انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 8 من 25 الأولىالأولى ... 45678910111218 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 71 الى 80 من 248

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..

الردود
    1,943
    اهلا اهلا ببنات اسكندرية منورة يا هبة
    بصى حبيبى تجربة عن بنات اتجوزوا اشلعر الطويل متعب جدا خاصة فى اول ايام الجواز ليه ؟؟؟ عشان بيحتاج يتغسل كتير فاهمنى يا حبيبى ؟؟ لو كان طويل حيتعبك من كتر الغسيل لانه لو اقصر شوية حتعمليه كيرلى حتعرفى تتصرفى فيه ... انا عارفة انك عايزة تنبسطى بشعرك حاقولك حاجة ... اول خليكى بشعرك عادى مش تقصيه جربيه كدا اول اسبوع لقتيه خنقك اقصيه روحى عند وليد جى جى عنده بنت اسمها نرمين شاطرة جدا فى القص عملتلى يوم كتب كتابى وعمبت لاصحابى تحفة ومتخافيش مش بتقص الشعر بشكل كبير هى بس بتعمله تسريحة حلوة مناسبة لوشك لو عايزة نمرتها ابعتيلى .. بلاش قصة كاريه خلى البنت فى كوافير تعملك قصة تدريجى تدى لوك حلو اوى

بالنسبة للهيشان انا حاجرب ان شاء الله سيروم كريستال او زيروفريز لانه بيظبط الهيشان ومش دهنى

قشرة اشعر بقى انا جربت خل تفاح مع زيت زيتون احطه على فروة الراس واسيبه 5 دقايق واغسلى شعرى كويس بشاميو بعد رابع مرة القشرة اختفت الحمد لله وكل مدة يعنى كام شهر اعمل الوصفة تانى عشان لة طلع قشر تانى يروح

بالنسبة حبوب اعملى صنفرة ياقمر السكراب بتاع ليمون مع ملح وحطى ماسك زبادى عليه 2 كبسولة فيتامين E حيعجبك ان شاء الله
    وطولى عليا ياستى براحتك احنا هنا اخوااااااااااااات لو مطولتيش حازعل منك انتى جارتى يعنى حاجيبك
    آخر مرة عدل بواسطة هنودة هنانيدو : 16-04-2009 في 10:27 PM

الردود
    16,781
    التدوينات
    11
    التكريم
    • (القاب)
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • الذوق الراقي
    (أوسمة)
    تسلمي ياهنووووووووووووووده ياعسل
    انتي بتحبي المساعده

يارب احفظ لي ابنتي وزوجي وكل اهلي واحبابي
    امين يارب

مسابقة افضل تقرير عن مدينه في بلدك شاركونا

الردود
    1,943
    امامة محمد ... كنتى بتسالى ايه اللبس الى يبقى جوا الغرفة وايه اللى برا ؟؟؟

بصى حبيبى الشقة كلها بتاعتك يعنى انتى تلبسى اللى انتى عايزة سوا فى غرفتك او برا غرفتك الا اذا كان مثلا حد تانى عايش معاكى فى البيت زى حماتك طبعا حيبقى الوضع مختلف ...
    بس عامة لو انتى وزوجك فى البيت لوحدكم البسى اللى تحبيه فى اى مكان

وزى ما حتلاقى فى اول الموضوع ده طريقة اللبس حتلاقى ان الصبح ليه لبس معين غير بليل ...

لو عندك اى اسئلة انا مستنياكى حبيبى

الردود
    900
    ربنا يخليكى يا هنودة .... ربنا يكرمك يارب ويسعدك يارب

الردود
    1,943
    عرايسى القمرات
    فيه سؤال بيشغل بال بنات كتير .... حنلبس ايه يوم الفرح ؟؟؟
    طبعا متعارف عليه ان العروسة فى اول يوم ليها فى الزواج بتلبس لانجيرى ابيض صح ؟؟؟
    من كتر ما بقى ده جزء من عادتنا ساعات بيخنق بنات عشان منهم بنات مش بيحبوا اللون ابيض وتلاقى مامتها واصحابها يقولوها ازاى مش تلبسى ابيض ؟؟ ده فال مش كويس ؟؟؟ هو فيه عروسة تلبس الوان من اول يوم ؟؟؟
    مش دة بيحصل يا بنات ؟؟؟

طيب نيجى بقى نشوف هو ايه اللى يتلبس اول يوم ؟؟ لانجيرى قصير ولا طويل ولا بيبى دول ولا الوان ايه ؟؟؟

حاقولكم حاجة واحدة اللى ترتاحى فيه وشكله حيعجبك البسيه من غير قيود ولا حواجز يعنى لو انتى بيليق عليكى القصير البسيه ولو الطويل البسى ولو بيبى دول اوك .. المهم يكوزن حاجة لايقة عليكى ومش مهم هى بكام ... اصل فيه بنات تقول انا حاجيب واحد غالى اوى عشان يبقى شيك طبعا ده حاجة كويسة بس السعر مش اللى حيفرق اللى حيفرق هو لايق عليكى ولا لآ

الالوان شوفى زوجك بيحب لون ايه وانتى كمان .. يعنى فيه ازواج تقولك انا مش بحب اللون ابيض انا بحب احمر متجيش انتى بقى تروحى جايبة ابيض وتلبسيه ...

وبردو قبل ما تنزلى تجيبى لانجيرى ليوم الدخلة افتحى دولابك وطلعى لانجيرى اللى عندك والبسيهم وشوفى اكتر واحد لايق عليكى ايه وظبطيه وتخليه ده لليوم ده لو مش لقيتى حاجة انزلى اشترى .. بلاش تنزلى تشترى قبل ما تشوفى اللى موجود عندك

ونصيحة اعملى بديل بمعنى انك تختارى واحد قصير وواحد طويل مثلا وتخليهم لليوم الزواج وشوفى انتى ساعتها ايه مناسب تلبسيه

باقى الايام متشغليش بالك حتلبسى ايه حتلاقى موضوع بسيط اللى حيعجبك فى دولابك حتلبسيه

نصيحة اخيرة حبيابى حاولى تخلى لانجيرى اول يوم حاجة رقيقه مش مهم اللون ممكن يبقى احمر تراكوز اوف وايت روز .ز المهم خلى الموديل رقيق كدا يخليكى فراشة جميلة ى عين زوجك

الكلام ده كمان عشان خاطر عيون امامة محمد ... تحبوا يا بنات نتكلم على ايه كمان ؟؟؟
    آخر مرة عدل بواسطة هنودة هنانيدو : 16-04-2009 في 11:48 PM

الردود
    23,309
    التدوينات
    10
    التكريم
    • (القاب)
      • إبداع وإبتكار
      • ضياء الفيض
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • وهج العطاء
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
      • زهرة مُلتقى الإخاء والفتيات
      • نبض حروف المُلتقى
      • متميزة صيف 1430هـ
    (أوسمة)
    موضوع قمة فى الروووووووعه

جزاك الله خيراااااااااااااااااااا

الردود
    16,781
    التدوينات
    11
    التكريم
    • (القاب)
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • الذوق الراقي
    (أوسمة)
    واو هنوده انا معجبه بيك كتيررررررررررر
    ياقمر
    وانا ان شاء الله هشارك معاكي في المضووع ده علشان كلنا نفيد ونستفيد ياعسل انتي

امين يارب

الردود
    16,781
    التدوينات
    11
    التكريم
    • (القاب)
      • مُبدعة صيف 1430هـ
      • الذوق الراقي
    (أوسمة)

flower2

حبيباتي حبيت اشارك في الموضوع ده لان
    عارفه قد ايه حيرت الواحده الي باقي علي فراحها شهور صغيره علشان كده لازم كلنا ننظم نفسنا ونعمل جدول نمشي عليه ايه المانع لو في يومنا لو حتي ساعه واحده بس
    تبقي اهتمااااام بانفسنا
    والله وقت بسيط وشوفي في الاخر ازاي بتكون النتيجه
    اكيد رائعه باذن الله
    وكل واحده فينا بتحلم يكون ليها اجمل طله سواء في للية زفافها قدام كل المعازيم والحاضرين او قدام زوجهااااا
    علشان كده لازم كلنا نقسم ايه مواقه الاهتمام فينا بمعني
    نقسم ونناقش اولا الجسم محتاج ايه بالتاكيد محتاج اهتمام كبير مننا
    زي اولا تنسيق الجسم لازم كل واحده فينا تبص لنفسها وتشوف هل جسمها متناسق ام لا
    ايه الاماكن المليانه شويه عندها ومحتاجه تتظبط وده هيكون اول اهتمام مننااااااااا
    وهوووووووو تنسيق وشد الجسم
    ياعرايس ياحلوين لو كل واحده فينا وزنت نفسها وشافت وزنها وطولها هل متناسق مع بعضه ام لا حتي لو متناسق جسمك محتاج رياضه لشده وحتي لو مشدود الرياضه مفيده للدوره الدمويه وتنشيطها يعني في الاخر انتي كسبانه مكسب غير عادي
    وتعرفي كل المكسب سواء جمالي او صحي ميخدش منك وقت نهائي
    ولنفترض كل ماتخرجي من بيتك ايه المانع انك تتمشي شويه لو بتشتري طلبات بدل ماتركبي العربيه ليه متتمشيش المشي خطير خطير خطير لجمال الجسم بجد روعه لو حتي هتمشي نص ساعه كل يوم
    مهتعرفيش تخرجي يوميا ليه متتمشيش في البيت والله بعملها سااعات بشغل سماعات الموبايل واتمشي يمكن كمان بالساعه واهو مني برفه عن نفسي جوه بيتي بدل القعده والخنقه
    يبقي زي ماشفنا اولا المشي رائع ومفيد
    ثانيااا لو كل يوم ربع ساعه بس تمارين شفتو ربع ساعه بس يعني مش وقت خالص بالنسبه ليك وتعرفي يمكن يكون في البدايه ربع ساعه انتي لما هتشوفي النتيجه الجميله هيولد جواكي حافز غير عادي وكمان هتتعودي علي التمارين وخصوصا ان انا اخترت 4 تمارين في غاية السهوله وكمان ممتعين يعني ممكن تعمليهم في اي وقت مش محتاجين
    تجهيزات وترتيبات
    اولاااا-- انك تقفي مستقيمه وتوضع الايادي في الوسط ثم تقفي علي اطراف صوابعك وتعدي عشره وانتي واقفه بنفس الشكل وبعدين تنزلي رجلك وتعيد تاني عشر مرات التمرين ده مهيخدش منك 5 دقايق
    وممكن تعمليه في ايي وقت لو بتتفرجي علي التليفزيون شغال
    لو في المطبخ ماشي الحال يعني تمرين في غاية السهوله وبيشد الرجل والجسم بشكل ملحوظ
    ثانيا--تقفي ايضا مستقيمه وتوضع الايادي في الوسط وتميلي بالجزء الي فوق علي الجنب اليسار وشدي جسمك بقووووووه
    ثم غيري علي الجنب اليمين وهكذا
    هذا التمرين رائع لشد الاجناب ومهيخدش من وقتنا حتي 5 دقايق
    ثالثااا--تقفي ايضا وتفتح الارجل ولكن فتحه مش كبيره اوي واليد في الوسط وننزل بسيط ووبعدي نقف وهكذا التمرين ده ممتاز لرفع الارداف وشدهااااااا
    والتمرين ده هتعدي فيه كتير لانه بجد رائع وخفيف وسهل
    رابعاااا--عند اي فتحة باب في الشقه نقف ونرفع يد علي ناحيه من الباب واليد التانيه في الناحيه التانيه و بعدين بقي نشتغل رجل رجل وبرضو التمرين ده هتعدو فيه كتير يعني هتحسو اسااس بالمتعه
    طبعا بترفعي رجل كانك بتشوطي كره يعني ورااااااا تشدي اوي وتدفعي بيها قدام كانك بتشوطي كره طبعا مش ابو تريكه هههههههه
    المهم وتغيري الرجل التانيه يعني مثلا تعدي هنا 25 وهنا 25
    والله تمارين سهله وبسيطه ومتاخدش وقت والله كانك بتلعبي بالضبط شفتو اهو ماياخدش المشي ولا التمارين ساعه مننا في اليوم
    وشوفي بعد شهر جسمك عامل ازاي
    طبعا مع التنظيم في الاكل كلي الي نفسك فيه عادي
    وبدون حرمان
    لكن بنظام واحترسي الاكل بين الوجبات وياريت ياجماعه نققلل من الغازيات لانها اولا بتسبب كرش وارداف بدون اي اهميه بتعود علينا منها وكمان لها تاثير مش تمام علي البشره
    يعني انظم كلي فطار وغدا وعشاء عادي لكنالعشي يكون خفيف وقبل النوم بساعتين علي الاقل
    ولو حيتو في يوم اكلتو كتير حاولو تهضموووووووو بسرعه يعني احرقها بشكل طبيعي عادي ازود التمارين ربع ساعه كمان ايه المانع
    والله صدقوني اشياء بسيطه وبدون حرمان والنتيجه ولا اروع
    وهو ده نظامي وناويه كمان انتظم فيه اكتر من الاول الفتره دي يالا ياعروسات حماس حماااااااااااااااااااس
    نبقي احلي واحلي
    يالا وده تنسيق الجسم وشده
    المره الجايه اجمعلكم شيئ من نظامي باذن الله يخص شيئ اخر في جسمنا باذن الله
    تحياتي للجميع

امين يارب

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    موضوع قمه فى الروعه تسلمى ياهنوده ربنا يتمملك على خير انتى وكل العرايس يارب
    انا متابعه معاكى

الردود
    236
    أيتها الغالية والرائعة جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ,
    اتمنى لك ولك الأخوات المشاركات من كل قلبي حياة سعيدة إن شاءالله
    الكل يقول لك ماأروع موضوعك لأنه مفيد جدا,
    لكن عن نفسي وعن رأي في الموضوع لا أجد ماأقول..........
    لأنه بصراحة مافي آي كلمة تفي حق هذه الموضوع وحق تعبك وجهدك وتعاونك مع الكل,
    لذلك مافي غير انه أقول ( اللهم اسعدها واتمم عليها فرحتها وأرزقها الذريه الصلحة واجعل لها مخرج من كل ضيق )..

أختي العزيزة .. ممكن اطلب طلب صغير جدا ؟؟؟

أختي لدي مشكلة بالنسبة لي جدا مصتعصية وتاعبتني نفسيا
    من موضوعك وجدت حل للأبط والمنطقة الأخرى وجزاكي الله خيرا...بس مشكلتي الأخر هي منطقة الأحتكاك بين الفخذين فهيا سوداء وبعض الأوقات تكون لدي حكة شديدة ....
    والباقي اتركه لك وتخيلي معاناتي مع الحكة...
    فأرجو المساعدة بسرعة.

ومرة أخرى اقول لك شكرا وهي قليلة في حقك

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2
    الردود: 268
    اخر موضوع: 08-05-2009, 09:20 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ