انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 28 الأولىالأولى ... 45678910111218 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 277

الموضوع: " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 4 )

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    هنودة فعلا الموضوع ده مكنتش بهتم بيه خالص زى ماقولتى رجلى اخرها معايا شويه ميه وخلاص
    انا مش عارفه اقولك ايه على مجهودك الجميل ده بس انا متاكده ان شاء الله انك حتكونى احلى عروسه فى نظر زوجك عشان روحك الجميله دى

الردود
    249
    أولا الموضوع جميل جداااااااا
    بصى فعلا يا هنودة انا عملت كده وزيت اللوز
    مع كريم جليسوليد جميل جدااا ومن أول اسبوع
    يعنى بجد مجهووود منك رائع جدااااااااايا هنودة ربنا
    يجعله فى ميزان حسناتك

الردود
    743

heart2

مشكوره على المعلومات المفيده

الردود
    180

ازيكم يا قمرات ان شاء الله تكونوا بخير وربنا يسعد ايامكم كللللللللللللللللها ويجمعنا على خير برفقة سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم فى الفردوس الاعلى <ياترى القمر هنودى مش ظهرت النهارده ليه ؟ يارب يكون خير يانودى طمنينا عليكى ياجميل >

الردود
    512

heart2

ازيكوا يا عروسات يا قمرات

هنودة عاملة ايه ياجميل مستنين تألق اليوم يارب تكونى بألف خير و سعادة

الردود
    1,943
    ازيكم ياقمراتى عاملين ايه ؟؟ معلش نهاردة مش عارفة ادخل قلت بسرعة اسلم عليكم .. عشان عيد ميلاد جوزو بكرة وهو طبعا مسافر مش معايا فقاعدة بعمله شوية هدايا على النت .. اعمل ايه بحاول اعمل اى افكار تحسسنا اننا مع بعض ان شاء الله بكرة ارجعلكم ونجاوب على كل الاسئلة ونتكلم على موضوع عن الرياضة والرشاقة اوك ؟؟؟

الردود
    249
    يا رب دايما فى قمة السعااادة انتى وزوجك ان شاء الله يا هنوودة
    وربنا يجمع شملكم فى أقرب وقت يا قمر
    مستنينك طبعاااااا

الردود
    180

flower1

كل سنة وانتم طيبيين يا اجمل هنودى وعقبال 100سنة ليكم انتم الاتنين ويااااااااااااااارب يجمعكم على خير عن قريب وان شاء الله تحتفلوا السنة الجاية مع بعض فى عش الزوجية بتاعكم من غير اى عزول.,وربنا يحفظكم لبعض وهو جوزو يانودى اكيد شخصية تستاهل وحده قمراية زيك لان ربناسبحانه وتعالى قال (الطيبون للطيبات)ونحسبكم على خير ولا نزكى على الله احد. happy birth day ::

الردود
    136
    السلام عليكم انا على المنتدى من زمان بس كنت بتكسف اشارك كيفكم يابنات
    بجد موضوعك شجعنى على المشاكرة يا هنودة انا دينا من المنصورة فرحانة انى لاقيت ناس من مصر
    بصى ياهند انا بعمل حاجات كتير والحمد لله بهتم بنسى وبجرب وصفان وان شاءالله هقولكم ايه اللى جربته وطلع حلو بس مشكلتى دلوقتى كريم جليسوليد دا قلبت عليه الدنيا ومن زمان بدور مش موجود انا بستخدم جونسون بس خايفة احطه فى الخلطات قوليلى لو تعرفى فين فى المنصورة ولا ابعت اجيبه من السعودية دبرينى لو له بديل ياقمر
    اسفة للاطالة بس بجد موضوعك يستاهل مليون تحية

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة سماح عزت عرض الرد
    والله ما قصرتى يانودى ياسكره ولوحصل منناتقصير يبقى احنا الى نستاهل واجمل حاجة فى كلامك هى البساطة ولو طلبناه فيديو مش هيكون احسن منك فى توضيحك ياقمر..نفسى اعرف بتشتغلى ايه يانوده لان بصراحة مش عارفة خبراء التجميل تيهين عنك فيناللهم لاحسد.. ربنايبارك فيكى..نودى انا لما بعمل سويت تحت الابط مش بلحق افرحعشان المكان بيكون لونه غامق كان الشعر لسه موجود مع انى مش بعيد كتير والله وكمان لما بيبدا يطلع بيبقى عامل زى الشوك..وكمان الرؤوس السودة الى فى الانف حلها ايه يا جميلومعلش اخر حاجة منطقة السرة الى فى البطن ايه اسهل طريقة لتنظفها؟؟وجزاكى الله خيرا ويرزقك طولت البال عشان تستحملينى
    ازيك ياسموحة والله انتى كلك ذوق ..بشتغل ياجميل خدمة عملاء فى المصرية الاتصالات بفكر اعمل هوت لاين واكلكم عليه بدل النت ههههههههه ...

بالنسبة الابط بصى اللون غامق مش حيكون يحصل فجاة يعنى اكيد غمقان بيبقى نتيجة حاجات كتير زى استعمل السويت غلط او مزيل عرق او البكتريا والعرق عدم تهوية طبعا جزء ده .. كل ده بيعمل لون غامق بس ببساطة حتتحل ان شاء الله

اول حاجة قبل ما تعملى سويت تحت الابط اعملى قبلها سكراب ملح وليمون عشان تطلعى اى شعر تحت الجلد بالتالى لما تعملى سويت مرة على مرة الشعر مش حيطلع خشن

الغمقان كان فيه وصفة كنت قايلها من كريم كيناكومب + ملعقتين اى كريم مرطب ابيض زى لوكس او دوف + ليمونة كبيرة ناخد عصير بتاعها ونقلب كله بمضرب البيض عشان يتخلطوا كويس وندهن بيهم الابط كل يوم بليل ةوغسله الصبح لمدة اسبوعين ويكون طبعا مفيش شعر فى الابط بصى عشان ابقى صريحة كبناكومب فيه اقل من 1% كورتيزون انا عملت الوصفة ديه من سنة والحمد لله نتيجة مرضية جدا واصحابى عملهوا وماشاء الله كل السواد راح ومرجعش وانا سالت دكتورة على كيناكومب قالتلى انه مادول لمدة اسبوعين مفيش مشكلة وانه اصلا مخصص كمان للحكة والالتهابات بالتالى مفيد للابط انا حبيت اقولك على تجربتى انا واصحابى

بالنسبة البثور السواداء بصى هى البثور ديه نتيجة ان مسام كانت مفتوحة واتسدت بالدهون ولما اتاكسدت الدهون اتحولت للنقط السواد حلها سهل بس عايز مواظبة منك مرتين فى الاسبوع تعملى
    حمام بخار _ سكراب + انك تضغطى بصبعك السبابة على النقط السواد عشان تطلع اول ما تحسى انها احمرت متكمليش تخليها مرة بعدها

حمام بخار سهل انك تجيبى اناء وحطى فيها ماء وشوية نعناع وخليها تغلى وقربى وشك من الاناء بس مش اوى خلى مسافة وغطى راسك وشعرك بالفوطة وخليكى كدا 5 دقايق
    خلصتى حمام بخار امسحى وشك بماء وحطى سكراب سواء جاهز او ملح بليمون وافركى وشك وركزى على الانف اوى واغسلى وشك وبصبعك السبابة اضغطى بقى على المسام ..

تنظيف السرة ابسط طريقة انك حتجيبى فوطة قطنية ناعمة وتحطى عليها نقطة زيت اللوز او نقطة بيبى جونسون اويل وتمسحى السرة براحة من جوا بطرف الفوطة حتلاقى كل حاجات مش نظيفة بتطلع بسهولة وتفضل السرة ناعمة وريحتها حلوة وتكررى ده كل ما تحسى انها محتاجة نظافة بس براحة مش بعنف

تمام كدا يا سموحة ؟؟؟

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ