انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 22 من 30 الأولىالأولى ... 12181920212223242526 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 211 الى 220 من 296

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 7 )

الردود
    518
    هنودة انا بدي اسالك عندي كريم من ماركة كلينيك شريتو شهر12 الي فات على مااعتقد بس

مستعملتوش كتير يعني شو بتقولي بكون خرب ولا لسه ينفع استعمله

الردود
    1,943
    ازيكم يا بنات تعالوا نتكلم عن الترطيب

احنا اتكلمنا قبل كدا عن التقشير نهاردة نكمل بالترطيب ..

طبعا الترطيب يمكن اهم من اى حاجة للجسم لان الترطيب بيدى النعومة للجسم وميحصلش جفاف وبالتالى يبقى مفيش سواد ولا بقع لان الجفاف معناه ان الجسم مفهوش ماء وبالتلى يبقى ناشف وجاف ....

هو امتى مفروض نرطب جسمنا ؟؟

طبعا مفروض بعد كل ما تاخدى شاور ترطبى جسمك لان كتر الماء على الجسم من غير ترطيب ينشف البشرة ....

كمان بعد ما تعملى تقشير او حمام مغربى لالازم ترطيب لان الخلايا ميتة اتشالت وطبقة نظيفة من جلد تبقى ناشفة انتى لازم ترطبى ........

طيب الترطيب بيبقى كل يوم ؟؟؟
    طبعا الترطيب حاجة مهمة وحلوة للبشرة بس عشان الحر والصيف اكيد بناخد شاور كتير كل يوم حيبقى كتير انك بعد كل مرة تاخدى شاور ترطبى
    عشان كدا خلى ترطيب يوم اه ويوم لا .... يعنى مش كل مرة تاخدى شاور ترطبى خليها يوم ويوم ....

طيب احنا نرطب الجسم ازاى ؟؟
    فيه وصفات طبيعية للترطيب
    وفيه منتجات من شركات التجميل للترطيب

الاثنين حلوين والاحسن انك تستخدمى النوعين يعنى تختارى حاجة طبيعية وحاجة من شركات التجميل وحاولى تكونى من مواد طبيعية ...

تعالوا نبتدى بالوصفات الطبيعية ؟؟؟

اول حاجة طبعا زيت اللوز المر انا بحبه جدااا بينعم البشرة بشكل غريب وبيفتح الجسم وملهوش ريحة وكمان مش دهنى يعنى مجرد تحطيه على الجسم يتشربه بسرعة ومن غير اى اثار ولا دهنى ولا حاجة ....

فى وصفة ترطيب تتحط على الجسم بس قبل الاستحمام وتتساب ساعة او اكتر وتاخدى شاور تنعم الجسم وتشيل خشونة فى الجسم
    جلسرين + ليمون + ماء ورد + زيت لوز مر

زيت جنين القمح من حاجات اللى بترطب البشرة جدا كمان بيفتح وبيدى نضارة حلوة
    نيجى منتجات الترطيب ::::
    طبعا حاجات كتير اوى بس حنقول على اللى مجرب منهم

كريم جليوسليد طبعا من حاجات اللى بترطب جدا وفى لوشن جليوسليد

لوشنات نيفيا على حسب نوع بشرتك اللى بالاملاح المعدنية وفيتامين E

بيبى اويل جونسون سواء الاويل او الجل احسنهم كاموميل والافندر

فازلين ونازل كمان بزبدة كاكاو حلو اوى وللرجلين والكعب حلو اوى

كريم ميلك اند هانى من اوريفليم ناعم جدا للجسم والايد وكمان من مواد طبيعية

لوشنات جرجنز بالمسك والصبار وخاصة المسك حلو اوى

كريمات الجسم من بودى شوب واختارى دايما الريحة اللى تحبيها وممكن تجبيها مع الشاور بتاعها يبقى زى طقم بينعم الجسم جدا وريحته حلوة طبعا الفواكه والعنبر والياسمين

كريمات الجسم من فيكتوريا سيكرت وكمان بادى سبلاش بتاعها بردو مممكن يبقوا نفس الريحة كدا بتاخدى نعومة اكتر وريحة اثبت

كريم دوف بالخيار لبشرة الجسم من حاجات حلوة وناعمة جدا للجسم

كريمات جونسون بزبدة الشيا حلو اوى للبشرة الجسم

فى كمان وصفات ترطيب مختلطة بين طبيعى وبين منتجات ::::

وصفة مجربة من كريم جليوسليد مع زيت اللوز المر

كريم جليوسليد + كريم بزبدة الشيا + ماء ورد

بودرة ثلج تتحط على جسم وهو مندى تنعم الجسم اوى وتحطى اى برفيوم هادى اوى على كل الجسم رش بسيط بتاخدى نعومة الاطفال فعلا وريحة انوثية

فازلين جونسون تتخلط معه اويل بيبى جونسون وكريم جونسون اللى بغطاء وردى ويدهن بيه الجسم وممكن يبقى فازلين مع اويل بس

طبعا فى منتجات كتيرة المهم نختار اللى يناسبك يعنى جربى واختارى احسن حاجة والتزمى بيها المهم تبقى مكونات مفيدة للجسم

الردود
    249
    جميل طبعا يا هنووودة تسلم ايدك
    انا جربت فعلا جليسوليد مع زيت اللوز المر جميلة جدااا
    بس هجرب وصفة تانية من اللى قلتيهم تجديد بردو ةتسلملنا يا جميل

الردود
    180

byebye

ياااااااااااااااااااااااه حمدالله على السلامة ياهنودة اخيرا القمر والميه والهواء وكل حاجة حلوة رجعت نورت المنتدى تانى انا بقى جالى اكتئاب هشان انتى مش موجودة
    عجبتنى جملة الاكتئاب موجود من مدة لكن كنت بعمل نفسى مش واخدة بالى منه هو ده السبب الى بيخلينا نتعب لاننا بنحمل نفسنا اكتر من الازم ويانودة دى انتى الى بتعلمينا ناخد الامور ببساطة هونى على نفسك وان مع العس يسر باذن الله وحاسه بيكى والله فى اكتئاب جوزو معلش كلنا لها والحمد لله على كل حال ومش تغيبى عننا تانى ولما تبقى زعلانة لاقدر الله تعالى طلعى زعلك فينا احنا هنستحمل بس مش نقدر على غيابك

الردود
    1,212
    تسلمى يا هنودة يا جميلة على الحاجات الحلوة دى واكثرى من الاستغفار عشان الاكتئاب اللى عندك و ربنا يفك همك فيه دعاء حلو اوى لتفريج الهم
    اللهم انى اعوذ بك من الهم و الحزن و اعوذ بك من العجز و الكسل و اعوذ بك من الجبن و البخل و اعوذ بك من غلبة الدين و قهر الرجال
    قوليه دايما كل ما تحسى بضيق و علشان ترجعلنا هنودة المرحة وكمان تنزيلى لنا الجزء التامن دة انا مستنياه بفارغ الصبر

الردود
    180
    تعقيب كتبت بواسطة slavotta عرض الرد
    ازيك يا هنوده و سلامتك من الاكتئاب يا قمر و يا رب يزيح عنك الضيق و الهمعايزة اقولك انى نجحت الحمد لله و انبسطت جدا من النتيجه و انى خلصت على خير و عقبال كل اللى مخلصوش يخلصوا على خير
    الف مبروك يا قمر النجاح ويارب دايما تكونى سعيدة ومبسوطة

الردود
    161

heart2

تعقيب كتبت بواسطة slavotta عرض الرد
    ازيك يا هنوده و سلامتك من الاكتئاب يا قمر و يا رب يزيح عنك الضيق و الهمعايزة اقولك انى نجحت الحمد لله و انبسطت جدا من النتيجه و انى خلصت على خير و عقبال كل اللى مخلصوش يخلصوا على خير
    الف مبروك يا slavotta على النجاح و عقبال الحياة العملية ان شاء الله

الردود
    180
    تعقيب كتبت بواسطة princess_sarah عرض الرد
    هنوده حبيبتى ازيك
    ازيكم يا بنات ...معلش كنت غايبة شوية بس ظروف كده و شوية اكتئاب و خنقة
    نوده حبيبة قلبى يا قمر طمنينى عليكى انا كده قلقت خالص
    ادخلى بس طمنينا بكلمة
    و ان شاء الله المانع خير
    الف سلامة عليكى يا سوسو من الاكتئاب والخنقة ايه الى حصل لكم يا بنوتات المنتدى احنا اتحسدنا ولا ايه هههههه انا عارفة ان المشكلة فى ركن المغتربين بس دا انا بتشجع بيكى انتى وهنودة يارب يعوضنا عن الغربة دى بايام سعيدة وراحة بال تطفى جوانا وجع الغربة الى بيفرق المحبين اه يانى
    ومعلش هى الدنيا يوم كده ويوم كدا سبحان الله كنتى من يومين فرحانة عشان النجاح بس والله مش فى حاجة تستاهل نزعل عليها كله مقدر ومكتوب

الردود
    161
    هنوده الامورة ....حمد لله على السلامة و اهلا بالمواضيع الجميلة
    فعلا موضوع الترطيب ده مهم جدا و بصراحة انا باهتم بترطيب بشرة الوجه و الايد فقط لكن مكنتش بارطب جسمى و ان شاء الله هاجرب زيت اللوز المر (يعنى بعد الدش انشف جسمى و ادهن الزيت و استنى شوية قبل ما البس؟)
    هنودتى انا ماما جابت لى حنة من فتح الله كان مكتوب عليها حنة حمراء..يا ترى هى دى اللى جبتيها لانها قالتلى مفيش غير نوع واحد.
    سؤال تانى: السويت ممكن نعملها فى ايام البريود و لا افضل بعدها؟
    سؤال تالت : نوده..سمعتى عن السويت اللى بالفاسوخ و الشبه و المستكة؟ كانت موجود طريقتها هنا فى المنتدى و انها بتتقلل ظهور الشعر مع الاستخدام...ايه رايك؟
    انا اشتريت فاسوخ و شبه مطحونة عشان اعملها و عايزة نصيحتك
    معلش يا هنوتى باطول عليكى ربنا يخليكى لنا يا حبيبة قلبى
    هند( انى احبك فى الله)

الردود
    180
    ازيك يا ميويا حمدالله على سلامتك وحشتنا مدخلاتك وخصوصا فى احكى يا شهرزاد ..احلى حاجة فى الموضوع هنا ان البنات بيغيبوا يغيبوا ويرجعوا يطمنونا عليهم تانى ربتا يجعلنا من المتحابين فيه
    سوليتير عروستنا القمر ربنا يطمنا عليكى وييسر لك امورك وتكونى عروسة زى القمر بس مقلتيش فرحك يوم اي عشان نشاركك فى فرحتك ..وكمان هو بيتادين جاب معاكى نتيجة حلوه بين الفخدين والمنطقة اياها معلش سوال مش فى وقته لكن بلحئك قبل ما تسبينا وتمشى بس انتى وعدتينا ان هو شهر العسل وترجعلنا بالسلامة تطمنينا عليكى
    آخر مرة عدل بواسطة سماح عزت : 30-07-2009 في 01:35 AM

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ