انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 27 من 27 الأولىالأولى ... 172324252627
عرض النتائج 261 الى 267 من 267

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة dodo412 عرض الرد
    صباح الخير على احلى بنات ازيكم ياقمرات
    استشارة يابنات مين فيكم جربت المبرد اللى بيلمع الضوافر
    اشتريت واحد امبارح هما 3 مع بعض بس ناعمين اوى واحد عليه كلين والتانى
    تنعيم والتانلت تلميع بس حاسة انهم مش بيعملو حاجة حد يرد عليا الله يخليكم
    ارجعه ولا هو كدا
    انا كان عندى نوع بس 2 بس هو عادى مش بيعملوا حاجة جامدة مجرد بس تنظيف وتنعيم عادى

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة slavotta عرض الرد
    هند هو اولاى الاصلى ايرلندى مش كده؟
    لانى لقيت اولاى ايرلندى سعره رخيص جدا جدا و مش عارفه اشتريه ولا لأ
    ايوة ياقمر الاصلى ايرلندى حتلاقيه فى العزبى وسعره لو توتال افكتس كريم الليل او نهار 97 جنيه اتصلى بالعزبى واعرفى سعر اللى انتى عايزة

الردود
    1,943
    نكمل ياقمرات موضوع الاكل والمشروبات الصحية والضارة

طبعا متتشر كتير شرب خل التفاح او الليمون على الريق
    ده حاجة غلط ومش كلامى كلام دكتورة تغذية وسمعتها من دكتور كبد قال ان خل التفاح او الليمون على الريق غلط لانه بياثر على الكبد والكلى لانها احماض قوية ولما تتشرب على الريق ناذى الكبد والمعدة

كمان بالنسبة الانيميا او فقر دم زى ما قالت ملوكة فنجان عسل اسود عليه عصير ليمونة ويتشرب على الريق بيزود الحديد فى الجسم

شرب الكمون على ماء دافية مفيد للانتفاخ والغازات

شرب الشاى الاخضر غير انه بيحرق السعرات الحرارية كمان مفيد للقلب وبيحمى من السرطان

كتر بطاطس المقلية بيعمل دهون كتير خلى بالنا منها عشان زيادة الوزن

شرب قرفة قبل البريود لو تاخرت انها تنزل وحاسة بتعب منها القرفة حلوة للبريود تخليها تنزل

وقت البريود بلاش تاخدى اسبرين لانه اصلا بيعمل سيولة فى الدم حيزود البريود

لما تاخدى اى علاج بلاش شرب شاى ولا قهوة بعده عشان انهم منبهات بيضيعوا مفعول او بيقللوا مفعول العلاج خاصة المسكنات

التين والكنتالوب وشرب اللبن بارد على الريق حلو اوى لو عندك امساك وطبعا الجوافة بتعمل امساك يعنى بلاش منها لو عندك امساك لانها حتزود

التفاح حلو جدا لكل حاجة اولا فاكهة مش بتزود الوزن وكمان مفيدة للدم وتقلل الانيميا بس فيه ناس تقشر القشر بتاع التفاح وتاكل تفاح من غير قشرها مع ان الفايدة كلها موجودة فى القشر

طبعا العرايس او اللى اتجوزوا حيمروا بمرحلة الولادة موضوع كالسيوم مهم لانه بجد بيفرق فى صحتنا وبعدها صحة اولادنا لازم يوميا يبقى فى يومنا كالسيوم
    كانت دكتورة تغذية كانت بتكلم وقالت ان كالسيوم ناخدة يوميا فى شكل بيض ولبن وزبادى وجبنة قريش قالت انك يوميا لازم تاخدى على الاقل حاجتين من دول يعنى بيض ولبن اساسى ومعه زبادى ومرة تكون جبنة قريش طبعا دول اصلا مش حيزود الوزن ثانيا تبنى جسمك بالكالسيوم وبعدها وقت الحمل حتستفيدى من كالسيوم ده انتى والبيبى

الكاتشب ومايونيز نبعد عنهم لانهم فعلا بيزودوا الوزن جدا من غير ا تحسى

ان شاء الله نكمل تانى باقى الكلام

الردود
    69
    ميرسى يانودى ياقمر على ردك خلاص اوك انا هروح للى ف سان ستيفانو ده وشى عمرى ما استخسر فيه حاجه ولا ايه طيب رايك كده اعمل ميزانيه اد ايه للميكب اخد معايا كام كده انا هجيب الفاونديشن عشان بحط جوه البيت بس مش بحط بره ميكب الحمد لله وهجيب جلوسات وروج بصى انا عندى احمر كنت جيباه من فلومار تحفه بجد وعند كمان روز اجيب الوان ايه انا بشرتى فاتحه على فكره عاوزه اجرب الفوشيا والموف واجيب بنيات ولا ايه قوليله ايه الالوان اللى اجبها وهجيب ماسكرا اسود عشان عندى واحده زرقا من اوريفليم وهجيب كحل مع انه مش بيبقى حلو اوى بس التغيير مطلوب انا عندى كحل اخضر هجيب اسود وازرق اوك وهجيب ايه كمان ايه كمان اه ايشادو طبعا اجيب علبه على بعضها ولا كل واحد لوحده افضل وهجيب بلاشر اجيب روز واورانج وخوخى دول حلوين صح عاوزه غسول ومنظف مكياج ومعلش سوءال عابر ايه الديب لاينر ده يااوختى اه كمان الشاورات عندى سيلك ان كشمير ده بتاع اوريفليم وعندى برده كريم الجسم جيوردانى وكنت جيبه البرفيم بتاعه كمان وجبت كمان اتنين ماسك من اوريفليم عشان اول الجواز يبقى حاجه سريعه متخودش وقت جبت ماسك برتقال والطماطم وعاوزه ميه ورد طبعا وصن بلوك اللى قولتيلى عليه فوتو ديرم ناس جربته وقالتلى حلو فيه 75% حمايه ان شاء الله اجيبه وفرش ايشادو وبلاشر وزيت عطرى للشعر ده بقه لما احطه احطه على شعرى مباشره ولا احطه على الشامبو ولا ايه معلش طولت عليكى بس افتكرت كل ده قوليلى بقه اعمل ميزانيه كام وانا رايحه اجيب الحاجات دى

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة the 1st queen عرض الرد
    ميرسى يانودى ياقمر على ردك خلاص اوك انا هروح للى ف سان ستيفانو ده وشى عمرى ما استخسر فيه حاجه ولا ايه طيب رايك كده اعمل ميزانيه اد ايه للميكب اخد معايا كام كده انا هجيب الفاونديشن عشان بحط جوه البيت بس مش بحط بره ميكب الحمد لله وهجيب جلوسات وروج بصى انا عندى احمر كنت جيباه من فلومار تحفه بجد وعند كمان روز اجيب الوان ايه انا بشرتى فاتحه على فكره عاوزه اجرب الفوشيا والموف واجيب بنيات ولا ايه قوليله ايه الالوان اللى اجبها وهجيب ماسكرا اسود عشان عندى واحده زرقا من اوريفليم وهجيب كحل مع انه مش بيبقى حلو اوى بس التغيير مطلوب انا عندى كحل اخضر هجيب اسود وازرق اوك وهجيب ايه كمان ايه كمان اه ايشادو طبعا اجيب علبه على بعضها ولا كل واحد لوحده افضل وهجيب بلاشر اجيب روز واورانج وخوخى دول حلوين صح عاوزه غسول ومنظف مكياج ومعلش سوءال عابر ايه الديب لاينر ده يااوختى اه كمان الشاورات عندى سيلك ان كشمير ده بتاع اوريفليم وعندى برده كريم الجسم جيوردانى وكنت جيبه البرفيم بتاعه كمان وجبت كمان اتنين ماسك من اوريفليم عشان اول الجواز يبقى حاجه سريعه متخودش وقت جبت ماسك برتقال والطماطم وعاوزه ميه ورد طبعا وصن بلوك اللى قولتيلى عليه فوتو ديرم ناس جربته وقالتلى حلو فيه 75% حمايه ان شاء الله اجيبه وفرش ايشادو وبلاشر وزيت عطرى للشعر ده بقه لما احطه احطه على شعرى مباشره ولا احطه على الشامبو ولا ايه معلش طولت عليكى بس افتكرت كل ده قوليلى بقه اعمل ميزانيه كام وانا رايحه اجيب الحاجات دى
    ربنا معاكى يابنتى انتى عايزة البنك الاهلى ههههههههه ربنا يباركلك فى فلوسك وتلاقيها تجيبلك حاجات كتير

بصى حاقولك على اسعار حاجات وانتى شوفى كدا محتاجة كام
    الفاوندشين اللى بقولك عليه بتاع بورجوا 120 جنية
    هاتى روج الفوشيا والموفات انا جيبتهم وبشرتى عادية وطلعوا تحفة جامدين من فلورمار ب حاجة وعشرين ومن لونا 22
    البنيات هاتى واحد او ممكن تجبيه جلوس وطبعا الروز والاحمنر اساسى
    انتى ممكن تجيبى روجات وجلوس درجة افتح من الروج او اغمق عشان تغيرى فى درجة اللون مرة تغمقى مرة تفتحى وهكذا

ماسكرا اسود من ماكس قكتور كانت 85 ومن ريميل نفس السعر
    اقلام كحل من بورجوا 45

الايشادو لو علبه مش حتلاقيها ماركة حتلاقيها حاجات الصينى والاماراتى لو تجيبى من نوع ده هاتى يبقى مكتوب عليه تاريخ الصلاحية
    اما لو علبة صغيرة بيبقى فيها 4 الوان حتلاقيها من بورجوا 55
    من فلورمار ابتداء من 35 لغاية 60

بلاشر ايوة كفاية 2 روز وخوخى لو ماركة رميل 35 جنية

غسول ومنظف ميكب من نيفيا حلوين الغسول 37 ج

ماء الورد رخيص حتلاقيه 7 جنيه
    صن بلوك مش فاكرة سعره

ماء الورد رخيصة 7 جنيه او اقل
    زيت عطرى للشعر تجبيه زى المسك او العنبر او الفواكة ويبقى من غير كحول يعنى زيت عطرى من غير اى اضافات وتحطى منه كام نقطة على ايدك وامسحى بيه كل شعرك من برا مش تقربى من الجذور مجرد مسح على الشعر

آخر مرة عدل بواسطة هنودة هنانيدو : 05-07-2009 في 06:33 PM

الردود
    180
    حلو الكلام كلام جميل يانودىوالله وصحى وانا عن نفسى من عيوبى انى معنديش اى ثقافة غذائية هوالحمد لله مش باكل حاجة ضارة من الى انتى قولتى عليها عشان الوزن لكن فى حاجات كتير مفيدة مش بكلها ودايما بيزعئولى هنا فى البيتعشان كده مهملة لكن هبدا اهتم عشان مش يطلع عليه بعد كده..وكله كوم وشرب الميه كوم من بعد ما بدات اهتم زى مانصحتينا والواحد حاسس بتغير كبير الحمد لله فى بشرته وفى مشكلة السليوليت ... هو يانودة حبوب فيتامين eافضى الشريط كله على علبة كريم مثلا زى دوف ولا ايه ..لما اجى اشترى زيت اللوز المر اعرفه ازاى من الحلو معلش اصل العطارين هنا حالتهم صعبة بفكر اسيب البلد دى واجى سكندرية هو اكيد احسن عشان اشوفك ..بحبك يانودة والله وميويا وبينك وسارةوملوكة ودودو وشيماء وكل البنات عشان مش انسى حد وبسبوسة الى لسه فى المصيف ربنا يجيبها بالسلامة
    آخر مرة عدل بواسطة سماح عزت : 05-07-2009 في 07:47 PM

الردود
    136
    بصى ياهند دا شكل المبرد اللى اشتريته صورته مش ع ارفة ارجعه ولا اسيبه
    حاسه انه مش بيعمل حاجة

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ