كده مثلا يعنى لو تعرفي تجيبي صوره وانا اقولك على اماكان وعناوين واسعار كمان لو قدرت

اللهم احفظ زوجي وبناتي واحفظني من كل مكروه ومن عين كل حاسد ووسع رزقنا

الردود
    367
    مروة
    فكره جميله جدا
    وانا معاكى قلبا وقالبا
    وانا حاليا فى مشوار التجهيزات ده
    وعندى معلومات كتيره
    فقولليلى بتتكلمو عن ايه بالظبط وانا اجبلك تقاريرى المختلفه عن الاماكن الى فيها الحاجات

الردود
    367
    حبيت اعمل الموضوع ده للى ليه فى الاناقه والديكور ويقدر يساعد اللى ماعندوش فكره بحاجه خالص

اولا عاوزين نجمع كل النقاشين اللى اتعملتوا معاهم واسعارهم كانت رخيصه وفعلا ديكورهم غير شكل بيتك خالص

انا حبتدى معاكى اهو
    النقاشيين مش انا اللى تعاملت معاهم بس ورق الحائط من الحاجات اللى بتغير المنظر تماما

نوع الدهان كان ايه افضل نوع وكام سعره

افضل دهانات على الاطلاق فى مصر يوتن
    ومش عارفه بصراحه اسعار
    بس ورق الحائط عندهم جميل جدا
    سواء خامه او سعر
    وعلشان تحسبى عدد الامتار اللى تحتاجلها من ورق الحائط
    اضربى الطول فى العرض وتقسمى على 5 يطلعلك عدد الامتار المفروضه تتجاب

الاسقف المعلقه الرائعه اللى بتحلى شكل المنزل فعلا مين يعرف حد شكله رائع فى الاسقف المعلقه والاضاءات والحركات

وفى كمان حاجه اسمها بيت النور
    ده بيبقى مثلا فى كمره فى الحيطه بيتعمل عليها نور بيبقى نازل من الكمره كده اسبوتات بس مش بتبقى باينه
    مش عارفه اوضح
    بس فى حاجها كمان اسمها بيت نور مع الاسقف المعلقه وبتعمل شغل حلو
    ان شاءالله اجبلكم الصور اللى عندى

الستائر مين فيكم فصل او اشترى ستائر وكانت رائعه وسعرها معقول

فى واحد فى الازهر اتعاملت معاه فى شريط حرف للصالون والفرنشات والحاجات دى وبيعمل برده ستائر وان شاءالله حعمل عنده
    اجبلكم التفاصيل ساعتها ان شاءالله

واخيرا محلات لشراء غرف انتريه وغرف اطفال تكون حلوة زى اللى بنشوفهم على النت

بصى ياستى
    محلات كتيييييييييييييير
    عندك مثلا طارق تريد -- انتريه -- شارع البطراوى اللى هوا شارع جنينه مول
    عندك ان اند اوت --- مكرم عبيد
    رياضكو -- عباس العقاد

عموما مكرم عبيد فيه مجموعه كبيييييييره جدا من محلات الاثاث وخصوصا الانتريهات
    وفى كمان مكان حلو اوى اكتشفته من اسبوع كده
    اسمه مجمع خدمات مصر الجديده -- هوا تبع القوات المسلحه -- فى ضهر الكليه الحربيه
    وعند نهايه مترو عبد العزيز فهمى -- مصر الجديده
    ده فيه مجموعه عارضين عارضين هناك شغلهم وهيا اصلا محلات بس بيعملو باسعار مخفضه علشان خاطر القوات المسلحه
    بس المكان مفتوح للجمهور اى حد يشترى منه
    والخشب تباعهم نضيف ماشاءالله وحلو والاشكال مفيش احلى من كده

حكملك بكره ان شاءالله بقيت الاماكن بس فى اماكن كتييييييير اوى

الردود
    144
    ماشاء الله موضوع جميل وفكرته حلوة لانى داخله على مرحله تشطيبات ان شاء الله واكيد هتفيدونى كتير بإذن الله

ياريت اللى تعرف اى معلومات عن البورسلين او السيراميك والاسعار تقولها وطبعا افضل الانواع لانى حاليا مش فى مصر

الردود
    3,765
    شوفي يا ست الكل بالنسبه للنقاش أكيد هيختلف من محافظه للتانيه انا شخصيا من دمياط واتعاملنا مع نقاش هو كان كويس جدا الحقيقه بس مفتري فالاسعار وعموما الله يرحمه الراجل مستحملش اللي عملناه فيه ماااات..هههههههه....أصل خليته دهن أوضه النوم أكتر من 3 مرات علشان اللون....
    بالنسبه لقماش الستاير والبراقع انا دمياطيه وأشتريت كله من هنا يعني الستاير والبراقع علي بعض حوالي 7000ج وتفصيلهم حوالي 4000 بس سعر التفصيل كويس لأني عملت عند واحد قريبنا هو كان لسه مبتدئ بس شغله كويس جدا الحقيقه وعلشان كده كان سعره لسه مش غالي...
    الانتريهات والصالون من شغل جوزي ...وبقيت الموبليا عملناها عموله فأماكن مختلفه...الديكورات الجبس والاسقف المعلقه مش عارفه الحقيقه لأن جوزي كان مجهزها من قبل الخطوبه فمعنديش فكره....

الردود
    1,029
    تعقيب كتبت بواسطة SHIMO25 عرض الرد
    السلام عليكم مروة
    بصي يا مروة انا هبدأ بالستائر
    انا اشتريت الاقمشة التقيلة زى البراقع من دمياط و بالنسبة للاقمشة الخفيفة من بورسعيد
    جبت الاقمشة من محلات مختلفة دنيا تكس و الحزازى و من بورسعيد من الناغى
    الاسعار هو تقريبا في المجمل كانت ب حوالى 4500
    الستائر نفسها عملتها في بورسعيد و اتكلفت شوية علشان انا كنت طالبه الستارة ب فرنشات مضاف اليها كريستال و اويمه
    يعنى تقريبا كانت مصنعية في حدود 4000
    بس و بكرة اكمل الباقى
    ازيك ياشيمو مشكورة كتير ياقمر انا اسمع فعلا ان بورسعيد مليانه بالحاجات الرائعهه واللى سعرها رخيص بس تعرفى عمرى ماروحت بورسعيد ونفسى اروحهاا جدا ان شاء الله ازورها قريب واتفرج انتظرينى قريبا فى بورسعيييييييد

الردود
    1,029
    تعقيب كتبت بواسطة yomizo عرض الرد
    شوفي ياقمر
    لو عاوزة حد يعملك ستاير وايده حلوة اوى مودرن وكلاسيك والكلاسيك احلى كمان وياخد اجره ايده على متر القماش 5 جنيه
    انا عندى واحد هايل بجد ومواعيده حلوة اوى بس هو مالوش مكان ممكن تروحى تتفرجي على حاجتك هناك

لا هو بيجلك البيت يرفع مقاسات ويتفق معاكى على الموديل وبعدين انت تنزلى تتجيبي القماش ويبعتلك حد ياخده منك
    وبعدها ب 10-15 يوم يجي يعلقلك الستاير في البيت

الستاير جبتها من الوكاله
    ولو روحتى الازهر هتلاقي نفس القماش الي في الوكاله بس ارخص كمان وتعرفي تفاصلي براحتك عن الوكاله

ولو عغاوزة كهربائي كمان لعيب بجد وشطور جداااا وشغله نظيف اوى قوليلي برده وانا اقولك عليه

غرف النوم والاطفال بقى عاوزة حاجات شبه ايه كده مثلا يعنى لو تعرفي تجيبي صوره وانا اقولك على اماكان وعناوين واسعار كمان لو قدرت
    حبيبتى يو ميزو مشكورة كتير حلو اوى سعر الراجل اللى اتكلمتى عنه بس لو عمل شغل عندك ممكن تزودينا بالصور لو امكن تكونى مشكورة
    الوكاله طبعاا مليانه بالستاير ولاقمشه الرائعه والازهر كمان انا ناويه ان شاء الله اروح الازهر ربنا يسهل ان شاء الله بس ادعيلى اجيب شقه قريب
    الكهربائى اهم حاجه عندى طبعااا لانى بموت فى الاضواء ياريت تتدلينى عليه لاتعامل معه انا وافراد العائله
    بالنسبه لغرف الاطفال عاوزة حاجه شبه الغرف اللى بتتحط هنا هاتلاقى مواضيع كتير لغرف الاطفال اما غرفه نومى انا اعتز بيها كتير وهاعمل حركات فى الاضاءه ولون الدهان عشان يبرز جمال الغرفه وعلى فكره هى لونها بندقى مط

مشكورة ياقمر

الردود
    1,029
    تعقيب كتبت بواسطة mashimaro16 عرض الرد
    حبيت اعمل الموضوع ده للى ليه فى الاناقه والديكور ويقدر يساعد اللى ماعندوش فكره بحاجه خالص

اولا عاوزين نجمع كل النقاشين اللى اتعملتوا معاهم واسعارهم كانت رخيصه وفعلا ديكورهم غير شكل بيتك خالص

انا حبتدى معاكى اهو
    النقاشيين مش انا اللى تعاملت معاهم بس ورق الحائط من الحاجات اللى بتغير المنظر تماما

نوع الدهان كان ايه افضل نوع وكام سعره

افضل دهانات على الاطلاق فى مصر يوتن
    ومش عارفه بصراحه اسعار
    بس ورق الحائط عندهم جميل جدا
    سواء خامه او سعر
    وعلشان تحسبى عدد الامتار اللى تحتاجلها من ورق الحائط
    اضربى الطول فى العرض وتقسمى على 5 يطلعلك عدد الامتار المفروضه تتجاب

الاسقف المعلقه الرائعه اللى بتحلى شكل المنزل فعلا مين يعرف حد شكله رائع فى الاسقف المعلقه والاضاءات والحركات

وفى كمان حاجه اسمها بيت النور
    ده بيبقى مثلا فى كمره فى الحيطه بيتعمل عليها نور بيبقى نازل من الكمره كده اسبوتات بس مش بتبقى باينه
    مش عارفه اوضح
    بس فى حاجها كمان اسمها بيت نور مع الاسقف المعلقه وبتعمل شغل حلو
    ان شاءالله اجبلكم الصور اللى عندى

الستائر مين فيكم فصل او اشترى ستائر وكانت رائعه وسعرها معقول

فى واحد فى الازهر اتعاملت معاه فى شريط حرف للصالون والفرنشات والحاجات دى وبيعمل برده ستائر وان شاءالله حعمل عنده
    اجبلكم التفاصيل ساعتها ان شاءالله

واخيرا محلات لشراء غرف انتريه وغرف اطفال تكون حلوة زى اللى بنشوفهم على النت

بصى ياستى
    محلات كتيييييييييييييير
    عندك مثلا طارق تريد -- انتريه -- شارع البطراوى اللى هوا شارع جنينه مول
    عندك ان اند اوت --- مكرم عبيد
    رياضكو -- عباس العقاد

عموما مكرم عبيد فيه مجموعه كبيييييييره جدا من محلات الاثاث وخصوصا الانتريهات
    وفى كمان مكان حلو اوى اكتشفته من اسبوع كده
    اسمه مجمع خدمات مصر الجديده -- هوا تبع القوات المسلحه -- فى ضهر الكليه الحربيه
    وعند نهايه مترو عبد العزيز فهمى -- مصر الجديده
    ده فيه مجموعه عارضين عارضين هناك شغلهم وهيا اصلا محلات بس بيعملو باسعار مخفضه علشان خاطر القوات المسلحه
    بس المكان مفتوح للجمهور اى حد يشترى منه
    والخشب تباعهم نضيف ماشاءالله وحلو والاشكال مفيش احلى من كده

حكملك بكره ان شاءالله بقيت الاماكن بس فى اماكن كتييييييير اوى
    حبيبتى ماشيمارو رائع رائع كل معلوماتك افدتينى فعلا فكرتك حلوة جدا لورق الحائط بس هل انتى جربتيه يعنى سهل التنظيف وهل بيتعمل فى الشقه كلها ولا اماكن واماكن يعنى عاوزة اراء الجميع
    وطبعاا مشكورة لتقديم باقى التفاصيل يارب تفيد الجميع ويرزقنا جميعا مانتمنى يارب

ليه يا حبيبي ما بيننا دايما سفر / ده البعد ذنب كبير لا يغتفر / ليه يا حبيبي ما بيننا دايما بحور / أعدي بحر ألاقي غيره اتحفر
    الردود
    13,055
    روة ياقمر
    ورق الحائط دلوقتى توسع في انتاجه جدا
    بقى فيه بتاع زمان ابو مناظر طبيعيه بس محدش بقى بيتخدمه
    الاحلى دلوقتى بقى موجود ورق حائط بيجي لونه ابيض ساده وفيه رسومات بارزة وانت تدهنيها بالللون اللى يعجبك
    وكانك راسمه على الحيطه
    او كانك مثلا لازقه خشب من اخر الارض لمنتصف الجدار
    وبعد كده عندك لون تانى بس ده كله بيبقى ورق بس بارز فيديكي الاحساس بتاع الخشب الحقيقي عشان كمان بيكون فيه تجزيعات الخشب اللى بتبقى موجده في الخشب نفسه

اما عن الكهربائي فهو كريستيان لو ده مايضايقكيش في حاجه ابعتلك حالا موبايله

اللهم احفظ زوجي وبناتي واحفظني من كل مكروه ومن عين كل حاسد ووسع رزقنا

الردود
    1,029
    حبيبتى يميم مشكورة ياقمر اوك ابعتيلى رقمه ومكانه موجود فين ؟؟ وانتى جربتيه وياريت تتدلى عليه بافكارك الرائعه

مواضيع مشابهه

1. الردود: 5
    اخر موضوع: 05-11-2002, 09:48 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ