انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 52

الموضوع: اريد تدلونى على شىء لانبات شعر مقدمة الرأس ضرورى جداا

الردود
    35
    السلاموا عليكوا بصراحة انا زميلاتى جربوة وهوالثوم انتىهاتى الثوم واقسمى الثومة وافضلى ادعكى حتى تشعرى بحرقان فى المكان اللى بتدعكى فية وبعد ربع ساعة هيروح الحرقان اغسلى شعرك لكن ما تسشورية عشان ماتثبتش الريحة

الردود
    794
    السلام عليكم
    اهتميت بموضوعك ودخلت علي احد المنتديات الاخري لايجاد حل بعيدا عن الزيوت والخلطات اسمعي هذه التجربه
    :
    السلام يا بنوتات
    اول حاجة بحكى لكم عن معاناتى مع الشعر وكثرة صبغاتى الى ادمنتها طاح شعرى وصرت اشوف فروة راسى من قدام بعد ماكان شعرى الين .....
    المهم جربت كل الخلطات والزيوت بس هيييييييي مين الى عندو طوله بال وصبر ويستمر بعدين الزيوت الطبيعية نتيجتها تبان بعد شهور من المداومة والاستمرارية
    خروع والنارجيل والسمسم كلها ممتازة بس لازم مداومة وصبر الين تظهر النتيجة
    المهم سالت وبحثت عن اسرع طريقة وتكون امنه ومضمونة قالو عليكى وعلى طبيب ....... بالقاهرة
    رحت وصفلى وصفه يابنات ممتازة حقن مستورده اسمها
    Biotine+bepanthene
    حقن عضل تاخديها يوم وتبطلى يومين وترجعى تاخديها الكورس 12 امبولا الاتنين مع بعض المرة الواحدة تخلطى انبوله من دى ومع انبوله من دى يعنى 6 مرات تقريبا اسبوعين
    والله يابنات ممتازة والشعر اللى طاح واتحرق من الصبغه نبت وطلع والنتيجة ملحوظة جدا لكل من شافنى الشعر من الاخر دبت فية الحياه
    سعر العلبتين مع بعض بالمصرى 150 جنية
    والى حالتها صعبة تكرر الكورس مرة كمان وبس شعرك بيطول ويصير كثيف ولامع وياحبذا لو اخدتى مع الابر كبسول اسمة بنتاجور 3 مرات يوميا النتيجة ستدهشك ودعواتكم يا بنات والى جديد منى لكم

منقووووووووووول

الردود
    55
    شوفي حبيبتي اطحني البابونج ومع اي زيت اوكريم حطي باطراف اصابعك زيت ثم البابونج المطحون ودعكي المنطقة التى تردين يارب وصلت الفكره

الردود
    33
    ساعدونى..
    يا بنات نفسى بجد فى حاجة لتنعيم الشعر الجاف أفدونى

الردود
    233
    تعقيب كتبت بواسطة sandy rose عرض الرد
    السلام عليكم اختى انا ايضا اعنانى من نفس المشكلة لكن اخذت حقن الميزو ثيربى تحت الجلد وكانت نتيجتها حلوة الحمد لله مع الانتظام على دواء البانتوجار والزنك وده كان لمده طويله تقريبا ست جلسات وبعدها بسنه اخدت جلسه تانية لكن فعلا الشعر دورته بطيييييييييئه جدا ودلوقتى انا باخد امبولات ايفا بالصبار لتقويه الشعر وده برده من الصيدله فنصيحة تروحى لدكتور ثقه وتمشى على العلاج لكن اصبرى انا لسه بعانى من الشعر الخفيف فى المقدمة لكن كفايه انك تأخدى بالاسباب وسيبيها على الله ....
    انا استعملت التوم ومش حبيته خالص خالص ...وبستعمل حمام كريم وشامبو جونسون للاطفال ....ولو عايزة استفسار عة اى حاجه انا فى الخدمة ربنا يكرمك
    اخت sandy rose
    اشكرك لردك ومرورك جزاكى الله كل الخير عنى بالفعل انا فكرت اجيب امبولات ايفا ولكن فى ناس قالت انها مش بنتفع للشعر الجاف وفى امبولات الجنسج برده سمعت عنها وناس قالت عن كريم وماسك صانسيلك بس مش عارفة اعمل ايه يا ريت لو تقوليلى على حمام كريم وكريم تصفيف حلو .. اشكرك لمساعدتك وحب الافادة بارك الله فيكى وجعله فى ميزان حسناتك ااااامين .

الردود
    233
    تعقيب كتبت بواسطة copy عرض الرد
    شوفي حبيبتي اطحني البابونج ومع اي زيت اوكريم حطي باطراف اصابعك زيت ثم البابونج المطحون ودعكي المنطقة التى تردين يارب وصلت الفكره
    شكرا على التوضيح جزاكى الله خيرا وان شاء الله اجربها

الردود
    233
    تعقيب كتبت بواسطة reham2008 عرض الرد
    السلام عليكم
    اهتميت بموضوعك ودخلت علي احد المنتديات الاخري لايجاد حل بعيدا عن الزيوت والخلطات اسمعي هذه التجربه:
    السلام يا بنوتات
    اول حاجة بحكى لكم عن معاناتى مع الشعر وكثرة صبغاتى الى ادمنتها طاح شعرى وصرت اشوف فروة راسى من قدام بعد ماكان شعرى الين .....
    المهم جربت كل الخلطات والزيوت بس هيييييييي مين الى عندو طوله بال وصبر ويستمر بعدين الزيوت الطبيعية نتيجتها تبان بعد شهور من المداومة والاستمرارية
    خروع والنارجيل والسمسم كلها ممتازة بس لازم مداومة وصبر الين تظهر النتيجة
    المهم سالت وبحثت عن اسرع طريقة وتكون امنه ومضمونة قالو عليكى وعلى طبيب ....... بالقاهرة
    رحت وصفلى وصفه يابنات ممتازة حقن مستورده اسمها
    Biotine+bepanthene
    حقن عضل تاخديها يوم وتبطلى يومين وترجعى تاخديها الكورس 12 امبولا الاتنين مع بعض المرة الواحدة تخلطى انبوله من دى ومع انبوله من دى يعنى 6 مرات تقريبا اسبوعين
    والله يابنات ممتازة والشعر اللى طاح واتحرق من الصبغه نبت وطلع والنتيجة ملحوظة جدا لكل من شافنى الشعر من الاخر دبت فية الحياه
    سعر العلبتين مع بعض بالمصرى 150 جنية
    والى حالتها صعبة تكرر الكورس مرة كمان وبس شعرك بيطول ويصير كثيف ولامع وياحبذا لو اخدتى مع الابر كبسول اسمة بنتاجور 3 مرات يوميا النتيجة ستدهشك ودعواتكم يا بنات والى جديد منى لكم

منقووووووووووول
    اشكرك اخت reham2008
    على اهتمامك بموضوعى وحبك للمساعدة والافادة جزاكى الله كل الخير وجعله فى ميزان حسناتك اااامين .
    هسأل عنها وان شاء الله ارح لدكتور كويس يقدر يفدنى عنها

الردود
    233
    تعقيب كتبت بواسطة shikoshow عرض الرد
    ساعدونى..
    يا بنات نفسى بجد فى حاجة لتنعيم الشعر الجاف أفدونى
    ان شاء الله اخت shikoshow نلاقى حل بأذن الله ولو ان الاخوات ماشاء الله بيساعدوا ويقولوا على اللى يعرفوا جزاهم الله كل الخير وجعله فى ميزان حسناتهم ااامين

الردود
    233
    تعقيب كتبت بواسطة درة الصالحية عرض الرد
    خيتو أنا سمعت جوز الهند
    أوه حلو
    بس
    ماجربت
    ولاني
    متأكدة
    باتوفيق

والله يعافيكـ
    آآمين
    اشكرك لمرورك وردك اخت درة الصالحية انا كمان سمعت عن زيت جوز الهند بس هل يا ترى ينفع الشعر الجاف .. جزاكى الله خيراا وجعله فى ميزان حسناتك .

الردود
    272
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    انا انصحك طالما شعرك جاف ومتقصف جدا وطالما تعاني من عدم وجود شعر في مقدمة الرأس ومبين من كلامك انه شعرك كتير تعبان إذاً نصيحة مني انه تروح على دكتورة أو اخصائية جلدية لانه دكتورة الجلدية هي اكتر وحدة بتفهم بالشعر علميا وهي اللي راح تعطيكي افضل حل

مواضيع مشابهه

1. وصفة لعلاج تساقط وتقصف الشعر في مقدمة الرأس
    بواسطة stable في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 20-07-2010, 04:19 PM
  2. الشعر الخفيف في مقدمة الرأس
    بواسطة rousha1510 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 8
    اخر موضوع: 23-06-2010, 03:34 PM
  3. حل فعـــال لمن تعانى من الصلع والشعر الخفيف خاصة عند مقدمة الرأس!!!!
    بواسطة yomizo في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 59
    اخر موضوع: 21-02-2008, 07:51 AM
  4. مقدمة الرأس....
    بواسطة الميؤوسة في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 28-12-2006, 01:06 AM
  5. الشعر الصغير في مقدمة الرأس
    بواسطة مطعمة في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 14-12-2006, 02:55 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ