انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 28 من 28 الأولىالأولى ... 182425262728
عرض النتائج 271 الى 278 من 278

الموضوع: اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء التانى)00

الردود
    3
    السلام عليكم كيفك حبيبتنا توتي ان شاء الله كويسة
    انا زي ما قلت لك بشرتي جافة ابغى كريم مرطب استخدمه بشكل يومي الله يعطيك العافية وكمان اقدامي الله يكرمك من اسفل مرة متقشرة وقاسية ابغى حل
    وعلى فكرة انا سمعت ان الكريمات اللي لها ريحه معطرة تسمر البشرة
    ومعليش سؤال اخير انا سمعت في برنامج في التلفزيون ان الماركات الغالية يوجد فيها مواد مسرطنة اما الرخيصة
    لا لانه ادواتها متوفرة بسهولة فالله يخليك والله محنا عارفين ناخذ ايش ولا نخلي ايش لما ادخل وجوه كل واحد يمدح لي في المنتج بتاعه
    ممكن تقولين لنا المنتجات الطبية الله يخليك لانه الواحد الزم ما عليه صحته ارجوك لا تبخلين عليه بالرد الوافي
    وجزاك الله خييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي رررررررا

الردود
    5
    مرسى ياتوتى بس ال كتبتيه فى الاول ده كريم الاساس ولا لا وكمان انا جديده فى مكياج وعيزا اعرف يعنى ايه فوندشن وبلاشر وطريقه وضع المكياج وعيزا اعرف ايشادوا كويس واحطه ازاى فوق العين وياريت لو اعرف رقمك

الردود
    5
    معلش ياتوتى سؤال تانى انا بشرتى جافه وسنى 25 عيزا كزا نوع كريم اساس ويفضل فتره طويله لانى بحط كريمات الاقى وشى بقه حته بيضه وحته غمقا مع العلم ان ساعات بسيطه اوى بيبقى دهنى من عند انفى وكمان عيزا اسعارهم تكون متوسطه او تقوليلى انتى الكريمات والبودر وانا اختار بس انا بشرتى افتح من الخمرى بيضه بسيط عيزا اعرف ايه الدرجه ال تتناسب معايا وكمان لو عندى مناسبه ايه ترتيب المكياج ال احطه

الردود
    513
    انا عمرى 41 سنه --ماتتخضيش كلنا لها --لكن عموما اللى يشوفنى يقول يا دوب كدة 35 ----المهم انا بشرتى مختلطه و باستعمل الروتين اليومى اللى قلتى عليه دلوقتى --المهم انا عاوزة اخد رايك فى منتجات لوريال للعنايه بالبشرة يعنى الغسول و التونيك وكريم النهار و كريم الليل و كريم محيط العين بتاعه الماركه دى كويسه بالنسبه لى ----والا ايه --مستنيه ردك ---باااى

فى قلب احمد حبيبى وزوجى وعمرى وحياتى كلها
    الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة جمانة30 عرض الرد
    السلام عليكم كيفك حبيبتنا توتي ان شاء الله كويسة
    انا زي ما قلت لك بشرتي جافة ابغى كريم مرطب استخدمه بشكل يومي الله يعطيك العافية وكمان اقدامي الله يكرمك من اسفل مرة متقشرة وقاسية ابغى حل
    وعلى فكرة انا سمعت ان الكريمات اللي لها ريحه معطرة تسمر البشرة
    ومعليش سؤال اخير انا سمعت في برنامج في التلفزيون ان الماركات الغالية يوجد فيها مواد مسرطنة اما الرخيصة
    لا لانه ادواتها متوفرة بسهولة فالله يخليك والله محنا عارفين ناخذ ايش ولا نخلي ايش لما ادخل وجوه كل واحد يمدح لي في المنتج بتاعه
    ممكن تقولين لنا المنتجات الطبية الله يخليك لانه الواحد الزم ما عليه صحته ارجوك لا تبخلين عليه بالرد الوافي
    وجزاك الله خييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي رررررررا
    بصى يا قمر بالنسبة للكريم المرطب للبشرة الجافة يوميا تستخدمية مع الروتين اليومى طبعا وعى تطنشى الروتين وتستعملى الكريم دة لوحدة
    لان دة حاجة اضافية اوكى
    استعملى السيرم دة من كلارنس \\\\\\\\مفعولة رائع واقوى من اى مرطب كريمى ومغذى جدا وخصوصا للجافة
    THIRST QUENCHING HYDRA-CARE SERUMمصل يعيد الحياة حتى إلى أكثر أنواع البشرة جفافا.عندما تبدو مستحضرات العناية بالبشرة الأخرى غير كافية فإن هذا المصل اللطيف المريح ذو التركيبة المزدوجة يروي عطش البشرة الجافة. النتائج طويلة الأمد تحافظ على الانتعاش والطراوة.

وحبيبتى الماركات الغالية اللى بقول عليها دايم نضيفة جدا ومختبرة طبيا وتجميليا
    كل دى اشاعات ومافيش اى حد اتعرض لاى ضرر من المنتجات دى يا جميل
    ماشى يا حبيب قلبى
    ماتسمعيش لحد

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة مهندسه25 عرض الرد
    معلش ياتوتى سؤال تانى انا بشرتى جافه وسنى 25 عيزا كزا نوع كريم اساس ويفضل فتره طويله لانى بحط كريمات الاقى وشى بقه حته بيضه وحته غمقا مع العلم ان ساعات بسيطه اوى بيبقى دهنى من عند انفى وكمان عيزا اسعارهم تكون متوسطه او تقوليلى انتى الكريمات والبودر وانا اختار بس انا بشرتى افتح من الخمرى بيضه بسيط عيزا اعرف ايه الدرجه ال تتناسب معايا وكمان لو عندى مناسبه ايه ترتيب المكياج ال احطه
    بصى يا قمر لو عايزة كريم اساس سعرة معقول يبقى بورجوا وسعرة لايتعدى ال100ج
    ودة تضعية بعد الروتين اليومى للبشرة واكيد قريتية فى الموضوع
    وبعدين تضعى اللوس باودلر وهى عباارة عن بودرة حرة توضع بعد كريم الاساس لتثبيتة من بورجوا ودى شكلها واسمها\\\\\\\

والبلاشر دة احمر الخدود من بورجوا زى دة اللى يمشى معاكى الدرجة دى

Cendre de rose brune 48
    والايشادو من بورجو ايضا ويوضع فوق العين عادى
    اوكىىىىىىىىىىىىىىىى
    والمناسبة تضعى الفاوندشن عادى وفوقة اللوس بودر بس تكون مضيئة شوية من بورجوا وبعدين احمر الخدود والجلوس والايشادو وابيض لؤلؤى تحت الحاجب
    آخر مرة عدل بواسطة toty_lovey : 05-04-2008 في 10:24 PM

الردود
    2,869
    تعقيب كتبت بواسطة alexess عرض الرد
    انا عمرى 41 سنه --ماتتخضيش كلنا لها --لكن عموما اللى يشوفنى يقول يا دوب كدة 35 ----المهم انا بشرتى مختلطه و باستعمل الروتين اليومى اللى قلتى عليه دلوقتى --المهم انا عاوزة اخد رايك فى منتجات لوريال للعنايه بالبشرة يعنى الغسول و التونيك وكريم النهار و كريم الليل و كريم محيط العين بتاعه الماركه دى كويسه بالنسبه لى ----والا ايه --مستنيه ردك ---باااى
    بصى يا قمر لوريال طبعا حلوة جدا فى كل حاجة وانا عندى منها معظم الكريمات والعلاجات للبشرة تحفة بجد
    واللى انا قولت علية برضة ممتاز يا حبيبى

الردود
    99
    لو سمحتى انا اول مره اشارك معاكم هنا وكان نفسى من زمان
    دلوقتى بطلب منك لو تقوليلى كريم اساس حلو والبودر كمان ونوع كحل حلو
    بس ياريت كريم الاساس يكون سعرو معقول مش كتيييييييير وتغطيتوا حلوه
    لانى مش بحط اساسا
    غير فى المناسبات
    انا بشرتى دهنيه وفيها حبوب ولونها قمحى مائل للابيض

مواضيع مشابهه

1. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000 (الجزء العاشر)
    بواسطة toty_lovey في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 241
    اخر موضوع: 22-04-2009, 08:00 PM
  2. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السابع)
    الردود: 330
    اخر موضوع: 15-07-2008, 11:30 PM
  3. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر بالصور تتفضل ومش هاتندم000000(الجزء السادس)
    الردود: 291
    اخر موضوع: 18-06-2008, 08:52 AM
  4. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الرابع)000000
    الردود: 258
    اخر موضوع: 20-05-2008, 02:08 PM
  5. اى واحدة عايزة تسال عن ماركة مكياج او شعر تتفضل ومش هاتندم0000000(الجزء الثالث)000000
    الردود: 240
    اخر موضوع: 28-04-2008, 04:30 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ