انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 157 الأولىالأولى 1234567891555105 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 1569

الموضوع: ركن الجمال المصرى ..(نرحب بالضيوف)

الردود
    496

Exclamation

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    حبيبتى اللذيذه بسكويته والله جوعتينى
    متخافيش لو استطاع اهل السماء والارض على ان يضروك بشئ فلن يضروك بشئ الا اذا كتبه الله لك وكم من اشياء نستعملها مضره ولا نعرف عنها شئ حفظنا الله من كل ضر ومتخافيش طالما الكريم مكتوب عليه المكونات
    وعلمى نفسك دعاء قوليه عندما تستعملى شئ لاتعرفى هو مضر ولا نافع ( اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق )
    ويكفينا الله واياك والمسلمين اجمعين من كل شر

الردود
    16

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    بالنسبة للاخوات الموجدين فى السعودية انا حصلت على كريم العروسة من عند عطار السعادة وعنده اغراض مره مره حلوة وانااتعامل معه من زمان انا والاهلوهو موثوق فيه
    ويوصل الاغراض الىالبيت او اى مكان والمنتجات الاصليةيا بنات تجنن اهم شىء الثقة
    وعلى فكرة سعر الكريم75 ريال انا استعمله من زمان ومره مره يجنن
    وتلفونه 033615649

الردود
    322
    اختى حنان بالنسبه لطريقه شد ترهلات البطن هى بتخسس ولا بتشد اللد فقط وكمان حابه اسالك نستعملها كل يوم ونتلاكها على الجلد كم ساعه ونلفها بحزام او اى شى ولا نتركها كده وكل الاسئله اللى تخطر على بالك والف شكر ياقمر

الردود
    113
    شكرا كتير يا حنونه على الوصفه انشاء الله حجربها واقولك
    بس انا كنت عايزه اسالك هل كثرة الماسكات ممكن تبقى مضره
    انا حقولك انا بعمل ايه يوميا :
    بحط ماسك طماطم مع اليمون وماسك الزبادى مع الخيار واليمون وبعصر نص ليمونه على وجههى
    كتير مش كده انا خايفه لا تكون كل الحاجات دى مع بعض تعطى نتيجه عكسيه
    معلش انا بتعبك معايا

الردود
    42
    روبى

[SIZE=7]هاى حببتى حنان عامله ايه يا ربب تكونى بخير وكل الموجودين بخير انا عندى مشكله تعبانى مووووووووت وهيه انى عندى جسمى خشن كتير مع انى على طول مهتميه بيه وبعمله سنفره وتقشير ومرطب على طول ومافيش فايده عندى الماسامت بتاعه جسمى على طول بارزه فاده مسسببلى مشكله ولما بعمل سويت برضه مش ناعمه ولما الشعر بيجى يطلع بيطلع تحت الجلد وبيطلع خشن جدا ارجو تساعدونى وربنا يخليكى لينا يا نونه W جزاك الله خيرا

الردود
    556
    اذيكو يا جماعة
    ويا حنان خاصة
    انا كنت قرات فى المنتدى عن اعشاب هى (ماسكة- سابلة- ساق حمامه) هل هذة الاعشاب موجوده فى مصر وهل لها اسم تانى
    هن قالو انها بتفرد الشعر كمان قالو على زيت النارجيل الاصلى لو موجود ياريت تقولولى وجزاكم الله خيرا
    وكمان وصفة الشد هل يستمر مفعولها بعد ما توقف
    شكككككككررررااااا

الردود
    57

وإحنا محتاجين لمواضيع زي هذي

وبالنسبه لسنفرة العروسه انا كمان قرأت التحذير اللي كاتبته الأخت غدي

وبصراحه مره خايفه اني استعمله بس ان شاالله مايكون منه ضرر00 زي ماقالت الأخت حنان00

وبغيت اسأل000 حبيبتي انوره العطار اللي تقولي عليه في المدينه 000 ولا 00لأ

وإذاكان مو من المدينه 00يوصل عادي لأي مكان

وبسأللك كمان00>>>>البنت نسيت نفسها

الله يعينك تحمليني000

المنتج يفتح كل مناطق الجسم بدون إستثنا 00يعني حتى الوجه00 وكم يحتاج حتى تبان النتيجه

وعلى فكره يابنات اللي يبغوا يستعملوا السفيداب زي حالتي اول 000اناقرأت عنه تحذيييييييير
    في احدى النتديات وهذا نصه :

اخواتي قريت الكثير عن السفيداب في هذا المنتدي وقررت ابحث عنه ووصلت لمعلومه خطيره جداً
    السفيد اب هو احد املاح الرصاص ويسمى بالرصاص الابيض ورمزه الكيميائي 2bCO3
    وزمان كانو يضيفونه لطلاء الجدار في المنازل ويستخدمونه في تبيض بعض المعادن والتحف وهو يعتبر مادة سامه جدا وسريع الامتصاص عبر الجلد والكل يعرف مدي خطورة املاح الرصاص والمعادن الثقيله وخطورتها على الصحة وما قيل عنها في التسبب في امراض خطيرة ومستعصية الله يكفينا الشر وإياكم اجمعين عشان كدا حبيت اوضحلكم مدى الخطورة وعدم الاستعجال في استخدامه او استخدام اي مواد مجهولة التركيب قبل التأكد منها وارجو من جميع اخواتي في هذا المنتدى بالبحث وسوأل الكيماويين من اهل العلم بأملاح المعادن للزيادة في التأكد والله يحفظ الجميع

عاد انا قلت لازم احذر خواتي قبل لايتورطوا >>> إحنا اي شي نسمع عنه مانصدق خبر على طول نشتريه

الله يحفظنا ويحفظ الجميع

أختكم سلالالاف

الردود
    235
    انا جييييييييييييييييييييت

ماشاء اللله عليكم بجد موضوع رائئئئئئئئئئئئئئئئئئئع بارك الله فيكم
    يسعدني اني اكون معاكم

وهقولكم على سنفره جميله قوي استخدمتها وهي اسمها apricot
    جبتها من بورسعيد ب 20 جنيه
    وموجوده في القاهره في الصيدليات الكبيره ب 25 جنيه

حبيبتي حنان
    بدايه احب ان اشكرك على مجهودك الرائع بارك الله فيكي وانا هساعدك كل مادخل هكتب الجديد عندي
    ومع اني اشتريت الليفه المعغربي ب 21 جنيه بس هجرب اليفه المصري اوعدك

بس عايزه سؤال صغنن؟؟؟
    هو كريم لعروسه ده اروح اقول للعطار عايزه ايه ؟؟؟؟؟؟(عشان مايضحكش علي))
    وبالنسبه للسفيد اب (الباروق) اسمه ايه عند العطار (يعني اروح اقوله عايزه حجر الباروق؟؟؟؟

الردود
    496

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته (اللهم ما اصبح بنا من نعمة الا منك وحدك فلك الحمد ولك الشكر على كل ذلك )

اخواتى الاحباء عاملين ايه يا ترى الشغل على ودنه ولا لسه .

جهاد....حبيبتى عامله ايه بالنسبه لخلطة شد الترهلات فانا استعملها كالتالى قبل ما انام ادهن بطنى وادلك الخلطه عليها الى ان تتشرب وعامله حاجه مخصصه للنوم وبعدين اسيبها للصبح وانا استعملها لبطنى ولصدرى والافخاد ويمكنك ان تستعمليها لاى مكان مترهل وبعدين اقوم الصبح استحم اما عن تاثيرها فانا استعملها من اكثر من اسبوع ولقيت نتيجه طيبه جدا وهى بتشد ولا بتخسس. هى المفرود شد لكن والله انا لقيت بطنى نزلت يمكن عشان اتشدت وتفضلى تستعمليها الى الوقت اللى تحسى انك وصلتى للشكل اللى انتى عايزه يعنى حسب شدة الترهلات واى سؤال انا تحت امرك

نيروز.......... انا لا احب المسكات الكثيره وخاصة الوجه والشئ اللى يزيد عن حده يتقلب ضده وخاصة الليمون والطماطم من الحمضيات وممكن يعملو التهاب بعد الشر والحاجات اللى تتعمل يوميا هى المرطب والتنضيف العادى

كابر........... بصراحه الاعشاب اللى انتى قولتى عليها اول مره اسمع عنها واوصيك لا تجرى وراء كل شئ
    وبالنسبه لوصفة الشد تستمر بمشئة الله بمواصلة الاهتمام .

روبى.....بصى ياروبى ان شاء الله مشاكلك كلها لها حل بأذن الله والمره القادمه ان شاء الله هقول على وصفه للمسام الواسعه وبعدها هنتكلم عن مشكلة الشعر الزائد وحلها

سلالالاف ......... اهلا بك اخت عزيزه لنا جميعا اعرفك ياختى اننى اهتممت بموضوع كريم العروسه وذهبت للعطار اليوم وقال لى ان هذا الموضوع غير صحيح ولو كان فيه اى مواد كيماويه كانوا لغوه من العطاره عشان سمعة المحل
    والمنتج مكتوب عليه انه سنفره وعلاج للكلف وانا لقيت منه نتيجه من اول استعمال بالنسبه للنعومه والنضافه اما للتفتيح اكتر شوى.

رحوبه السكره اهلا بك ياحبيبة قلبى والله نورتى الركن ونشكرك على معلوماتك الجميله بالنسبه لكريم العروسه بتقولى للعطار انا عايزهالسنفره بتاعة حراز وقوليله على اسمها وهى مكتوب عليها كريم العروسه
    والسفيداب انصحك لا تبحثى عنه طالما بيقولوا مضر .

الردود
    16

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    جزاك الله خيرا يا اخت حنان على مجهودك وعلى مجهود جميع الاخوات وربنا يجمعنا دائما على خير حتى يستفيد الجميع وبالنسبة للاخت الحبيبة سلالف العطار موجود فى المنطقة الشرقية وعنده اغراض مره حلوة وممكن يحضرلك اىوصفة تبغيهاويوصلها لك عن طريق الشحن ويحسب عليكىوانا اتعملت معه كتير ومن فترة طويلةوكنت اجمع مابغاه واتصل عليه ويرسلها لى خلال ثلاثة ايام مع مصارف الشحن وتلفونه 033615649 -0501363500
    واتمنى ان يستفيد الجميع

مواضيع مشابهه

1. اخر اخترااعاتي.. الحمام المصري!!
    بواسطة الورد الاحمرر في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 34
    اخر موضوع: 20-08-2010, 01:38 AM
  2. الحمام المصري بالفريك
    بواسطة marwa1431 في الأطباق الرئيسة
    الردود: 18
    اخر موضوع: 13-12-2008, 11:10 PM
  3. كيف ترحبون بالضيوف
    بواسطة يوسف2007 في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 7
    اخر موضوع: 15-02-2007, 06:34 PM
  4. بناء على طلب حبايبى ( جميع وصفات ركن الجمال المصرى )
    بواسطة حنان فاروق في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 62
    اخر موضوع: 09-07-2006, 10:03 PM
  5. لنجمات الجمال المصري ضرووووووووووووووووووووري
    بواسطة Cindrella في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 1
    اخر موضوع: 15-02-2006, 03:39 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ