انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 20 الأولىالأولى 123456713 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 200

الموضوع: تجمع فريق العزيمه لنزول 30 كيلو خلال 3 شهور الجزء الثاني

الردود
    433
    اهلا وسهلا بك عزيزتي ام البراء وانا ام سناريا عراقيه مقيمه في مصر وانا اكبر منكم شويه

وعندي بنتين سناريا واشرقت الله يخليهم لي ويخليلكم اطفالكم

وان شاء الله حنكون اخوات في الله كلنا

نشجع بعض ونرفع من عزيمة بعض

يله اين برافو ورراندا ماس

الردود
    1,584
    السلام عليلكم بنات :

أم ملك وادهم انت كنت فين من زمان الللللللللللللللللللللللللللللللله

ووالله كان نفسي كثير في هالتجمع من زمان وفعلا سبحان الله هالأسبوع بديت رجيم عشان نفسي انقص من وزني 30كيلو في ثلاث شهور ممكن تقبليني معاك

وبما أن متأخرة 2 اسبوعين عليكم يعني هبتبدي من اليوم معاكم وابد في وأول اسبوع معاكم

انا اليوم فطرت بس عصير برتقال طازج وكمان كوب شاي اخضر كيس

والغذاء حيكون سلاطة خيار ولحمة

والعشاء ممكن 2 بيض مسلوقة ومعاه 1 توست اسمر او جبنة فيلادلفيا لايت ماشي

وانا وزني إلي بديت فيه من يومين الرجيم كان 88 والحين 87 يعني تقريبا نقصت كيلو بس من النهاردة هبدأ في رجيم الدكتور بتاعك ماش طولي 163 واتمنى ادخل عالم الستينات

ومبدئا هدفي الأول 80

هدفي الثاني 75

هدفي الثالث 70

هدفي الرابع 65

اددددددددددددددددددعووووووووووووولي أني اوصل لها الوزن عن قريب يارب

بس انا مشكلتي في العزومات ومش عارفة اعمل معاها ايهههههههههههههه ومع الحلف ممكن تقترحوا عليا اقتراحات بنات مع العلم مش عايزة اقول اني بعمل رجيم ولا حاجة بس لما بروح لزيارة بلاقي الناس عاملة اكل دسم وبتقعد تحلف فيا عشان اكل بس المشكلة انا زاد وزني من هالعزومات كثير

وحدخل كل يوم عشان اكتب يوميات ماعدا يوم السبت والجمعة عشان العطلة اصل انا بكلمكم من الشغل والنت عندي بالشغل بس ماشي

يلا ام ملك وبارك الله فيك هالفكرة

وردي عليا ادا قبلتيني مستنياك بفارغ الصبر

الردود
    1,569

beatheart مبروك

تعقيب كتبت بواسطة الليبية الطموحة عرض الرد
    السلام عليلكم بنات :

ووالله كان نفسي كثير في هالتجمع من زمان وفعلا سبحان الله هالأسبوع بديت رجيم عشان نفسي انقص من وزني 30كيلو في ثلاث شهور ممكن تقبليني معاك

وبما أن متأخرة 2 اسبوعين عليكم يعني هبتبدي من اليوم معاكم وابد في وأول اسبوع معاكم

وانا وزني إلي بديت فيه من يومين الرجيم كان 88 والحين 87 يعني تقريبا نقصت كيلو بس من النهاردة هبدأ في رجيم الدكتور بتاعك ماش طولي 163 واتمنى ادخل عالم الستينات

ومبدئا هدفي الأول 80

هدفي الثاني 75

هدفي الثالث 70

هدفي الرابع 65

بس انا مشكلتي في العزومات ومش عارفة اعمل معاها ايهههههههههههههه ومع الحلف ممكن تقترحوا عليا اقتراحات بنات مع العلم مش عايزة اقول اني بعمل رجيم ولا حاجة بس لما بروح لزيارة بلاقي الناس عاملة اكل دسم وبتقعد تحلف فيا عشان اكل بس المشكلة انا زاد وزني من هالعزومات كثير

وحدخل كل يوم عشان اكتب يوميات ماعدا يوم السبت والجمعة عشان العطلة اصل انا بكلمكم من الشغل والنت عندي بالشغل بس ماشي

مبروك ام ملك وادهم على نزول الوزن و ان شاء الله توصل للوزن المثالى
    مبروك لنزول جميع البنات
    على فكرة النسبة بتتحسب كام كيلو نزلتى / وزنك القديم *100 = %
    لان انا شوفت ان فى حد حاسب / الوزن الجديد
    و لا ايه رايك يا ام ملك
    يعنى لو انا فرضا 104 و خسيت 2 كيلو و اصبحت 102 يبقى النسبة 2/104 *100 = النسبة المئوية صح كده يا ام ادهم؟؟
    اليوميات
    الفطار/ 2 زبادى

الردود
    1,569

beatheart هاى

تعقيب كتبت بواسطة hala510 عرض الرد
    مبروك ام ملك وادهم على نزول الوزن و ان شاء الله توصل للوزن المثالى
    مبروك لنزول جميع البنات
    على فكرة النسبة بتتحسب كام كيلو نزلتى / وزنك القديم *100 = %
    لان انا شوفت ان فى حد حاسب / الوزن الجديد
    و لا ايه رايك يا ام ملك
    يعنى لو انا فرضا 104 و خسيت 2 كيلو و اصبحت 102 يبقى النسبة 2/104 *100 = النسبة المئوية صح كده يا ام ادهم؟؟
    اليوميات
    الفطار/ 2 زبادى

الردود
    2,525
    ربنا معاكم و يوفقكم و تحققو اللي نفسكم فيه بصحة يا رب
    بالنسبة لحساب نسبة الوزن المفقود في برنامج الرابح الأكبر بيحسبو الوزن المفقود على وزن الأسبوع الأخير مش الوزن الكلي * 100 علشان يعرفو نسبة الوزن المفقود في الأسبوع ده
    و ربنا معاكم إن شاء الله

الردود
    1,584
    على فكرة يا بنات انا انشالله ابتداء من الأسبوع الجاي راح ابدا اعمل رياضة وهي المشي لمدة ساعة ونصف يوميا عشان الدكتورة منعاني من انواع الرياضات التانية ماعدا المشي

ومش حقدر ابدا هالإسبوع عشان عندي عزومات كثيرة لنهاية الأسبوع ربي يقدرني يارب واوصل للوزن إلي انا عيزياه

وجزاك الله خير ام ملك

الردود
    1,584
    انا ليبية ومتزوجة من حوالي سنة و احدى عشر شهر ومنتظرة الحمل و حابة انقص من وزني إلي زاد كثير من بعد المنشطات و ادوية الحمل والهرمونات الله المستعان وبس

وانا هبدأ بداية فعلية من النهادرة مع رجيم دكتورك يا ام ملك وأدهم ماشي يعني التاريخ اليوم 13/10/2009 مع إن بداية انقص واعمل ريجيم من بداية شهر عشرة يعني من 1/10/2009 ونقصت كيلو بس الأن ناوية ابدا بداية جدية مع رجيم دكتورك يا ام ملك ماشي يعني انشالله تكون النهاية يوم 31/12/2009 وانشالله ربي يوفقنا وندخل السنة الجديدة بشكل جديد وثقة نفس اكثر ماااااااااااااشي قولوا أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأمين يارب العالمين

الردود
    1,569

هاى

انا ليبية ومتزوجة من حوالي سنة و احدى عشر شهر ومنتظرة الحمل و حابة انقص من وزني إلي زاد كثير من بعد المنشطات و ادوية الحمل والهرمونات الله المستعان وبس

وانا هبدأ بداية فعلية من النهادرة مع رجيم دكتورك يا ام ملك وأدهم ماشي يعني التاريخ اليوم 13/10/2009 مع إن بداية انقص واعمل ريجيم من بداية شهر عشرة يعني من 1/10/2009 ونقصت كيلو بس الأن ناوية ابدا بداية جدية مع رجيم دكتورك يا ام ملك ماشي يعني انشالله تكون النهاية يوم 31/12/2009 وانشالله ربي يوفقنا وندخل السنة الجديدة بشكل جديد وثقة نفس اكثر ماااااااااااااشي قولوا أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأمين يارب العالمين
    اهلابيكى الليبية الطموحة
    ان شاء الله تكونى احسن على بداية السنة الجديدة
    انا النهاردة ابتدين الدايت كويس و بعد كده رجع باظ تانى انا يأست خلاص مش عارفة اعمل ايه بجد كان نفسى ابتدى مع ام ملك من اول اسبوع بس للاسف كسلت و اللهى انا هتجنن وزنى 104 و مش عارفة اعمل حاجة على فكرة طولى 171 سم مش عارفة ابتدى بنظام ايه

ام ملك ارجوكى الحقينى و قوليلى اعمل ايه الله يكرمك

الردود
    4,824
    الف مبروك ليكي يا سلمي ولكل البنات الي معاكي
    ربنا يثبتكم علي العزيمه والاراده وان شاء الله توصلوا لاوزانكم المثاليه وانتم بصحه وعافيه

الردود
    4,789
    السلام عليلكم بنات :

ومبدئا هدفي الأول 80

هدفي الثاني 75

هدفي الثالث 70

هدفي الرابع 65

على فكرة يا بنات انا انشالله ابتداء من الأسبوع الجاي راح ابدا اعمل رياضة وهي المشي لمدة ساعة ونصف يوميا عشان الدكتورة منعاني من انواع الرياضات التانية ماعدا المشي

ومش حقدر ابدا هالإسبوع عشان عندي عزومات كثيرة لنهاية الأسبوع ربي يقدرني يارب واوصل للوزن إلي انا عيزياه

وجزاك الله خير ام ملك

اختي الحبيبه الليبيه الطموحه
    وحشتيييييييييييييييييني موووووووووووووووت

طبعا تنضميلنا ياقمر واكون سعيده بيكي جدا

بصي ياحبيبتي اهم شئ هي الاراااااااده وانك تصممي انك تنتصري على الدهون في المعركه اللي بينكم هتتعبي شويه في الاول بس مع كل كيلو هتنزليه هتتشجعي اكتر

وبالنسبه للعزومات لو مش حابه تقولي انك بتعملي ريجيم قولي ان معدتك تعبانه ومش هتقدري تاخدي غير شوربه وشويه سلطه

وخل بالك يوم الاثنين هو يوم الميزان وبعدها بناخد باقي اليوم فري

يلا ربنا يقويكي ويقوينا وندخل السنه الجديده واحنا رشيقات باذن الله

مواضيع مشابهه

1. تجمع فريق العزيمه لنزول 30 كيلو خلال 3 شهور الجزء السابع
    بواسطة ام ملك وادهم في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 198
    اخر موضوع: 15-11-2009, 11:20 AM
  2. تجمع فريق العزيمه لنزول 30 كيلو خلال 3 شهور الجزء السادس
    الردود: 198
    اخر موضوع: 11-11-2009, 08:59 PM
  3. تجمع فريق العزيمه لنزول 30 كيلو خلال 3 شهور الجزء الخامس
    الردود: 204
    اخر موضوع: 04-11-2009, 02:46 PM
  4. تجمع فريق العزيمه لنزول 30 كيلو خلال 3 شهور الجزء الثالث
    الردود: 200
    اخر موضوع: 22-10-2009, 08:03 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ