انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 41 الأولىالأولى 1234567814 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 401

الموضوع: تجمع امهات أروع وأشقى توينزات"حماهم الله" "45"

الردود
    1,458
    صباح الخير يابنات هههه بارفع معنوياتكم شوية يابتوع التلاتينات وانا منكم

عاملين ايه كلكم يارب تكونوا بخير

ام حبيبة
    ازايك ياجميل ؟ فاتح الشهية بينى وبينك برضه مش مقتنعة بيه بس اهو فيه فيتامينات هيفيدهم برضه

صبا
    سلامة جمانة خلى بالك منها طمنينا عليها عاملة ايه دلوقت

تاما
    عاملة ايه يارب تكونى بخير وربنا يعينك ويعوضك خير ويبارك لك فى اية يارب

حسنا
    ولايهمك ياقمر المهم انو اتطمنا عليكى ومستنيين صور الحلوين

ام خالد
    ههه عجبتنى انوثتى الضائعة هو ده احساسى دلوقت مااناماقولتلكوش انى قصيت شعرى قصير انتقمت يعنى قلت ارتاح مادام بينزل ومش عارفة اهتم بيه
    .انا بقى عندى بنتى تصرفاتها تصرفات صبيان من صغرها وزادت لما جم اخواتها هه

الردود
    1,458
    ام ماجد
    ربنا يعينك ويوفقك فى الدراسة

ام فيصل
    طبعا اسم فرح جميل مدام على اسم بنتى ههه وماتتنازليش انت اللى لازم تسمى امال ايه مش انت اللى تعبتى فيه .. ربنا يتمم لك بخير يارب

لوليتا
    احنا بخير حبيبتى تسلمى عالسؤال

مامانون
    ربنا يعينك يارب

جيدا
    انت فين

حبى انا
    ازايك عاملة ايه وازاى هدى ورحمة
    كنت عايزة اقولك انا سمعت من برنامج ان غلط اللى بترضع فى ال6 شهور الاولى انها تعمل ريجيم لان الطفل فى المرحلة دى اللبن غذاؤه الاساسى وبيستفيد منه جدا وطبعا الريجيم بياثر على اللبن
    فانت استنى كم شهر احسن ماتبدئيش دلوقت

لولا وهودو واحلام واوشى ودقدوقة ونودى وباقى الامهات سلامى لكم
    انا ان شاء الله هاكون عند اهلى لمدة 3 ايام فمش هاقدر ادخل القاكم بقى لما ارجع ان شاء الله
    تصبحوا على خير
    آخر مرة عدل بواسطة قلوب خضراء : 14-10-2010 في 03:17 AM

الردود
    304
    صباح الخير لاحلي مامات ... كيفكم وكيف المشاكسين

ومبارك التجمع الجديد وأن شاء الله يكون تجمع خير علينا ويرجعو كل الغائبات

وشكرا لك عزيزتي ملكة بنقابي وتسلمي على فتح التجمع الجديد

أنا الحمد لله بخير والبنات والاولاد وابوهم ولله الحمد

وراح افتتح التجمع بخبر حلووو كثير

نووووووووور وأخيراً طلعت سنه طبعا هذى دمووع الفرح

الردود
    304
    http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=691712

هذا التجمع الاصلي ... اسفة ما شفتة شفت بس هذا

الردود
    304
    صباح الخير لاحلي مامات ... كيفكم وكيف المشاكسين

ومبارك التجمع الجديد وأن شاء الله يكون تجمع خير علينا ويرجعو كل الغائبات

أنا الحمد لله بخير والبنات والاولاد وابوهم ولله الحمد

وعندي خبر حلوو كثير

نووووووووور وأخيراً طلعت سنه طبعا هذى دمووع الفرح

أنا بالبداية رديت على التجمع الثاني اللي افتتحه عزيزتي ملكة بنقابي وبعدين شفت هذا ... اسفة على هالخربطة والحين بشوف اللي فاتني

الردود
    304
    أم ماجد ... الف شكر عزيزتى على فتح التجمع ... والله يشغلك في خير

أوشي ... شوفي عزيزتي اهو بالبداية كان صعب كثير كثير وما خليت شي من أعشاب واشياء طبية ( طبعا اشياء طعمها مر ) بس كلها بدون فائدة ... وبعدين دخل الروضة وظلت العادة معه وكان عادي بالنسبة له يمص صبعه أمام اصحابه وبالمدرسة تكررت نفس القصة بس المشرفة زهقتني بحياتي كل شوية تنده علي وأنا اظل اوسوس ومحمد عمل ايش وبالنهاية تناقشني بموضوع الصبع وأخر مرة عصبت وقلت لها مش معقولة اطلع من الشغل أو أتاخر عشان هالموضوع أيش رايك اقص صبعه واعطيك اياه خخخخخخخ بس عن جد عصبتني تخيلي سنتين على هالوضع وبالصف الثالث صابة تسوس باسنانه واخذته على طبيب وكان شاطر كثير وقلت له عن هالمشكلة وجلس يكلمة وآخر شي قاله بعدين اسنانك بتصير مثل اسنان الارنب وكانها الضربه القاضية ومحمد جلس يضحك بس بعدين جلس يفكر وهراني اسئله وانا شجعته ووعدته اني بشتري له لعبه psp اذا ترك مص الاصابع والحمد لله شفتي كيف كانت الطريقة سهله بس محتاجه ارادة من الطفل نفسه وكنت من اشوفه يمص صبعه اذكره بكلام الطبيب واني باخذ منه اللعبه اذا شفت صبعه بفمة مرة ثانية ولله الحمد انتهت هالعادة الكريهه

بس صعبه اذا الطفل كان صغير لاني جربت هالشي بمحمد وأخر شي استسلمت ويوم كبر فهم وكانت القصة اسهل

هودو ... خلاص عزيزتي نزل موسم اللولى ولله الحمد ... شوفي أنا نور كانت تعضعض كل شي تقريبا حتى المخدات واللحاف كانت تعضه ومن فترة صارت ما تعض شي وكان غرامها تعض صبعي وبعدين بطلت ... يعني شكل القصة معكوسه عندها يوم وقت التسنين تبطل العضعضه
    انتو خلاص وصل الشتاء عندكم أحنا بس اليوم وأمس الجو تغير وصار هواء حلو بس مازالت الحرارة مرتفعه بس خفت شوية عن قبل وطبعا المكيفات مازالت شغالة

أم حبيبة الله ... معاكي حق عزيزتي بس بالحوش صعبه لان الجو حار عندنا وأغلب الوقت غبار كثير بمطقتي فصعبه اخليهم بالحوش مع أن هم يحبون كثير الحوش ... واهو صحيح خليت العابهم بالصاله بس اذا فيني أنا خير اتحرك من مكاني هم يلعبوا وعيونهم علي واذا تحركت شعره مني جاوني ركض اقصد نوف ركض ونور حبي اسرع لها خخخخخخخخ

قلوب خضراء ... غريبة والله ... المعروف ان الصغير يتعلم من الكبير بس الظاهر القصة معكوسه مع بنتك ... وأنا اتوقع ان البنات بتكونون مثل الاولاد عشان هم كثير متعلقين بمحمد وهو دايم خشن معهم لما يلعب
    بس أنتي عندك فرح الله يحميها لك يعني المفروض تتشجعين معها على شغلات البنات ...
    وأن شاء الله تنبسطي عند اهلك ... وهي فرصة ترتاحي شوية وتغيري جو

الردود
    681
    صبااااااااااااااكم سكر

كيفكم جميعا يا أمهات يارب تكونوا جميعا بخير

أوشي حبيبتي أولادك لسه صغيرين غير مدركين بس أنت حاولي كل ما حطوا صباعهم في فمهم
    تشيليها وتقولي كخ بس لو كبرت هاي العادة معهم أنا سمعت دكتور يقول لازم ما تلفت إنتباه الأطفال لهاي العادة وإذا حط صباعه في فمه ما تشيلي وتلفتي إنتباه لهذا الشي حاولي
    تلفتي إنتباه لشي أخر مثل تقولي له تعال نلعب وتمسكيه من ايده وهكذا كل ما حط صباعه
    تحاولي تلهي بشي ثاني وما تركزي على موضوع الصباع لانه راح يعند وبالتالي بيصعب تركه
    لهاذ العادة

هوودو ... حاضر حبوسهملك إن شاء الله ...
    ربي يخلي ليك كنزي وايناس ليك وعادي حبيبتي إذا ما قعدوا ما بعض لانه أكيد كل طفل بختلف عن الآخر حتى وأن كانوا توأم بس إلا بكون هناك فرق في الحركات في الوزن ممكن واحدة تقعد قبل التانية .. أو تمسي قبلها ما في مشكلة
    خدي بالك منهم وربي يخليهم ليك

الردود
    681
    حبي أنا

هلا فيك حبيبي نورتي ....... والله وحشتيني مووووووت
    صحيح والله ما فرق كبير بين اولادي وبناتك
    كيفهم إن شاء الله كويسين .. أنت بترضعيهم طبيعي ولا بس صناعي

حبيبتي بالنسبة للنوم أنا اولادي وأحد منهم كان كثير يغلبني وقت النوم وإحيانا يبقى
    صاحي ل 4 صباحا وبس قريت على النت على موقع بيبي سنتر عن نوم الرضع
    وإتبعت التعليمات ومن يومها الحمد لله إتظبط نومه وصار كويس وبنام طول الليل

أنتي رضعيهم في الليل في الساعة يلي بدك يناموا فيها وحضريهم للنوم
    حطيهم في سريرهم وإطفي النور وقعدي عندهم هزيلهم وغنيلهم شوية بناموا
    ومرة على مرة بتعودوا ... وكل ما يعيطوا يتروحي لهم بتكرري نفس الفعل وما تشيليهم أبدا
    ولا تضوي النور خليهم يتعودوا أنه هذا وقت نوم ......... وصدقيني راح يتعودوا ويصيرو ينامو

أنا أبني موودي كثير بغلبي وبضل رايحة جاية بنام شوية وبعاود يصحى بكرر نفس الفعل من غير ما اشيلوا .. بس بهز له وبغنيله يمكن 3 , 4 مرات بعدين بنام الحمد لله وبضل نايم للصبح

أما ما تعوديهم إنك تحمليهم لانك بكرة لما ترجعي بيتك والله راح يغلبوك كثير وكل ما بكبروا
    بشبوا عليك أكثر

ربي يخليهم ليك .......

الردود
    77
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تسلمى ايدك على الحلو الكيكة يا ام مااجد انا ام ختوره عضو جديدة

الردود
    831
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    مبروك التجمع الجديد ويارب على طول متجمعين فى الخير ,وحشتونى اليومين الى فاتو كانو ملخبطين عشان كده مش عارفه أدخل,حماتى عندها القدم السكرى وكان بقالها كام أسبوع تعبانه ورجلها ورامه وطالع فيها خراج المشكله ان حماتى وأهل جوزى كلهم بصراحه ومنهم جوزى نفسه على قلبه مراوح وللى مش مصرى الجمله ديه معناها انهم بياخدو كل حاجه بهدوء يصل أحيانا للبرود والكل كان عمال يهون من الموضوع الا أنا لانى كنت شايفه ان الخراج شكله سئ وان الجراح الى هيا راحتله منضفهوش كويس وكل يوم اتحايل عليها تروح لجراح تانى وهيا جسمها مليان وحركتها بطيئه فكانت بتتكاسل وطبعا خراج مش متنضف كويس مع السكر بعد كام يوم الحاله سائت جدا ونزلوها للمستشفى بس للاسف كانت حالة الخراج سيئه وقررو انهم يعملو عملية بتر لاتنين من صوابعها اللهم اشفيها واشف مرضى المسلمين جميعا,العمليه النهارده وأنا طبعا رحت عند ماما لان جوزى على طول بيطلع بعد الشغل على المستشفى وأنا لو قعدت لوحدى مع العيال كل الوقت ده ممكن يجيلى انهيار عصبى القصه مش ان حد يساعدنى لان ماما أصلا تعبانه لسه هيا كمان القصه بس ان ألاقى حد يلاعبهم معايا ويسكتهم لو عيطو لانهم فى الوقت ده عاوزين على طول حد يلاغيهم ويلاعبهم ويكلمهم وأنا طبعا لوحدى مش هسد وباجى على آخر اليوم بكون فصلت ومش طايقه اتكلم ولا ألعب أنا بقول لماما المفروض ان الى بيغير للعيال ديه ويأكلهم ويرضعهم يكون حد غير الى بيلاعبهم ويكلمهم لان اللعب والكلام والملاغيه محتاجه طاقه بتكون خلصت فى تحضير الاكل والتنويم والرضاعه والغيار وغيره..دوشتكم انا عارفه ورغيت كتير هروح بس أنيم كرمه وآجى تانى ان شاء الله

مواضيع مشابهه

1. كريم اساس مضمون و رهببببببببببببب (بشره منووووره بشكل)""""""""""""""
    بواسطة **نجمة أمـــل** في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 46
    اخر موضوع: 05-10-2013, 09:29 AM
  2. الردود: 407
    اخر موضوع: 07-12-2010, 04:31 AM
  3. تجمع امهات أروع وأشقى توينزات"حماهم الله" 46"
    بواسطة hasna1976 في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 2
    اخر موضوع: 31-10-2010, 08:11 PM
  4. ●•°حلى الأسبوع°•● """فطيرة المانجو ولا أروع................. من مطبخ سمسماية""""""""
    بواسطة سمسماية في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 52
    اخر موضوع: 27-09-2008, 01:31 PM
  5. ╝◄ ":":":":":"برنامج يرى صورتك بعد 40 عاما":":":":":":"اسرعوا►╚
    بواسطة sangzodia في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 1221
    اخر موضوع: 25-03-2008, 01:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ