انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 15 من 32 الأولىالأولى ... 511121314151617181925 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 141 الى 150 من 311

الموضوع: " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    [center]]

المهم موضوع النهارده جميييييييييييل...وانا كمان مبشجعش عليها زيك بالظبط...وكمان سمعت انها بتاثر على العضم وبتعمل هشاشه عظام بس مش عارفه ده صح ولا غلط بصراحه
    ربنا يقويكى يا جميل ويسهل عليكى الامور واشوفك عروسة منورة بصى هو طارق عالطول كدا هههههههههه

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة solitair_sam عرض الرد
    هنوده .. بجد بجد وحشتينى جدا والله

معلش مكنتش متابعاكى اليومين اللى فاتوا دول ( قبل ما الجزء اللى فات يتقفل وبداية الجزء دا ) كنت بجهز شويه حاجات وبشترى الاجهزه الكهربائيه بتاعتى والحاجات التقيله دى ..عقبال كل البنوتات يارب

الف مليون حمدالله على سلامتك (ولو انها جت متاخره .. وربنا مكسوفه منك خالص )

انا ياجميل متابعاكى خطوه خطوه وحرف حرف .. وبجد بستفيد اوى م اللى بتقوليه

بالنسبه للمنطقه الحساسه انا كمان مرعووووووووبه منها بس ماما قالت لى اعملى بكريم ( مره واحده بس ) واول ما يطلع الشعر بحيث تقدر السويت تمسكه الحقى واعمليه خفيف خفيف

انا عملت زى ماقالت لى .. اينعم كان فيه الم بس سمعت انو قليل ( من ماما طبعا ههههه ) .. انا بقالى شهر اهو وناويه اعمل كمان يومين كدا واللى طلع حاجت خفيفه ( طبعا اخف م الاول بكتيييييييير ..حتى لسه فيه كتير مطلعش الحمدلله )

بس عندى سؤال .. المفروض بقا اننا نعمل اخر مره قبل الفرح امتى؟

يعنى خوفى انى لما اعمله دلوقتى مثلا واجى اعمله ع الفرح يكون لسه فيه مطلعش ويطلع ف اول الجواز .. ساعتها هعمل ايه؟

ياريت تقوليلى اخر مره اعملها قبل ما اعمل للفرح تبقى امتى ؟

وحمدالله على سلامتك للمره المليووووووووووون و واحد
    وحشتنيى ياقمر شدى حيلك فى شراء باقى حاجات ربنا معاكى يا جميل
    انا بردو ناوية اعمل كدا حاشيل الاول بقينوس جيليت وبعد كدا اول ما يطبع خفيف اجرب السويت عشان الالم يبقى اقل

بالنسة تعمليها امتى قبل الفرح معتمدة الشعر عندك بيظلع كل اد ايه يعنى كل اسبوعين ولا اكتر ؟؟؟؟ وعامة عشان اريحك بلاش تعمليها قبل الفرح بشهر يعنى اخر مرة شهر ولو حتى طويل قبل الفرح بيتقصر بالمقص وتشيلى سويت عالطول وده عامة بردو لباقى جسمك عشان كل ما حيكون الشعر قصير كل ما بيتعب فى الشيل

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة امامة محمد عرض الرد
    الحمدلله على سلامتك ياجميل
    ربنا يسعدك موضوع مهم و جميل جدا تسلمى و انا رأى من رأيك الطبيعى مفيش احسن منه
    اللهم ارزقنا بالذريه الصالحة
    الله يسلمك يا امامة ربنا يخليكى حبيبى

تعقيب كتبت بواسطة ملوكة 12 عرض الرد
    وحشتينى جداااااااااااااااااااااااااااااا يا هنودة
    الف مليون حمدلله على السلامة ...معلش مكنتش متابعة ظروف وعدت
    بس بجد كلامك جميل جدااا .....وبالنسبة لحكاية اول ايام الزواج دى والاهتمام بالنفس
    هو دلوقتى شاغل تفكيرنا بس عارفة الحاله المزاجيه والفرحة والسعادةاللى بتكون موجودة
    هتشجع البنت انها تبدع وتخترع حاجات كتيرة جداا هى كانت مش بتعرف تعملها قبل كده
    بجد الموضوع متألق جدااا زى صحبته
    وحشتنيى يا ملوكة كتير كلامك صح الحالة المزاجية بتختلف وتخلى انك عايزة تعنملى كل حاجة عشان تكونى اجمل

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة أم همام و جمانة عرض الرد
    عندي ليكم طريقة تبييض أسنان خدي الفرشاة حطي فيها شوية بيكربونات صوديوم بتاعت الأكل و كمان حطي شوية ليمون و افركي بيها أسنانك و بعد الفرك سيبي الخليط ده عشر دقايق (بأك مقفول ) و بعدها أغسلي أسنانك بمعجون عادي
    الأسبوع الأول إعمليها يوميا و بعدين حسب إحتياج أسنانك ممكن مرة ف الأسبوع كافية أو مرتين أو حتى مرة كل أسبوعين ..كل وحدا تشوف ليناسبها ...صدقوني حتلاحظو الفرق من أول إستعمال ( بيكربونات صوديوم مع الليمون بتعمل فوران ماتخفيش ده عادي )
    جربوا و قولولي ع نتايج.... سلاااااااااااااااااام
    ان شاء الله حاسال دكتورة نساء .. ميرسى ياقمر على وصفتك الجميلة النهاردة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة سماح عزت عرض الرد
    بسم الله ما شاء الله عليكم يا قمرات ربنا يجعلكم من المتحابين فى الدنيا ويجمعنا واياكم فى الفردوس الاعلى اللهم امين .وبجد كلكم اجمل من بعض واحلى حاجة فيكم هى احساسكم بالاخوة .وانا اول مرة اشترك معاكم بعد ما قرات الموضوع الاول والتانى ودخلت على الثالث؛وطبعا شكر خاص لست الكل هنودة يارب يكمل شفاكى على خير ويجمعك بزوجك على خير عن قريب وتكونى اجمل زوجة فى عيون زوجك؛وياريت تقبلونى اخت جديدة ليكم لان انامش عندى اخوات بنات وفرحى كمان كم شهروتحياتى لكم جميعا

اهلا يا سماح ياقمر منورة معانا حبيبتى ويارب نشوفك عروسة زى القمر وميرسى ياقمر على كلامك كله ذوق واحنا طبعا هنا اخواتك ومعاكى فى اى حاجة محتاجها وربنا يسعدك فى زواجك

الردود
    180
    سبحان الله انا من حسن حظى ان اول مرة اشترك تكونى موجودة على النت وحبيت اقولك اد ايه انتى شخصية جميلة وحبوبة وبتحبى الخير لغيرك ربنا يجزيكى كل خير ويجعله فى ميزان حسناتك وصدقينى انامعنتش قلقانة عشان مش عندى اخوات بنات .بس ياريت تستحملينى لانى اكتشفت انى معرفش حاجة فى اى حاجة وخصوصا فى الاهتمام والعناية الشخصية والبشرة والجسم وسمحينى عشان طولت عليكى لكن انا والله حبيتك من غير ما اعرفك ولا اشوفك .ربنا يجزيكى كل خير

الردود
    1,943
    السلام عليكم ياقمرااااااااات .. عاملين ايه ؟؟؟
    نهاردة عايزين نتكلم على اول مرة تجيلك فيه البريود بعد الزواج

اللى خلانى اتكلم فى نقطة ديه انى لقيت بنات شايلة هم الموضوع ده بتقول انها حتبقى مكسوفة جدا طيب حاقول ازاى لجوزى؟؟ حالبس ايه ساعتها ؟؟

تعالوا ناخد موضوع ببساطة اولا خلينا متفقين ان زوجك خلاص مرحلة الخجل اللى بينكم بتنتهى من اول يوم زواج انتوا خلاص بقيتوا شخص واحد طبيبعى يبقى فيه كسوفى فى الاول بس ميبقاش اوفر اوى يعنى خليه كسوف العادى ...

طبعا جوزك اكيد عارف انك حيبقى عندك البريود لو انتى مكسوفة منه بسيطة خالص قوليله بشكل كوميدى اقولك ازاى ؟؟؟

اول ما تجيلك البريود تعالى وقت الصلاة وقوليله صلى حبيبى وادعيلى اصل انا نهاردة اجازة مش حاعرف اصلى
    او اكتبى كارد صغير واكتبى فيه انت حتاخد اجازة منى 5 ايام

طيب خلاص قولتى حتعملى ايه بعد كدا فى لبسك ومظهرك ؟؟؟

اولا تبقى مجهزة عندك الفوط الصحية يعنى مش تتفاجى انك مش عندك وتبقى ملبخبطة واعمل ايه .. لا جهزى عند فوط الصحية واستخدمى نوع اللى بترتاحى معه طبعا موضوع تغيير الفوط معتمد على كل واحدة فيه ناس تغير مرتين فى 3 فى 4 كل واحد حسب طبيعته ....

حطى دايما الفوط الصحية فى كيس صغير وحطيها فى باسكت القمامة من غير ما جوزك ياخد باله ليه ؟؟
    زى ما اتفقنا بلاش جوزك يشوفك وانتى بتهتمى بعنياتك الشخصية خليه دايما شايف البنوتة الامورة فى عينيه

طيب اللبس ؟؟؟
    طبعا فى اول يومين مش حيبقى عملى تلبسى لانجيرى بس مش معنى كدا نطلع للراجل ببيجاما بكم وشراب مش عايزين الراجل يخس انك اتحولتى ..

البسى بنتكورات وبرمواد على بديهات دلع عشان بنتكور او برمودا بيبقى افضل من الجيب ولانجيرى فى الايام ديخ كمان شكلهم شيك ودلوعة والبدى بيعمل شكل حلو يبقى انتى كدا زى القمر وشكلك حلو ...

حطى برفيوم عشان تبقى حاسة ان ريحتك حلوة لان معظمنا بيبيقى عنده احساس اننا فى الوقت ريحتنا مش حلوة البرفيوم حيديكى ثقة بنفسك ونفس الوقت بيخلى زوجك يبقى مبسوط انك ريحتك حلوة

استغلى بقى الايام ديه انك تخلى زوجك يشوفك بشكل مختلف شوية يعنى ازاى ؟؟؟

اعملى شعرك استشوار وتسريحة كدا حلوة لان طبعا مش حتحتاجى تغسلى شعرك الايام ديه بالتالى حتحتفظى بشعرك مدة كذا يوم بشكل حلو

حطى مناكير لان طبعا مش حيبقى فيه صلاة والعبى فى الالوان

اعملى رسم حنة على ايدك او كتفك او بطنك لو مش عارفة تعملى حنة فيه الرسومات الجاهزة اللى ببتلزق زى الاستكير حطيها

يبقى انتى كدا شكلك حلو + ريحتك جميلة + عملتى حركات جديدة = جوزك حينبسط اوى الايام ديه

طيب اول يوم فى البريود بيبقى فيه وجع والم خدى مسكن بتاعك وعادى فمهى جوزك انك اول يوم بتبقى مرهقة وان ده طبيعى

اخر يوم بريود اعملى حملة نظافة يعنى اعملى سويت عشان مسام جلد بتبقى مفتوحة واعملى ماسكات كانك عروسة جديدة وبعد انتهاء البريود وبعد الطهارة استخدمى مسك الطهارة للمنطقة والبسى لانجيرى حلو عشان جوزك يحس انه مراته حبيبته رجعت تانى ليه

ان شاء الله تبقوا اسعد زوجين

الردود
    1,943
    سبحان الله انا من حسن حظى ان اول مرة اشترك تكونى موجودة على النت وحبيت اقولك اد ايه انتى شخصية جميلة وحبوبة وبتحبى الخير لغيرك ربنا يجزيكى كل خير ويجعله فى ميزان حسناتك وصدقينى انامعنتش قلقانة عشان مش عندى اخوات بنات .بس ياريت تستحملينى لانى اكتشفت انى معرفش حاجة فى اى حاجة وخصوصا فى الاهتمام والعناية الشخصية والبشرة والجسم وسمحينى عشان طولت عليكى لكن انا والله حبيتك من غير ما اعرفك ولا اشوفك .ربنا يجزيكى كل خير
    سماح حبيبتى انتى منورنا بجد واسالى كل اللى بيجى فى بالك من غير كسوف وطولى علينا زى ما انتى عايزة احنا كلنا هنا هدفنا نساعد بعض متتردديش حبيبتى واى حاجة عايزة تعرفيها مهما كانت صغير او كبيرة قولى عالطول لو محتاجة اى حاجة ان شاء الله اكون معاكى

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091
    بسم الله ما شاء الله عليكم يا قمرات ربنا يجعلكم من المتحابين فى الدنيا ويجمعنا واياكم فى الفردوس الاعلى اللهم امين .وبجد كلكم اجمل من بعض واحلى حاجة فيكم هى احساسكم بالاخوة .وانا اول مرة اشترك معاكم بعد ما قرات الموضوع الاول والتانى ودخلت على الثالث؛وطبعا شكر خاص لست الكل هنودة يارب يكمل شفاكى على خير ويجمعك بزوجك على خير عن قريب وتكونى اجمل زوجة فى عيون زوجك؛وياريت تقبلونى اخت جديدة ليكم لان انامش عندى اخوات بنات وفرحى كمان كم شهروتحياتى لكم جميعا
    اللهم آمين تسلمى على الدعوه الحلوة
    واهلا بيكى اخت جميله لينا طبعا
    ويارب تكونى احلى عروسه ويتمم فرحك بخير

الردود
    1,155
    هههههههههه .........حبيبتى هنوده موضوع جميييييييييييييييييييييييييييييل بجد كالعاده......ربنا يسعدك يااااااااااارب وتكونى اجمل البنات فى عيون زوجك

ادعيلى بقى استقر على كوافير كويس الا انا خلالالالالالالاص تعبت بجد!!!!!!!!!!!!

واكييييييييييييييييييد متابعاكى حبيبتى

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ