انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 16

الموضوع: احذرى منتجات الجمال عند العطارين

الردود
    39

احذرى منتجات الجمال عند العطارين

صيقاتى بهذا المنتدى الرائع والجميل مثلما استفدت من هذا المنتدى كان على ان انبهك لاشياء تشوه جمالك دون ان تدرى مررت بها واردت ان افيدكم كما استفدت منكن بالبداية
    1:احذرى منتجاااااااااااااااااات العطارين, فقد سمعت عن عطارة حراز ومنتجاته وذهبت واشتريت صابون الطمى المغربى واشتريت زيت خروع رغم ان سعره اغلى الضعف عند اى عطار لاكن قلت يمكن افضل واشتريت بودة طمى للماسك وزيت لوز مر للوجه وكانت اسعاره بالنسبة لباقى العطارين ناااااااااااااااااااارلاكن لانى بحثت عن الحلاوة فقلت مفيش حلاوة من غير نار
    ولاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااكن
    صابون الطمى المغربى اصاب جلدى بحساسية شديدة ناهيك عن الحبوب والهياج والحكة المستمرة رغم انه ف البداية كان جيد
    زيت الخروع مش نضيف اظاهر بيسيبوا الاناء مفتوح ديما فوقفت استعماله وجبت م الصيدلية
    اما زيت اللوز المر فلا ادرى ان كان زيت لوز مر ولا مرار بس ولا اى نتيجة رغم ان سعره نااااااار ولا يرضوا بيبيعوا بالكيلو يحبوا قطاعى عشان يكسبوا اضعاف
    بودة الماسك تشد الوش وتجففه هى الوحيدة اللى جابت نتيجة هههههههههه
    ولا ادرى الى متى نترك للعطارين حق التصرف بجلودنا وشعورنا
    حبيت اكتب هذا الموضوع لانى نصحت ناس من قبل بالذهاب وشراء هذه الاشياء لاكن بعدها حسيت بالذنب لانى فعلت كالعطارين ابيع ولا افهم شى واضر دون ان ادرى

في قلـــــــــــــــالكويت ــــــــــــب الحبيبة
    الردود
    1,866
    مشكوره

الردود
    253
    هلا حبيبتي سوزي انا بعد اشتريت اللوز المر بس ماستخدمته وجنين القمح بديت فيه بس هو بعلبه زجاج يعني من المصنع عالطول للغطار بعدين للمشتري وهل هالزيوت تضر

الردود
    421
    حبيبتى يمكن تكون بشرتك حساسه شوية ؟ على العموم افضل حاجة زى ماقلتى اننا ما نستخدمش كل منتجات العطارين وكده لان ممكن يكون حراز ده او حتى خضر او او او او ممكن يكونوا بيغلوا حاجتهم علشان بس الشهرة وكده لكن مش علشان حاجتهم نضيفة
    ومشكورة يا قمر على التنبية

الردود
    39
    حبيبتى دلع شكرا على مرورو زيت اللوز المر انا اعرف انه للوجه وزيت جنين القمح اعرف انه افيد للسواد تحت العين جربى وطالما من المصنع ومغلف فانا اعتقد انه هيكون نقى مش زى الزيوت اللى عند حارز بيسبوها مفتوحة فترة طويلة للاتربة والحشرات تدخل جواها استعمليه على ايدك مثلا وشوفى مدى حساسيبتك لو حتى ان كان مضر يبان على اليد قبل ما يضر الوجه

الردود
    1,044
    فعلا يا سوزى كلامك صح والله انا اشتريت من حراز زيت جنين القمح وزيت اللوز المر للهالات وما طقتهمش حسيت بنار فى عينى وبعد ماغسلتها فضلت ملتهبة وبرضه ماسك الؤلؤ بتاعه حسيته قديم كده وريحته غريبة مع ان فعلا حاجته غالية عن العطارين التانيين

الردود
    39
    شكرا على مرورك يا عمرى وده حقيقيى وبنات كتير اشتروا ودفعوا اكتر من اللى كانوا ممكن يدفعوه ف اى منتج نضيف ومصرح به وكانت بشرتهم وشعرهم وجلدهم الضحية فيريت منبخلش بالنصحية عن اخواتنا وصحباتنا ف موضوع العطارين ده لانى كنت ضحية لهم زيك ويريتها تيجى على اد البشرة ناس بتروح تجيب خلطات لامراض الضغط والسكر ووووووو وكنت انا فاكره انه كويس زيهم لاكن لازم الواحد يجرب عشان يتعلم

الردود
    39
    والاغرب انهم كاتبين على منتجاتهم وعلى المحل بخط عرض وبكل ثقة( شيخ العطارين والعشابين) لاكن الواقع بياكد انه (شيخ الحرامية والنصابين)
    آخر مرة عدل بواسطة سوزى سمير : 31-07-2008 في 05:02 PM

الردود
    345
    والله يا بنات ماما حذرتنى من حراز وقالت لى انه حاجته عادية جدا زى اى عطار وممكن تكون سيئة كمان
    انا اشتريت زيوت من عطارة فى باب اللوق اسمها بيت العطارة المصرى
    وبصراحة طلعت حاجات كويسة لان معظمها معبأ جاهز من شركة اسمها الكابتن يعنى زى ماقالت الاخت دلع
    وربنا يسترها معانا كلنا ان شاء الله

الردود
    165
    جزاكي الله خيرا ع المعلومة دي بس انا عايزة اشتري مجموعة الحمام المغربي - اشتريها منين عشان محتجاها وكنت هاشتريها من حراز ؟

مواضيع مشابهه

1. الردود: 11
    اخر موضوع: 18-12-2010, 12:12 PM
  2. الردود: 13
    اخر موضوع: 25-12-2003, 08:27 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ