انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 19 الأولىالأولى 12345678915 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 186

الموضوع: ارجو الدخول لجميع المصريات

الردود
    288
    أنا مش عندى اى معلومات كنت أتمنا أفيدك

حاليا فى جده و لكن اسكندرانيه اقامه و منصوريه اصولا
    الردود
    380
    انا كنت حابه ااكد لكى المعلومه بتاعة البقع بس انا انا استعماته لفترة مش طويله لانى مسافرة حاليا بس لفت نظرى انه لما كان العمال بيشتغلوا فى الشقه وجدت بقعه تقريبا من الاسمنت و حاولت اطلعها لكن بدون فائدة عموما هو فى الاستعمالات العديه لا مش بيبقع انا تقريبا استعملت فى حدود الشهرين و لم اضع عليه لسه سجادة و محصلش فيه حاجه غير الى قلت لكى عليها من العمال بس

الردود
    121
    ميرسي يا جميلة noanaو ربنا يستر علينا.

طيب حد عنده فكرة عن اسعار الالوميتال لان الراجل جايلى النهاردة و عايزة اخد فكرة.

رانيا

حاليا فى جده و لكن اسكندرانيه اقامه و منصوريه اصولا
    الردود
    380
    على فكرة الالموميتال انواعو قطاعاتو الاغلى الانواع المستوردة بس شكلها احلى من حيث الدورانات فيها وبتكون الضعف فى الثمن

ليه يا حبيبي ما بيننا دايما سفر / ده البعد ذنب كبير لا يغتفر / ليه يا حبيبي ما بيننا دايما بحور / أعدي بحر ألاقي غيره اتحفر
    الردود
    13,055
    تعقيب كتبت بواسطة Nonoosh عرض الرد
    عزيزتى noana
    انا عايزة اعرف اخبار البورسلين الصينى معاكى ايه لانى عاملاه فى الريسبشن و الطرقات و فى اوضة من الاوض.

و على فكرة يا جماعة انا ماعرفتش انى انزل صور لانى للاسف كنت عايزة انزل فيديو لكن انا هاحاول اصور صور لانها اسهل فى التنزيل و نفسي تشاركونى.

و ادونى رايكم انا عاملة الشقة كلها بورسلين و اللون الغالب كريم فاتح يبقى الافضل تبقى الحيطة سن فيل كده و لا رايكم ايه و قولولى كمان يا ترى شباك الالوميتال بتاع الحمام الاحسن يبقى مروحة و لا يفتح درفتين.

مع حبي و شكرى
    رانيا

شوي ياقمر في فكره حلوة ماما وانا عاملناها في حمامتنا وفكره ظريفه جدا برده

شوفي هى الشباك كله يتقفل سلك ضيق مجلفن ناشف عشان طبعا مايتقرضش من برا
    وبعدين الدرفه بتبقى واحده كبيره ازاز ومحفور في وسطها فتحه صغيبره على اد الشفاط
    بحيث ان وهو مقفول وانت عاوزة تفتحى الشفاط بيبقى يا بزاز كهرباء في كوبس الحيطا او بحب تشديه انت تتحكمي فيه يامروحه ياشفاط
    ولما تحبي تغسليه طبعا تفصلي عنه الكهرباء برده من الزرار وتفتحى الضرفه تغسليها كويس هى والسلك وتسيبيه يهوى

ويبقى انت كسبتى النقطتين
    الضرفه مع الشفاط

وانا كمان عامله نفس الفكره بس بطريقه تانيه لان الشباك مجروح
    قسمت الشباك نصين بالعرض
    النص اللى فوق ازاز ومتبيت فيه الشفاط
    والنص اللى تحت ضرفه ازاز بس بتتفتح بالعرض يعنى تشديها لفوق برده تهوى ومش تجرح وبرده معاكى اوبشن الشفاط

يارب اكوت افدتك والفكره وصلتلك
    وسوري على التطويل

اللهم احفظ زوجي وبناتي واحفظني من كل مكروه ومن عين كل حاسد ووسع رزقنا

الردود
    144
    ماشاء الله عليكم بجد افدتونى كتير وخاصة فى موضوع البورسلين بس كنت عايزة اسأل عن الفرق الواضح بينه وبين السيراميك

وبالنسبه لتزحلق عليه يعنى بيبقى سهل الانزلاق من عليه لو حاجه اتكبت على الارض وينفع فى المطابخ والحمامات ولا لا ؟؟؟

الردود
    144
    وكمان بالنسبه للشيش اللى بيتركب على الالموتال من جوه ايه احسن الانواع وايه اسعاره لانى معنديش اى خلفيه عنه

الردود
    121
    عزيزتى omlulu

اولا الفرق بين السيراميك و البورسلين كبير فى شكله و لمعته و فخامته و خصوصا البورسلين الليزر كت بس كمان السعر مختلف طبعا السيراميك ارخص. و فى الزحلقة طبعا البورسلين اخطر من السيراميك لان البورسلين عليه طبقة زجاجية مع اى سائل بتزحلق جدا و خطر و بصراحة الحكاية دى قلقانى اوى لكن لا انصح باستعماله فى ارضية المطبخ او الحمام لكن ممكن استعماله فى الحيطان بتاعة الحمامات و بيبقى حلو و منور اوى و انا عملت حمامى كده لكن الارض لا. و ربنا يستر

ميرسي اوى على مساعدتك ليا يا yamaizo

الردود
    144
    عزيزتى omlulu

اولا الفرق بين السيراميك و البورسلين كبير فى شكله و لمعته و فخامته و خصوصا البورسلين الليزر كت بس كمان السعر مختلف طبعا السيراميك ارخص. و فى الزحلقة طبعا البورسلين اخطر من السيراميك لان البورسلين عليه طبقة زجاجية مع اى سائل بتزحلق جدا و خطر و بصراحة الحكاية دى قلقانى اوى لكن لا انصح باستعماله فى ارضية المطبخ او الحمام لكن ممكن استعماله فى الحيطان بتاعة الحمامات و بيبقى حلو و منور اوى و انا عملت حمامى كده لكن الارض لا. و ربنا يستر

ميرسي اوى على مساعدتك ليا يا yamaizo
    جزاك الله خيرا اختى nonoosh

طيب بالنسبه لاسعار اطقم الحمام والسيراميك بتاع الحمام والمطبخ

يعنى مثلا حمام مساحته 2ونص *2 ونص

وعايزه اعمله كيلوباترا او الجوهره يعنى الاحسن فيهم بالاضافه لطقم الحمام نفسه والارضيه والجدران يتكلف فى حدود اد ايه؟؟؟

الردود
    23,309
    التدوينات
    10
    التكريم
    • (القاب)
      • إبداع وإبتكار
      • ضياء الفيض
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • وهج العطاء
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
      • زهرة مُلتقى الإخاء والفتيات
      • نبض حروف المُلتقى
      • متميزة صيف 1430هـ
    (أوسمة)
    موضوع رائع جدا ولى عودة ان شاء الله

مواضيع مشابهه

1. الردود: 5
    اخر موضوع: 05-11-2002, 09:48 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ