انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 24 الأولىالأولى ... 45678910111218 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 236

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )

الردود
    249

flower3

تعقيب كتبت بواسطة so0oma_the cat عرض الرد
    نودددا ازيك ياقمرايه وحياه ربنا وحشانىىى جدا خلصت امتحانات وقريت كله كله واحكى يا شهرذاد جامد فى تالق ياقمرايه بس بس سؤال ليه دايما نقول نغير من شكلنا عشان جوزو مش يزهق ولبسنا وكده طيب ماانا برده هزهق منه والولاد والرجاله اصلا مش بيغيرو من نفسهم وهيصحى من النوم اكيد مبهدل ودقنه مش محلوقه وبؤه وسناه مش نضيفه واكيد هيبقى ليه ريحه عرق يعنى تخيلى لما انا اقعد اظبط فى نفسى وهو فى الاخر يبقى كده اكيد هيجيلى تشنج ياريت يبقو هما كمان زيينا ويحاولو يرضونا ربع الرضا اللى شاغلين نفسينا عشان نرضيهم وعاملين توبيكات وكده والله ولا حد بيقدر ربنا يستر والشخص اللى هيبقى فى يوم من الايام جوزو بتاعى يبقى نضيف

ملوكه الف مبروك ان وشك بيتحسن ودايما فى تقدم بس ياريت تقوليلى ع الكريمات دى واسعارها وبتستخدميها ازاى وعنوان الدكتور وانا باذن الله هوصله
    وبرنسيس ساره ربنا معاكى وتعالجى مشكله شعرك وياريت تقوليلنا ع الحاجات اللى الدكتور كتبها لتغذيه فروه شعرك عشان انا برده حاسه انها تعبانه ؟وجزاكم الله كل خير
    الى الامام
    الله يبارك فيك يا سومة بص هو الدكتور ده فى حته كده جنب شبرا هو ممتاز صراحه ولو ناوية تروحيله قولى وهكتبلك العنوان بالتفصيل وعامة الكريمات هى
    ماربالين -ايزاليك-بيتافيوسين تخلطى التلاته مع بعض فى برطمان غامق عشان الضوء وتحطى منه على الاماكن اللى فيها حب شباب كل يوم بالليل قبل ما تنامى وتقعدى فى الظلمة واانتى حطاه يعنى لا تلفزيون والا حتى كمبيوتر والصبح تغسلى وشك بمياه دافيه وبس وان شاء الله يجيب معاكى نتيجة
    وعلى فكرة حكاية النخاع دى تحفة انا جربتها ممتازة جدا بس انا بضيف معاها شوية زيت عشان الريحة يعنى

الردود
    249
    هنووودة وحشتينى الكام يوووم دول
    بقولك هى البشرة الدهنية مينفعش احط عليها زى زيت اللوز المر مثلا صح
    ولا انا بألف

سولتيرر ألف مليون مبروك مقدما وربنا يرزقك بالسعادة وبردو مستنين الجاتوووو

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة solitair_sam عرض الرد
    نودى حبيبى

وربنا وحشانى

وربنا يارب يديم المحبه دى

الحقى اختك .. محتااااااااااسه ع الاخر

فرحى بعد 28 يوم .. والايام بتجرى والله يا نودى

يعنى كان فيه شوية حاجات بنخلصها ..واول ما ( ابتدت ) تخلص لقيتنا كسرنا الشهر وعلى ما اخلص على طول هلاقى نفسى يوم الحنه اعمل ايه

عاوزه اعمل برنامج لنفسى بس مش لاقيه وقت

هبقى رخمه لو قلت لك ياريت تساعدينى ف برنامج ليا يكون بسيط ومياخدش من وقتى كتير اوى ؟؟

انا عملت سويت من اسبوع و شويه ف المنطقه اياها والحمدلله لغاية دلوقتى مفيش حاجه وعملت برضو ايدى ورجلى والباط والحمدلله نعومه وجمال ( الحمدلله ) .. بس خوفى بأه انى لما اعمل قبل الفرح بشويه يكون لسه فيه حاجات مطلعتش والاقيها تطلعلى كدا بعد الفرح بيومين تلاته .. اهىء اهىء اهىء
    وانا معنديش براون وشكلى كدا مش هعرف اجيبها ..اصلى اتمسكت اوى بمكواة الشعر بتاعة براون وهما هنا ف البيت خيرونى ب مكواة الشعر او الماكينه .. وانا اخترت المكواه

دبررررررررررنى يا وزيرى

.. ياااااااااه كل دا كلام .. دا انا حتة رغاااااااااايه ... الكل بيقوللى كدا اوعى انتى كمان تكسفينى وتقوليلى كدا احسن ازحل منك خالث مالث
    الف مليووووووووووون مبروووووووووووووك يا سوليتر يالالا تبقى اول عروسة معانا
    لا ياقمرى انتى مش رفاية خالص انا بحب كلامك وكلام كل البنوتات

حاقولك على برنامج بسيط خالص مش ياخد ولا وقت ولا مجهود مكلوب نص ساعة منك ومش كل يوم كمان

اولها لازم تشربى ماء عشان بشرتك وعينكيى وتاكى فاكهة "" ده حاجة سهلة اهو""
    اعملى سكرب لكل جسمك ولوجهك وايدك وعندك
    ملح مع الليمون
    او رز مطحون ولبن وجلسرين

اغسلبى جسمك وحطيهم على كل الجسم ومنطقة حساسة والابط والوجه كله كله وافركى براحة ده اعمليه مرة فى الاسبوع

والاسبوع اللى بعده اعملى حمام مغربى والاسبوع الثالث اعملى سكرب تانى

يعنى 3 اسابيع تعمل فيه 3 او 4 مرات سكرب وحمام مغربى سهل كدا

يوم الحمام المغربى او السكرب اعملى ماسك لشعرك اما حمام زيت وعندك خلطة زيت زيتون مع زيت اللوز الحلو مع زيت الخروع وممكن تزودى سمسم او جوز العند وتعمليه حمام زيت او تعملى ماسك زى الزبادى مع العسل او المايونيز او حمام كريم جاهز

يبقى مرة واحدة فى الاسبوع سكرب وماسك لشعرك ويتكرر فى 4 اسابيع

مرة كمان فى الاسبوع تحطى رجلك فى ماء دافية عليها ملح لمدة ربع ساعة واعملى سكرب ملح وليمون وتنشفيها وتعملى بالحجر وتقصى اظافر وتعمليها بالمبرد وتحطى كريم مرطب ونفس كلام للايد تعملى سكرب وتنشفيها وتقصى الاظافر ومبرد وتحطى كريم مرطب يعنى الاثنين فى نفس الوقت مش حياخد ربع ساعة

مرة كمان فى الاسبوع اعملى سكرب لوشك وحطى ماسك تكونى مجربه بنفسك

ويوميا قبل ما تنامى كريم مرطب لايدك ولرجلك ولكوعك وركبتك وطبعا لوجهك عشان دول اكتر اماكن بتبقى جافة

بصى موضوع سهل مش عشان انا اتكلمت كتير تحسى انه حاجات كتيرة الخصهالك بسرعة

مرة فى الاسبوع حمام مغربى او سكرب ويتكرر فى 4 الاسابيع
    مرة فى الاسبوع اهتمام برجلك وايدك
    مرة فى الاسبوع ماسك لشعرك
    مرة فى الاسبوع ماسك لوشك

وممكن تجمعى يوميت وتعملى كل ده مش لازم كل يوم
    ويوميا شرب ماء واكل فاكهة وتحطى كريم مرطب عشان ترطيب هو اللى يديكى نعومة

باقى ايام الاسبوع عايزة تزودى حاجة زودى وبعد ما تاخدى شاور رطبى جسمك باى حاجة زيت لوز او بيبى جونسون او لوشن

بالنسبة السويت متمعبش غير قبل الفرح وان شاء الله كله حيطلع وعايزة نصيحتى اختارى بروان سيلك ابيل دلوقتى عن بيبى ليس البروان اهم من بيبى ليس اصل كدا كدا شعرك فى الاول مش حتلحقى تعمليه كل شوية بيتغسل اما سيلك ابيل لو طلع الشعر سريع حتشيليه .. بيبى ليس حتحاجتيها بعد كام شهر من الجواز ولا يفرق معاكى فى الاول خااالص والله ده تجربة بنات اصحابى اتجوزوا البروان اهم من بيبى ليس

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة princess_sarah عرض الرد
    انا شفته فى محل لانجيرى حلو اوى فى مول المنتزه اللى فيه فتح الله المنتزه المحل ده معظمه حاجات مستوردة و الطقم ده لاقيته صناعة تركى و انتو كده شجعتونى ان شاء الله اجيبه بس اخر وقت لانه ابيض
    انا عارفة المحل ده لو عايزة تسالى على حاجة عنده يا سوسو انا ساكنة جنب فتح الله المنتزة كذا مرة دخلت عنده بس ماخدتش بالى انهم عندهم طقم ده كنت بشوفه على فيكتوريا سيكرت او اى موقع اجنبى

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة lonleygirl عرض الرد
    هنوده مساء الخير بصى انا كنت بقترح انو لو ممكن تعرفينا نهتم بنفسا بس منفصل زى ما عملتى العنايه بالايدى تعمل العنايه بالوجه ,الشعر,القدم و الجسم وهكذا وبكدا يكون زى مرجع لينا
    وبالنسبه للوجه تعرفينا جميع انواع البشره وازى اعرف بشرتى وطريقة الاهتمام بيها طبيعى وكمان الجاهز الكريمات الغسول التونر المناسب ليها فى الاسواق من واقع خبرتك وهكذا والله يانودى انا مش بغلس بس بصراحه ماشاء الله عليكى عندك معلومات هايله لدرجة انو انا مش باخد اي وصفات غير منك انت عارفه فى المنتديات بيسرحو بينا وحنا على طول نروح نجرب لما حسه اننا بقينا حقل تجارب بقيت زى الفار الى كنت بشرحه فى سنه اولى طب والله يلا خير ومعلش انى طولت عليكى ياقمر والرشاقه كمان وكدا نتابع مع بعض ونشوف كلنا عملنا برنامج او موضوع اليوم ولا لا ومين ليه تعليق عليه يبقى بنا تفاعل كلنا وربنا يوفقنا كلنا ونبقى زوجات صالحات وجميلات ونظيفات امين يارب
    جميلة اوى فكرتك ياقمر خلاص اوك نعملها ان شاء الله ...شدى حيلك يادكتور انتى فى سنة كام ؟؟؟عايزين بقى نستفاد منك

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة dodo412 عرض الرد
    صباح الخير ياهنودة
    قوليلى انا بستخدم لوشن وكريمات ترطيب بس اول مرة اشترى
    لوز مر زى ماقولتى انا كنت بحطه على شعرى مع خلطة زيوت
    بس انا لو حطيته على جسمى هيشربه ولا هحس بملمس الزيت
    زى ماحصل مع زيت الزيتون انا كنت قرفته ومش عارفة امسك حاجة بايدى
    يعنى هينفع البس هدومى عادى ولا احطه قبل الشاور بشوية الجسم يشرب منه وخلاص
    مستنية رأيك ياقمر معلش بتعبك معايا
    زيت اللوز يا دودو مش دهنى عكس الزيتون خالص ملهوش ملمش دهنى وبيتشربه الجسم سريع مجرد تحطيه على كل جسمك دقيقتين والبسى هدومك وعامة اى زيت تحطيه ميبقاش كتير يعنى متكتريش

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة pink_heart عرض الرد
    هنودةتسلمى ياقمر على الوصفات الجميله

سوليتير الف مبروك ياقمر يارب يتمملك على خير ويارب يجعلك قرة عين لزوجك ويجعله قرة عين ليكى وينعم عليكوا بالذريه الصالحه ان شاء الله وكل البنات يارب
    ربنا يخليكى يا بينك يا جميل

تعقيب كتبت بواسطة بابينة عرض الرد
    هنودتي الف مبروك و اك شاء الله دايما
    الله يبارك فيكى ياقمرى

تعقيب كتبت بواسطة hoba essam عرض الرد
    هنودةتسلمى ياقمر على الوصفات الجميله

سوليتير الف مبروك ياقمر يارب يتمملك على خير
    تسلمى يا هوبا على ذوقك

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ملوكة 12 عرض الرد
    هنووودة وحشتينى الكام يوووم دول
    بقولك هى البشرة الدهنية مينفعش احط عليها زى زيت اللوز المر مثلا صح
    ولا انا بألف

سولتيرر ألف مليون مبروك مقدما وربنا يرزقك بالسعادة وبردو مستنين الجاتوووو
    ملوكتى مش بتالفى ياجميل البشرة الدهنية الزيوت مش حلوة ليها تزود افرازات دهنية اللى فيها

الردود
    100
    هنوده ياجميله معلوماتك هايله اوى انا على فكره خلصت يعنى, عاوزاكى تقوليلى اطول رموشى ازاى واكثفها لانها خفيفه جدا وقصيره ومش عارفه بخاف من زيت الخروع يدخل عنيا ممكن تقوليلى ايه الحل يانودى

الردود
    533

beatheart

السلام عليكم
    وحشتيني يانودي
    وحشتوني يا قمرات عاملين اية؟
    بصي يانودي انا بقة كنت مركزة مع رجلي اليومين اللي فاتو وعندي ليكي شوية استفسارات
    بصي ياقمر عارفة العضماية اللي باصة لبرة ف القدم
    اللي هيا بارزة دي؟دي بقة اعملها بالمبرد ولا لا؟
    المبردبتاعي اللي هوا ابيض ده وفية حتة سمرا ناشفة كدة وهيا دي اللي بندعك بيها الرجل, ده حلو ولا الحجر؟
    سؤال بقة مبهدلني
    البس اية ف رجلي ف البيت؟
    يعني ف الشتا بلبس الدبة لكن دلوقتي اعمل اية؟
    نفسي ف حاجة مريحة وكمان لو حد جالنا اقابله بيها!
    الليمون انا بعد ماعملت عصير ليمون اخذت اللي فاضل ف اليمونة ودعكت بيه ايدي ورجلي كدة صح؟ولا اني اصلا استخدم اليمونة من الاول مش اخد الباقي يعني كاني بغسل ايدي بمية الليمون وكمان رجلي؟

اليمون ع الجلسرين جربته؟يعني احط ليمونة ع زجاجة جلسرين صغيرة واخليها جمبي احط منها كل شوية؟
    الجلسرين جبته من الصيدلية بس حسيته مش لزج,اصلي انا فاكرة من زمان ان الجلسرين ف لزوجة العسل تفتكري يكون مخلوط؟ ولا هوا كدة وانا مش واخدة بالي
    آآآآآآآآآآآسفة اني طولت عليكي بس طمعانه ف كرمك يا حبيبتي
    وان شاء الله توقعي مني اسئلة كمان لاني حاسة اني ابتديت اطبق كلامك االجميل ربنا يجعل كل دة ف ميزان حسناتك ياااااارب
    وطبعا مع التطبيق الاسئلة بتكتر ههههههه

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ