انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 44 الأولىالأولى 123456713 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 432

الموضوع: ! ஜ .¸¸ ﬗm تجمع أروع أمهات في المستقبل القريب إن شاء اللهmﬗ ¸¸. ஜ

الردود
    4,070
    ماشاء الله ولا قوة الا بالله الف الف مليووووووووووووووووووووووووووووووووووون مبرك لزوجه ميدو
    يارب يتم عليها بخيييييييييييييييييييييييييييييييييييييير
    وعقبال كل المنتظرات يارب

الردود
    2,479
    السلام عليكم
    كيفكم ياحلوين ان شاءالله طيبين يارب
    الف الف مبروك لزوجة ميدو والله يتمم على الف خيبر وعقبالنا يارب
    ياحلوين ليش التشاؤم دا تفائلوا بلخير ومافى شئ بعيد عن الله اش اكثر من وحده من دون رحم وحملت
    اذكروا الله والله يفرحنا عن قريب يارب ولا يحرم احد
    شيماء حبيبتي خليك مع زوجك وضحيله انه هو اهم من الف طفل لان هو سندك باذن لله فى الدنيا وعيشوا حياتكم
    والله يرزوقكم يارب ويفرح قلوبكم ولا يحرمكم وكونى معه فى الحلوه والمره والله يعوض صبرك خير يارب
    والله يرزوقنا اجمعين يارب
    والله يابنات حتى انا اتمنا اليوم قبل بكره يكون معايا حتى بعض الاحيان بقول بس واحد يارب يملا عليا الدنيا
    والله كريم وان شاءالله ربنا لا يضيع لنا تعب ويرزوقنا من حيث لا نحتسب
    اكثروا من الاستغفار دايم خلوا على لسانكم
    وفرج الله قريب لنا ولكل محرومه
    بس ابعدوا عنكم الوسوس
    طيب
    اشوفكم على الف خير وانتم بحسن حال يارب
    سبحانه عندما يقول لشئ كن فيكون
    لا اله الا الله

الردود
    4,070
    بنات انتم فين
    بنات انا فى حاله فظيعه رجعت اميل لسماع الاغانى ومعتش بصلى مش عارفه فى ايه
    عندى برود فظيع

الردود
    1,436
    تعقيب كتبت بواسطة عصفورايه عرض الرد
    ام سهيل
    فينك ياشيخه مبتدخليش تطلى علينا ليه يدوب تفتحيلنا التجمع وتمشى هواحنا مش ضيوفك برضه تعالى اقعدى معانا شويه وحشتينا

يابنات الحمدلله انابقالى سنتين متماسكه ومش شاغلنى موضوع الحمل كتير بصراحه اول سنه جواز دى كانت يالهوووووووووووووى اعصاب مولعه
    لماتيجى الدوره نكد غير طبيعى
    احساس ان جوزى هيتجوز عليه بقا وهبل من ده كتير بس بعدين هديت اوبقيت باردااااااه عالاخر
    مش عارفه ليه بقا الشهر ده القلق رجعلى تانى
    يمكن لان دى اخرفرصه ليه فالتلقيح الصناعى وبعد كده مفيش حل الا الحقن او الانتظار وطبعا العمر بيجرى فمفيش انتظاراكترمن كده
    كل ماافكر فالموضوع ده احس برعب شديد لان ربنا عالم التلقيح الصناعى رغم بساطته بيدمرنى اناوجوزى نفسيا فاليوم اللى بنعمله فيه هوبيتوتر وطبعا انتوافاهمين يعنى ايه توتر الزوج فالوقت المطلوب منه العينه فوقت محدد وساعات محدده وبيطلع غلبه فيه انا وانا لازم استحمل رغم انى اناكمان ببقى محتاجه كلمه تواسينى لكن اقول ايه الحمدلله على كل حال
    فكل بقا ماييجى فدماغى فكرة الحقن افتكربقا غلب ماقبل الحقن وده طبعا اصعب كتيييييييييير من التلقيح الصناعى
    وجوزى من دلوقتى خايف وشايل الهم زى مايكون متوقع انى مش هحمل وعينيه بتقول يعنى اشمعنى المره دى مااحنا عملنا تلقيح مرتين قبل كده يبقا مفيش فايده رغم انه متدين وقريب من ربنا بس واضح على تصرفاته انه خلاص تعب وخصوصا انو شايف انه بدأ يكبرفالسن واصحابه اللى قده اولادهم فالمدرسه ،واناكمان الناس من سيبانى فحالى بنت خالتى كلمتنى من فتره بتقولى انتوا مستنيين ايه لماانتى تدخلى سن اليأس وجوزك يبقا فالخمسين ولا ايه مرديتش عليها طيب هقولها ايه دى هواحنامعانا بطاريه ياناس
    وسلفتى الله يهديها حملت ومعرفتش انها حامل الا فالشهر السابع وسابتلى البيت ومشيت اول ماعرفت نفسها حامل خافت احسدها
    وكل بنات العيله اللى بيحملوا دلوقتى بقوا يخافوا يقولوا قدامى احسن احسدهم وبعرف وقلبى بيوجعنى لانهم مش فاهمين انى مستحيل احسدهم لانى عارفه ومتأكده ان ده رزق من عندالله
    لكن اقول ايه ربنا يهديهم ويرزقنى من فضله هوعالم بحالى ويرزق كل محرومه امين يارب
    معلش يابنات اناطولت عليكم بس حبيت افضفض معاكم شويه يمكن اهدى شويه
    ادعولى يابنات ربنا يكرمكم
    ازيك حبيبتي عاملة ايه
    حبيبتي انا زعلانه منك بجد انتِ ومروة شاهين
    بالله عليكِ ماتضحكِ على نفسك اسألي نفسك سؤال هل عندك توكل على الله
    ااااااسفه حبيبتي لو اقولك اطلاقا
    ليه ياحبيبتي بتقولي كده يعني ايه اشمعنى المرة دي تنجح العملية تنجح طبعا لأن ربنا رايد ومتنجحش عشان ربنا مش رايد طيب انتِ علمتي الغيب وعرفتي ربنا رايد ولا لا ادعيه ياحبيبتي وقولي يلرب ريد لي الحمل " أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الأَرْضِ أَءِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ "
    ياحبيبتي ده اكثر وقت انتِ محتاجة تناجي فيه ربنا عشان يثبتك ويرضيكي ويسخر لك الأسباب مش تقولي اشمعنى المرة دي تنفع لا قولي يارب تكون اخر مرة وكمان في حاجه ثانيه انا شايفه ما شاء انك صاحية قبل الفجر ليه متصليش ركعتين قيام ليل في افضل وقت في اليوم ربنا بيسأل هل من سائل فأعطيه هل من داعٍ فاستجب له هل من مستغفر فأغفر له قومي لله حبيبتي ربنا يزيد ايمانك يارب ويقر عينك بالذرية الصالحة توكلي على الله ليكن حسبك وان شاء الله ماتشوفي إلا الخير

الردود
    1,436
    تعقيب كتبت بواسطة مروة شاهين عرض الرد
    عصفورتى

ان شاء الله خير تفائلوا بالخير تجدوه
    ارمى حمولك على الله كلنا حاسين زيك كده
    تعرفى انا الاجازة دى عمالة اعمل كل ترتيباتى ان على الاجازة الجاية جوزى هايكون مطلقنى بسبب موضوع الحمل ده
    وفى دماغى مشروع بدأت فى تنفيذه مامتى بتقولى هو انتى يعنى قاعدة قلتلها محدش عارف بكرة فيه ايه وانا لازم اامن مستقبلى انتى وبابا ربنا يديكم الصحة مش عايشينلى العمر كله وانا ماليش حد قرايبنا العلاقة فى الحدود والمناسبات بس وليا اخ واحد وبرضه ملخوم فى حياته ومراته وابنه يعنى هابقا بطولى فى الدنيا
    تخيلى دماغى بقت تفكر ازاى انا ماما بصتلى واستغرب من كلامى وقعدت تعيط بس ماقدرت ترد عليا لان دى الحقيقة فعلا هى مرة بس برضه الحقيقة
    انا خلاص شلت الموضوع من دماغى وسبتها على الله واللى يحصل يحصل ماحدش بياخد أكتر من نصيبه حتى لو جوزى سابنى مش هازعل
    المهم نعمل اللى علينا يعنى كل التفكير ده وبرضه مواظبة على العلاج والريجيم
    انتى كمان اعملى اللى عليكى وحاولى تشيلى من دماغك وان شاء الله خير
    يارب يكرمك المرة دى بالحمل يارب ومايضيع تعبك
    برضه يامروة بتضحكي على نفسك فين سيبتيها على الله بترتبي ليه على انك هتكونِ مطلقة هي دي الثقة في الله والتوكل عليه يعني انتِ ظنيتي في امك وابوكِ واخوكِ الخير ربنا يخليهم لك يارب وربنا لأ وهو ارحم منهم وكمان زوجك اقرب واحد لك ليه ماظنيتي فيه الخير ياحبيبتي والله انتِ بس توكلي على الله حقا وهتحسي ان كل ده كلام الشيطان واشكري الله على القليل يعطيكي الكثير بإذن الله وهتحملي بفضل ربنا ويكملك على خير وتخلفي وتقولي انا ليه كنت بعمل كده متعي نفسك وزوجك وخلي روحك حلوة بكرة العيال يجوا ويقطعوا عليكم حاجات كثير ربنا يسهل لك ياحبيبتي يارب

الردود
    1,436
    شيماء حبيبتي

ماشاء الله عليكِ والله مهما كانت ازمتك بحب صبرك جدا
    والله يزيدك صبر حبيبتي
    عايزة اقولك حاجه مهمه جووووووووزك ياشيماء تعبان اكثر منك وانتِ مش حاسه
    انتِ نفسك في اولاد والحمدلله انتِ كويسه وهو نفسه في اولاد وهو عارف انه تعبان والله يشفيه يارب
    براحه معاه انا عرفاكي والله من غير ما اتكلم اكيد بتكونِ كويسه معاه بس حبيت أأكد عليكِ
    ثاني شئ من قال 30% الطبيب إللي ما اتى من العلم إلا القليل طيب اسألي الله الذي علمه وما تتوكلي إلا عليه وما بيردك ابدا واخر المطاف بعد التوكل على الله انك بتحملي اما التعلق بغير الله ما بيزيدك إلا تعب وضعف إيمان شيماء حبيبتي الله قادر يرزق المرأه من غير رجل سبحان الله يعني ما يقدر يخليكِ تحملي حتى لو الأمل 0% حاشاه والله حاشاه قادر على كل شئ وكل شئ عليه هين ماتخافي حيبتي وتوكلي على الله مسبب الأسباب
    وبتحملي وبيجوا الاولاد إللي يملوا عليكِ البيت سبحان الله ربنا مافي اكرم منه بس شويه نزيد الإيمان وبتشوفي كيف يجي الحمل وبحكيلك بالنهاية عن بنت عمتي
    بنت عمتي تأخرت في الحمل دخلت في السنه الخامسه وكان زوجها ماعنده عدد وكان يتعالج ومافي تقدم وهي عندها تكيسات في مرة اثناء ماكانت تحضر للعمليه جالها صداع فظيييييييع بيكسر راسها راحت بالليل للطبيب واشتكت للطبيب من الصداع وقاس الضغط لقاه عالي جدا قالها ان اشك تكونِ مريضة ضغط بعطيكي حبوب وتعالي تاني اقيس الضغط بس الاول طمنيني إذا فيه حمل عشان الحبوب دي غلط للحامل قالتله لا قالها امتى معاد اخر دورة قالتله كذا قالها والدورة الجديدة جت قالتله لا قالها طيب متأخرة يعني احتمال حامل قالتله يادكتور انا عندي تكيس وماتيجي الدورة يمكن كل 6 شهور قالها لا لازم اتأكد قالتله يا دكتور يوووووووووووه بلاش احراج الله يرضى عنك انا زوجي ما عنده عدد عشان احمل اعطيني الحبوب الله يخليك رفض الدكتور وقالها اسف ما اعرض نفسي للخطر دي مسؤليه وحولها للمختبر وهي تقول حسبي الله ونعم الوكيل انا تعبانه ليه يعني مختبر واطلع درج وانزل درج وسبحان الله الممرضه تنادي مدام رحاب قالت ايوه قالت مبروك مدام انتِ حامل سبحان الله العظيم ما حد صدق والله وولدت ولد وبعدها بسنتين جابت بنت وبدوووووووووووون اي عمليات والله شاهد على كلامي
    آخر مرة عدل بواسطة زوجة الحسن : 08-06-2010 في 01:57 PM

الردود
    6,925
    التكريم
    • (القاب)
      • ملكة الرشاقة 2013م
      • بصمة متميزة
    (أوسمة)
    حبيبااااااتي والله قطعتو قلبي مروة اختي والشيماء خليييييييييييييييييييييييييييييييكم مع الله وعيشو لله وتشوفووو كل خيير باذن الله ...صح الطب تقدم بس والله فوق كل ذي علم عليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييم الي هو ربنا الكريييييييييييييييييييم ما تخلو الشيطان يضيعكم صح تحاليل واسباب اخذتووو بها والله خالتي 11 سنة من غير اولاد ولما شاااالت الفكرة من دماغها ربك الوهااااب رزقها دكاترا اييييه ربنا لسه مااراااد بس خليكم مع الله ارجعووو له واستغفرو كثير وتصدقو في الستر وسهام اليل لا تخطئ باذن الله مرمر بكتيني وانت يا شيمو قطعتي قلبي خليك مع زوجك وارمي حلمك على الله انا حكيت لكم حكايتي مع الزمن ورحلة انتظاار لزوجي 7سنين وثلاث اشهر الكل ظن بانني جنيت وانا مكتوب كتابي والاقي كل الي تتزوج من صحباتي تحمل مباشرة واختكم تتلوى من الحرقة وليالي بيضاااء ودمووع على وساادة حاارة خوفااا من المجهووول وكل العائلة محتاارة في امري وبابا المسكين ما اقدر احط عيوني في عيونه ومامتي المسكينة حالتها حالة المهم سنين من الانتظاار وكل محاولات زوجي للالتحاق به الي بلد سفره للدرااسةبااائت بالفشل وبلدي كان يعاني من حالة تكهرب سياسي كانت سبب في عدم اعطائي الفيزااااا وفي الوقت نفسه زوجي كان يعاني من ويلاات البطالة يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه كاااانت ايام الله لا يردها والله لا يوريها لحد والله كانت ابتلااااء صعب بس ربك لما يقول للشيء كن فيكون استهدو حبيباااتي على الاقل انتوو في حضن ا زوجكوو فروووووووووووووووووووووووووووووووووووووو الى الله معااااااااااااااااااااا تقربو اعملو عمرة وانوي الخير وتقربي من ربنا معاا اكيد جمعكم معاا وزوجكم ببعض مش حتى تتفرقو مرمر ليه يا قلبي تفكري في الطلاااق اكيد بحبك وحابب اطفال منك خليك مع الله ومعااه واكيد شدة وتزول حسني كل شيء فيك وتقربي ليييه محتاجلك اكيييد وبلااش الافكار السودوية دي خليك مؤمنة والله كريييييييييييييييييييييم ولا تقدر البلا قبل وقوعه انت وشيمو تقربو لازواجكم وتقربو من ربنا اكيد حابب يتلذذ بدعاااااااااااااااائكم ويرفع لكم الدرجاات الي ما تجي لا بالصلاة ولا بالصووم ولا باي طااعة بس بالصبر وكل ما تتعصروو وتتطحنوووووووو الدرجاات ترتفع والي في قلبكم جااي ما تخاافو انا من يوم ما التزمت بالاستغفااار شفت العجب والله والبيبي الي لغيته من باااالي مااشاء الله ربنا رزقني وفي شوال باذن الله ولادتي عقباالكم حبيباااتي لغيته لان زوجي المسكين معه ضغط مرتفع وكان خاايف البيبي يجي مريض كان دخل المستشفى على اثر ارتفااع ضغط فظييييع ومن كثر ما عانى في حياته عهدت ربنا اوقف جنبه طيلة بعدنا عن بعض وهو اليوم من ساعتها ما اشتغل فقد البصر جزئياا بس لله الحمد تعافى بالعلااجاات والله كريم بس وقفت جنبه وساندته كان يبكي من خوفو ليجرى له شيء واولادنا صغاار يااااااااااااااااااااااااااااااااااه الحياة ابتلااءاات والله يريد يرفع الدرجاات خليكم مع ازواجكم حبيبااتي والفرج جااي وفي يوم قالي لو حابة وقفي الحبوب مش عارف الخوف رااح سبحان الله ..ونفسي في بيبي يملى حيات اخواته وحياتنا يااااه كنا في رمضاان وكان اسعد يوم في حياتي احياا فيا امل دفين لغيته صبرااا لان حالته كانت صعبة وهو لليوم خالي شغل اصل لااازم يعدي امتحان للاطباء الاجانب حتى يشتغل قبلها كان متعب نفسيااااااا ولله الحمد استفدت كثير من قصص الابتلااءاات على النت وتقربنا من الله معاااا والتزمنا بصلاة الفجر ولله الحمد تحسنت صحته وياخذ دواء الضغط وربك كريم بيحضر للامتحان وارجوكم اخواتي ادعو لنا بتحسن صحتو وحالتنا مستورة ولله الحمد بس املنا يرجع لشغلو بقى له اربع سنين شفتو عدينا ابتلااء واحنا بعاد عن بعضنا ولما استقرت الاوضاع ورزقنا ربنا الولد والبنت مااشاء الله تعب وقفل المستشفى الي كاان فيه بس حبيب قلبي عمرو ما تاخر عن حد لما ربنا كان كرمنا وفتحها علينا لا القريب ولا البعيد وصح من لم ينسى الله في الرخااااااء لن ينساه الله في الشدة ومن يومها اتطحنااا مع مرضه والاولاد لسه صغاار في الابتدائي عقباالكن حبيبااتي المهم صحتو اتحسنت وياخذ الدوااء ونفسيتي حلوة مااشاء الله تعب كثير في حياته بس باذن الله كله في موازين الحسناات والله يتمم شفائه ويعاافيه وينجحه في الامتحان ويشتغل ويرجع لنشااطه وانا كنت منهالة عليه بقصص وابتلاءاات النااس وسر الوصول للسعاادة التي لم ولن تكت الى في القرب من الله ولله الحمد والمنة تقربنا من بعض ماشاء الله اكثر من قبل ومن يومها ادركت ان كل شيء بامر الله بس هي شدائد حتى ربنا يقربنا منه لاننا لو اتبعنا شهواتنا وكلااام الناس نضيع المهم القرار الصح هو انت وهي وانا نتقرب من ربنا وايدينا في ايدين ازواجنا كل وحدة وهمها وابتلائها بس المهم نرضي ربنا ونفرح الشيطان وندوَّر على الحلول السهلة الصبر مر بس ان مع العسر يسر ا والله اااااااسفة طولت عليكم اخواتي والله حتى تعرفو انها شدة وتفووووووووووووت وخليكم مع الله انتو وازواجكم والله كريييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييم والله يبشركم ديماااا بالخييييييييييييييييييييييييييييير
    حبيت انقل تجربتي مع الصبر خليكم مع الله والله يفرحكم ويبشركم ديماا بكلللللل خير دعواتكم اقوم بالسلامة انا وكل الحواامل وعقبااالكم غااليااتي ياارب نباارك لكن قرييبا وحدة وحدة

الردود
    1,436
    تعقيب كتبت بواسطة شيمه الحب عرض الرد
    بنات انتم فين
    بنات انا فى حاله فظيعه رجعت اميل لسماع الاغانى ومعتش بصلى مش عارفه فى ايه
    عندى برود فظيع
    ليه كده ياشيمه ياحبيبتي كده

طيب سماع الأغاني ذنب لكن ترك الصلاه مش عارفه اقولك ايه

حبيبتي بدون اي كلام ولا اي تفكير حالا ياحبيبتي تتوضي وتصلي كل اللي فاتك من اليوم وبعد كده اي حاجه تانيه سهله

منتظراكِ تقولي صليت

اللهم ارزقها البكاء في السجود اللهم ارزقها البكاء في السجود اللهم ارزقها البكاء في السجود

يارب تيجي وتقوليلي صليت وبكيت ومكنتش عايزة اقوم من حلاوة الصلاه

منتظراكِ والله

الردود
    629
    زوجه ميدووووووووووووووووو الف الف مبروك يا حببتى

فرحت اوى اوى اوى ليكى

ربنا يثبتلك حملك يارب ويسهل ولادك

الردود
    629
    مروه انتى وعصفوره مش قادره استحمل كلاكم بقا

انا بتمنى انتم الاتنين تحملوا بسرعه اوى اوى

نفسى ومنى عنيى والله ربنا عالم

انا هفرح ليكم اكتر من انى هفرح لنفسى

يارب ياكريم ياذا العرش العظيم ارزق مروه وايات الذريه الصالحه فى القريب العاجل

مواضيع مشابهه

1. ஜ .¸¸ ﬗm تجمع أروع أمهات في المستقبل القريب إن شاء اللهmﬗ ¸¸. ஜ
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 396
    اخر موضوع: 10-08-2011, 12:10 AM
  2. ஜ .¸¸ ﬗm تجمع أروع أمهات في المستقبل القريب إن شاء اللهmﬗ ¸¸. ஜ
    الردود: 410
    اخر موضوع: 21-07-2011, 05:11 PM
  3. ! ஜ .¸¸ ﬗm تجمع أروع أمهات في المستقبل القريب إن شاء اللهmﬗ ¸¸. ஜ
    الردود: 401
    اخر موضوع: 10-08-2010, 01:44 PM
  4. ! ஜ .¸¸ ﬗm تجمع أروع أمهات في المستقبل القريب إن شاء اللهmﬗ ¸¸. ஜ
    الردود: 473
    اخر موضوع: 30-04-2010, 05:43 PM
  5. ! ஜ .¸¸ ﬗm تجمع أروع أمهات في المستقبل القريب إن شاء اللهmﬗ ¸¸. ஜ
    الردود: 407
    اخر موضوع: 07-03-2010, 05:39 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ