انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 11 من 26 الأولىالأولى ... 78910111213141521 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 101 الى 110 من 259

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة hindii عرض الرد
    ميرسي يا هنودة على الرد بتاعك واللة مش عارفة اودي حمايلك فين
    ربنا يجعله في ميزان حسناتك
    وان شاء الله نشوفك احلىىىى عروسة عن قرييييييييييييييييب
    انتى تامرى يا جميل فى اى وقت

تعقيب كتبت بواسطة smsm2009 عرض الرد
    ماشاء الله...الموضوع حلو جدا
    ربنا يبارك فيكى يا هنودة ويجعل كل ده فى ميزان حسناتك يا رب
    اهلا بيكى يا سمسم وتسلمى حبيبتى على كلامك

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة أحلام طفلة عرض الرد
    أزيك يا هنودة عامله ايه؟

أنا كان عندي سؤال بالنسبه للينسنز

أنا عينى ضيقه ولونها بين البنى الغامق و الاسود

وبفكر اجيب عدسات لونها رمادى ايه رأيك؟

وكمان ايه أفضل ماركه اجيبها وتكون كويسه للعينين وكمان طبيعيه وقريبه للون؟
    اهلا ياقمر منورنا
    بصى حبيبى لينسيز مادول حتجيبها مش نظر يعنى تغيير يبقى الاول هاتيها يومية لان فى عدسات اسبوعية الفرق انك تريحى عينك يعننى بلاش تلبسيها كل يوم خليها فى وقت الخروج او مناسبة عشان عينك لاقدر الله متتعبش

اللون رمادى تحفة انا بحبه جدا وبيلق مع البشرة القمحية عكس الاخضر والازرق عايز بشرة بيضاء

احسن ماركات فرش لوك fresh look او بوش اند لومب
    اسعارها متوسطة يعنى 160 و 200

احسن محلول للعدسات رينيو واوبتى فرى opti free

هاتى العدسات من مركز كويس معروف

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة red roseee عرض الرد
    هنودة يا قمر عاملة ايه
    مبرررررررررررررررررررررررررررررررروك على الجزء الجديد وعقبال الجزء البليووووووون
    معلش انا عارفة انها جات متاخرة بس معلش
    انا بس حبيت اسلم عليكي
    اهلا اهلا يا روز ياقمراية.. الله يبارك فيكى حبيبتى ميرسى على 1ذوقك

تعقيب كتبت بواسطة lovelydream عرض الرد
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    ازيك يا نودة وحشتينا خاااااااااااااااااااااااااااااااالص
    ايه الغيبة دي كلها
    الف مليون مبروك علي الجزء 12 و لو انها جاية متاخر بس معلش النت كان فاصل اكتر من 10 ايام
    اهئ اهئ اهئ
    و كان نفسي اقولك اول واحدة مبروك بس يالا كلنا هنا واحد
    لفلى فينك انتى كمان ياقمراية حمد لله على سلامة النت ياقمر كانك قولتى الاول وزيادة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ruby_lovely عرض الرد
    هنوووووده القمر عامله ايه؟؟؟

انا عايزه اسالك واخد رايك في كذا حاجه كده
    معلش هما كتير شويه هرقمهم بس عشان مننساش حاجه

(1) انا عندي خطوط بيضاء هي بسيطه في مكان واحد بس بس باينه وانا سمعت عن حاجات كتيرررررررر انا دلوقتي بجرب كريم باثينول سمعت انه كويس بس لسه بقالي اسبوع وسمعت انه نتيجته بتظهر بعد اسبوعين او شهر انتي ايه رايك فيه ؟؟ وسمعت برده عن خل التفاح ناس كتيرررر بيقولوا حلو اوى وسمعت عن وصفه تانيه فيها لسان البحر والبن بيقولوا كويسه وزبدة الكاكاو من بودي شوب ناس كتيررررررره بتشكر فيها بصراحه ياهنوده الوصفاااات كتير اوى بس انا محتاره اوى بجد انا كنت عايزه اسالك لو انتي شفتي تجربه حصلت ادامك والخطوط خفت انا اعرف انها بتخف يعني المظهر العام بيبقى احسن مش بتختفي نهائيا يايت تفيدني ياقمر في الموضوع ده وانا مش حابه اعمل ليزر

(2) انا حاسه اني جسمي مصفر اوى مش عارفه من ايه ووشي كمان مع انه مكانش كده وبقاله كذا سنه على الحال ده مش عارفه اعمل ايه انا بقول يانوده اروح اعمل تحاليل دم وتحاليل تبين نسبه الصفرا في الجسم بس لو التحاليل طلعت مافيهاش حاجه تفتكري اعمل ايه ؟؟؟

(3)بالنسبه اني عندي سلوليت بس هو مش كتير خالص هو في الرجل من فوق بس عشان انا وزني بسيط يعني بس انا بسمع ان الرياضه كويسه والمشي كمان بس تنصحيني اعمل وصفه معينه جنبهم تساعد اكتررررررر وانا لقيت هنا في المنتدى بنات بيقولوا ان (كريم نيفيا لشد البشره كويس) بيجدد خلايا البشره وبيشدها
    و(زبدة الشيا موجوده في بودي شوب من نيفيا ) برده كويسه (وزبده الكاكاو من بودي شوب برده)(وجل دوف بنخلطه مع كلارنس بودي لفت مرتين في اليوم بعد الاستحمام مع التدليك بيقولوا كويس برده) محتاره بجد وعايزه حاجه مساعده مع الرياضه تنصحيني بايه؟؟

(4)انتي بتقولي ياهنوده ان (الخميره مع ماء الورد) بتنفخ الخدود مؤقتا والخميره ديه الخميره البيره الي بستخدمها في الاكل بتبقى في اكياس كده ؟؟ طيب اد ايه مكونات الخلطه وبحطها كام مره في الاسبوع ولمدة اد ايه

(5) زيت اللوز المر ينفع يتحط تحت العين كل يوم والوصفات الطبيعيه للوجه كله مرتين في الاسبوع

معلش بجد طولت عليكي اووووووى بس انا بقالي كتير مش بدخل هنا واقولت اجمعلك الاسئله كلها مره واحده معلش والله تعبينك معانا اوي ياقمرايه بس كلنا والله بندعيلك وياااااااارب نفرح بيكي احلى عروسه في الدنيا
    روبى اهلا ياقمراية بقالك كتير مش موجودة ,, ياقمر اسالى زى ما انتى عايزة براحتك

1 = الخطوط البيضاء انا مشوفتش حد اعرفه بس عن تجميع اراء البنات لقيت ان بانثينول حلو وعملى لانه اصلا كريم مرطب للبشرة وغنى بمادة بانثينول وبيجدد البشرة
    والوصفة تانية بتاعة خل التفاح بس نصيحتى انك الاول خليكى فى بانثينول هخو اصلا ملهوش اضرار

2 - لون المصفر برافوا عليكى اعملى تحاليا دم كاملة اسمها صورة دم كاملة شوفى هيمجلوبين كام عشان الانيميا وكرات الدم الحمراء وسرعة الترسب فى الدم يعنى شوفى تحليل لو مفيش حاجة ان شاء الله يبقى تهتمى بالتغذية وده كان دكتورة باطنة قايلة عليه لانى بردو كان وشى عالطول مصفر وعملت تحاليل مفيش حاجة قالتلى اهتمى بالخضار والفاكهة واللبن والسلطة وشرب ماء وفعلا عملت كدا والاصفرار راح انتى كمان اهتمى بالاكل وكمان العبى رياضة والله بتغير فى كل حاجة

3 - السيلوليت بصراحة احسن حل لها بجد الرياضة ثم الرياضة وشرب ماء كتير كل كريمات مؤقتة ومش عملية بس لو عايزة تجربى هاتى دوف لشد البشرة بس هاتى المستورد مش المصرى

4 - خميرة اللى بتتحط ايوة فى اكياس بتاعة الخبيز بتدوبيها مع ماء ورد لغاية ما تبقى زى ماسك وتتحط فى الوش لمدة ثلث ساعة وتتعمل مرة فى الاسبوع

5 = زيت اللوز المر ايوة لتحت العين حلو جدا وبيتعمل كل يوم مفيش مشكلة وماسكات الوجه ايوة مرتين

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    هنوووووودتى حبيبتى وحشتينى......ومش بقيتى تدخلى كتير لييييييييه؟؟؟

بصى انا عايزة اعرف ايه السليولايت ده وشكله بيكون ازاى؟؟؟؟ لانى سمعت عنه كتييييييييير
    بسبوسة حبيبتى عاملة ايه ؟؟؟ انتى والله بجد بتوحشينى ونفسى يارب اطمن عليكى قريب

لو عليا عايزة ادخل كل شوية لانى بجد برتاح اوى معاكم بحس انى مبسوطة ومطمنة اوى معاكم وانى وسط اصحابى بس غصب عنى الشغل وكمان خلاص ربنا سهل الامور وقرب ميعاد الزواج وبخلص ورقى فى القنصلية وبكمل شوية حاجات فمعلش استحملونى ....

السيوليت ده طبقة بتبقى فى الجلد عاملة زى تعرجات يعنى تلاقى جلد طالع نازل كانه متنى كدا بيبقى اكتر فى الرجل والارداف بيبقى طبقة خشنة يعنى مش ملمس ناعم طبعا بيخلى شكل الجسم مش حلو

لو عايزة ابعتلك كتاب بيتكلم عنه اوك ومعه الصور

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة Noura89 عرض الرد
    هنوده جزاكم الله خيرا على ردك يا قمر
    انا كنت عايزة اسألك بالنسبة للطمى المغربى مش احسن اجيبه من العطار برده ؟؟؟
    بصى يا نوده انا عندى هالات سوده بس خفيفة مش كتيرة استخدملها زيت اللوز كل يوم قبل ما انام ولما تروح ان شاء الله اوقفه ولا استمر على طول؟؟
    هى ماية الورد لما بنستخدمها للمنطقة الحساسة بنستخدمها ليه وازاى؟؟
    معلش يا نودى اخر طلب اناكنت سألتك عن موديل البيبى ليس وقولتيلى انك حتعملى موضوع عنها فمعلش ممكن تقوليلى سريعا ايه احسن موديل عشان اللى للشعر المبلول والجاف فى تقريبا كذا موديل وانا ان شاء الله مسافرة القاهرة قريب جدا وكنت عايزة اجيبها
    نورا ازيك يا عسولة ...
    الطمى ايوة عاتيه من العطار ولو هو متخصص فى حاجات المغربية زى الليفة والصابونة حتلاقيها عنده مضمونة

زيت اللوز استمرى عليه ولما تروح اعمليه 3 مرات فى الاسبوع عشان مترجعش او هاتى كريم للعين

بيبى ليس انا اسفة كنت محضرة الموضوع ده وموضوع عن الشعر لميويا بس كمبيوتر كان بيهنك وكل ما اكتب واحط الصور يروح اتعقدت هههههههههه

بس ولايهمك ياقمر بصى هاتى بيبى ليس تنفع مبلول وجاف لان البنات اللى جابوا جاف فقط منفعتش معاهم لانها بيحتاجوا وشعرهم مبلول .. عشان كدا بيبى ليس اللى تنفع مبلول وجاف عملية جدا عن العادية

موديل ده هو اللى مجرباه و 3 من اصحابى جابوها وعجبتهم جدا باقى الانواع بصراحة معرفش نظامها اللى اعرفه حيبقى للشعر الجاف

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ميويا86 عرض الرد
    نودي حبيبتي بجد جزاكي الله كللللللللللللل خير
    ربنا يبارك فيكي حبيبتي ويسعدك
    ..................

بجد والله مش عارفة من غيرك كنت عملت اية
    عارفة يانودي انا بقيت لما بتكلم مع حد يقولي انتي عرفتي المعلومات دي منين؟؟

اصل انا طول عمري ميييييييييييييييييييييييييييييحة
    قالب طوب يعني...ههههههههه
    ففجأة لاقو قالب الطوب بينطق

بجد بجد مش عارفة اشكرك ازاي ع مجهودك الرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااائع معانا كلنا
    ربنا يسعدك ويهنيكي بزوجك عن قريب يارب ياحبيبتي
    بحبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااك
    ياميويا ياقمر انت تامر واحنا ننفذ
    انتى ياقمر احلى قالب عسل مش طوب انتى زى العسل كفاية دمك الخفيف ولصور اللى بتحطيها ديه بتعجبنى اوى

انا كمان والله بحبك جداااااااااااااااااااااااااااا

الردود
    75
    ازيك ياهنودة ياحبيبتي وحشاني موت بجد عاملة ايه انا معنديش اسئلة لاني رجعت اكسل تاني من عمل الوصفات مش عارفة مالي والله
    حبيت اسال عليكي وعايزة اتشجع من تاتني معاكي ومع البنات

الردود
    1,943
    السلام عليكم يا احلى بنات فى الدنيا

نهاردة عايزة اقولكم على نظام دايت حلو كانت دكتورة منى رادميس قالته فى برنامج الحياة اليوم اللى عجبنى فيه انه حلو وخفيف وسهل ينفع كمان للعرايس اللى حيتجوزوا قريب وعايزين ينزلوا كام كيلو ....

الفطار

ربع رغيف اسمر بلدى او 2 توست اسمر
    بيضة مسلوقة
    او جبنة قريش
    او فنجات فول
    طماطم وخيار زى ما انتى عايزة

بين الفطار والغذاء ممكن تاكلى فاكهة او تقطعى فاكهة وتعمليها فروت سلاط

الغذاء
    طبق سلطة
    2 سمكة مشوية
    او ربع فرخة مشوية او مسلوقة
    او شريحتين لحمة
    طبق خضار
    وفنجان ارز او مكرونة

وتاكلى مكرونة او الارز فى الاخر عشن تكونى شبعنى وتكفيكى ومتحسيش انها قليلة عليكى

بين الغذاء والعشاء
    فاكهة او عصير فاكهة طبيعى وسكر يكون قليل
    ومرتين فى الاسبوع جاتوه او ابس كريم

العشاء

يكون زى الفطار

او 2 علبة زبادى خالية دسم + 2 ثمرة فاكهة

فى طول اليوم شرب ماء او شاى اخضر عادى

هو نظام حلو عجبنى انتى كمان لو بتجوعى اوى اشربى ماء كتير او خلاص مش قادرة تمسكى نفسك كلى فاكهة لانها اقل سعرات ومفيدة وبتشبع يعنى لو اكلتى 3 تفاحات مثلا ارحم من باكو شيكولا كمان تفيد بشرتك وصحتك اكتر وتشبعك اكتر

الردود
    16
    والله مش عارفة اشكرك ازاي يا هنودة
    دي كل كلمات الشكر قصيرة في حقك
    استفدت منك جاااااااااااامد دا انا كنت جاهلة خااالص
    انا عايزة اطلب منك طلب يا هنودة و سوري كترت عليك بالطلبات
    انا عندي سواد خفيف في الركبة و الابط و المنطقة المنكوبة
    وحبيت اعمل الوصفة بتاعتك بس احنا مش عندنا كيناكومب و جليوسليد في الصيدليات ياريت لو عندك وصفة للسواد ميكنش فيها المراهم دول
    وكمان انا عندي خط بيفصل بين المعدة و البطن مش عارفة هل ممكن يزول مع الرياضة ولا لا او لازم اعمل حاجة تانية
    و سوري كترت عليك بالاسئلة
    اااه عايزة اشتري كورساج مش عارفة يا هنودة اشتري كام واحد
    ميرسي

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ