انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 23 من 25 الأولىالأولى ... 1319202122232425 الأخيرالأخير
عرض النتائج 221 الى 230 من 248

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..

الردود
    1,155
    مرسىىىىىىىى جدااااااا يا احلى هنودة انت ياحبيبتى

هنوده......انا عندى سؤال فى حاجه محرجه كده بس هسالك عليها...هو ايه الفرق بين البيبى دول واللانجرى القصير مثلا؟؟؟؟؟؟هههههههههههه

الردود
    1,943
    حبيابى القمرات
    النهاردة ايه رايكم نتكلم على منتجات البشرة

مش حنتكلم على الميكب بس حنتكلم على ايه حاجات اللى مفروض تبقى معانا عند الزواج .. طيب تعالوا الاول نشوف ايه الحاجات اللى محتاجينها

شاور للاستحمام
    لوشن للجسم بعد الاستحمام
    كريمات للجسم معطرة
    بودرة تلك
    كريمات للبشرة
    شامبو
    حمام كريم
    زيت للشعر وسيروم ( حسب الاحتياج )
    زيوت طبيعية
    سكراب
    غسول وتونر للبشرة

تعالوا نتكلم على كل حاجة منهم
    شاور للاستحمام ::::: اما جيل او كريمى والاخلى تجبيبه بالفواكة او رايحة منتعشة وفيه انواع كتير زى بودى شوب ونكتار واوريفليم زى اللى بجوز الهند والجريب فروت واافون ولوكس وفا وفروتنى وكمان فيه اللى بريحة البرفيوم
    بالنسبة للعدد كترى شوية من الشاور عشان بتبقى محتاجة كتير كل شوية حتاخدى شاور وخاصة لو حتجوزى فى الصيف يبقى استهلاكه كتير ونوعى بين الروائح

لوشن الجسم :: ده طبعا بيتحط بعد الاستحمام ميزته بيدى نعومة للجسم وطعا ريحة حلوة انواع اللوشن بردو كتير فيه حاجات مغذية زى نيفيا وجرجنز واوريفليم وفيه انواع بريحة البرفيوم .. هاتى اللى تحبيه ومجرد 2 فى الاول كافين لانك مش كل مرة بتاخدى شاور حتحطى لوشن فيه حاجات اخف زى بيبى جونسون اويل واحلى الانواع اللى بالكامويل والوردى ده بيبقى خفيف على بشرة وسريع الامتصاص

كريمات الجسم المعطرة :: افضلها انك تجبيها بنفس ريحة البرفيوم عشان تثبت اكتر الريحة ومجرد 1 او 2 حيكفوا جدا فى الاول وحيقغدوا معاكى كتير لانك كمان معاكى لوشن

بودرة تلك هاتى نوع من غير ريحة زى جونسون عشان لو محتاجها فى خلطات او تحطيها تحت الابط او منطقة حساسة لان اللى معطرة متنفعش فى الاستخدام ده ... وممكن تجيبى واحدة فقط معطر تستخدنميه على الجسم بعد الاستحمام على اساس تدى نعومة وريحة هادية

كريمات البشرة :: هو طبعا مفروض بيبقى فيه روتين يومى للبشرة من غسول وكريمات النهار والليل انتى ابسط الامور تجيبى غسول منظف مناسب لبشرتك ليه ؟ عشان طبعا ينظف البشرة ولو حاطة ميكب بيشيله ولما تحطى كريم يبقى على بشرة نظيفة وتجيبى تونر ولو مش عندم استخدمى ماء ورد انا عن نفسى بحبه احسن من اى تونر بينظف وينور الوجه بالنسبة كريم نهار لو انتى بتشتغلى ومش عندك وقت ممكن تستغنى عنه بس كريم الليل مفيد طبعا وده يعتبر كريم المرطب للبشرة عشان لما بتنامى هو بيجدد البشرة يبقى انتى محتاجة غسول وماء ورد وكريم ليل وحاولى تجيبهم ماركة حلوة ومن نوع واحد زى نيفيا مثلا

شامبو :: هاتى الشامبو اللى متعودة عليه وماشى معاكى كويس هاتى 1 حجم كبير ولما يبقى يخلص هاتى تانى احتمال تغيرى النوع بعد كدا او تلاقى حاجة اقضل

للشعر :: حسب ما بيرتاح شعرك يعنى لو مناسب ليه حمام كريم او زيت او سيروم هاتى حاجة واحدة منهم

زيوت طبيعية :: اكتر حاجة بنستخدمها زيت اللوز المر + الجلسرين + زيت جنين القمح دول فى ماسكات وللجسم هاتى زجاجة من كل نوع منهم حينفعوا فى خلطات

سكراب :: فيه انواع معروفة بتتباع زى ستفيس او تعملى حاجات طبيعية زى ملخ وليمون

كريمات الايد والرجل :: هاتى كريم واحد حجم كبير للايد ونفس النظام للرجل وممكن يكون نفس الكريم مناسب للاثنين واقضلهم جليوسليد

دول الاساسيات وان شاء الله فيه بقية حاجات حنتكلم فيها
    ايه رايكم فى كلام نهاردة ؟؟؟

الردود
    493
    هههههههههه

بجد يا بسبووووووووسه .. دا سؤال ملح عليا جدا جدااااااا ..

وقلت بلاش اسأل ليقولوا عليا جاهله ولا حاجه هههههههههههه

متعرفيش انا اول ما سمعت سؤالك عملت ايه ههه وربناقعدت اضحك واقول ياسبحان الله .. اخدتى السؤال من على لثااااانى

وميرسيهات ليكى يا هنوده.. وانا ان شاء الله هروح واسأل على براون وبيبى ليس ..ونشوف المناسب ونجيبه ان شاء الله

الردود
    493
    موضوع النهارده كويس ..

بس كنت عاوزهاسألك عن الكريمات اللى بتدى لمعه للرجل دى ( عارفاها ؟؟ ) انا معرفش دى كريمات ولا بودره ..

بسياريت لوتعرفى قوليلى على اسمها

الردود
    16,781
    التدوينات
    11
    التكريم
    • (القاب)
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • الذوق الراقي
    (أوسمة)
    طبعا موضوووووووووووع جميل بدون نقاش ياجميل
    تسلمي يارب

يارب احفظ لي ابنتي وزوجي وكل اهلي واحبابي
    امين يارب

مسابقة افضل تقرير عن مدينه في بلدك شاركونا

الردود
    1,155
    [quote=solitair_sam;8010906]هههههههههه

بجد يا بسبووووووووسه .. دا سؤال ملح عليا جدا جدااااااا ..

وقلت بلاش اسأل ليقولوا عليا جاهله ولا حاجه هههههههههههه

متعرفيش انا اول ما سمعت سؤالك عملت ايه ههه وربناقعدت اضحك واقول ياسبحان الله .. اخدتى السؤال من على لثااااانى

وميرسيهات ليكى يا هنوده.. وانا ان شاء الله هروح واسأل على براون وبيبى ليس ..ونشوف المناسب ونجيبه ان شاء الله[/quot

ههههههههه...والله ضحكتينى جدااااااا بس كويس انى مش لوحدى اللى عايزة اعرف يلا نستنى بقى هنوده تعرفنا ياقمر

الردود
    1,155
    وطبعااااااااا ياهنوده موضوع النهارده حلوووو جداااااا من غير سؤال......تسلمى حبيبتى ياااااااارب

عارفه ساعات بقعد افكر اقولك نتكلم فى ايه بس مش بلاقى حاجه محدده اقولهالك.....ولما تتكلمى انتى فى حاجه الاقينى بستفاد منها......هههههههههه بجد انتى حلوووووة جدااااااااا

الردود
    493
    ميرسى ليكى يا هنوده .. ع اللينك ياقمر

وتعرفى .. احلى حاجهانى لقيت فيها محلات ف المنصوره ممكن اجيب منها الماركه دى

ميرسيهااااات كتيره ليكى يا حبيبتى

الردود
    113
    موضوعك حلو اوى يا هنوده
    معلش انا تعبتك معايا انتى كنتى كاتبه رد لمركز تجميل فى السلطان حسين انا عندى جرح من زماااان اوى و عمل علامه فمش عارفه اعمل ايه و هل مركز التجميل متخصص فى الحاجات دى شكرا يا هنوده و يا رب الموضوع ميتقفلش ابدااااااا

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    ايه الجمال ده ياهنوده بجد بجد كل كلامك مهم جدااااااااااااااااااااااااااااااا وبستفيد منه جدا جدا جدا
    وعلى فكرة يابسبوسه انا عندى نفس سؤالك وكنت بتكسف اسأل حد

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2
    الردود: 268
    اخر موضوع: 08-05-2009, 09:20 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ