PDA

View Full Version : إنتوا حاسين بملل زيى؟ طيب تيجى نتسلى .............................

الصفحات : [1] 2

vet_basbosa
27-07-2007, 07:54 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
إزيكوا يا حلوين وإيه أخبار المزاج النهارده
بصراحه انا حاسه بملل شديد والنهارده كمان حر اوى اوى ومليش نفس اتكلم فى مواضيع كبيره

تيجوا نلعب لعبه وفى نفس الوقت نتعرف اكتر
كل عضوه تتدخل تجاوب على سؤال العضوه اللى قبلها
وتسأل العضوه اللى بعدها اى سؤال هى عايزاه

بس لازم اللى تدخل تجاوب على السؤال المخصص ليها بس

vet_basbosa
27-07-2007, 07:56 PM
خلينى انا ابدأ
عاوزه اعرف إنتى منين؟ وعندك عربيه ولا بتركبى مواصلات؟ ولو بتركبى مواصلات اى نوع بتركبى؟

angel_81
27-07-2007, 08:18 PM
هاي يا بسبوسه موضوع حلو قووووووووووي وانا كمان زهقانه وقرفانه وفعلا الجو حررررررررررررررررررررر جداااااااااااااااااااااااا والواحد مش طايق نفسه وحتي مكسلة اقوم البس وانزل
بالنسبة لسؤالك انا يا سيتي معنديش عربيه بس عند بابا واخويه بيسوقها وحاولوا يعلموني السواقه بس فشلوا
وبالنسبه للمواصلات انا بركب تاكسي بس انا من بورسعيد والتاكسي عندنا مش غالي يعني لو رحت من اول البلد لأخرها هادفع 3 جنيه واي مشوار جوه البلد باتنين جنيه لكن لو انا في بورفؤاد وهاعدي المعديه بالتكسي وهاروح لاخر بورسعيد يبقي 10 جنيه ودي مش بتحصل كتير لاني عاده بركب التاكسي واروح المعاديه وادفع اتنين جنيه وبعدين انزل من المعاديه واركب تاكس تاني في بورفؤاد وادفع جنيه وربع يعني المواصلات عندنا تمنها حلو ( وصحيح علشان اللي ميعرفش بورفؤاد فبورفؤاد دي جزء من بورسعيد بس فيه بينها بحر او بمعني اصح قناه السويس ولازم نركب المعاديه علشان نروح بورفؤاد ودي بتاخد 5 دقايق )
سؤالي ليكي بقي هو نفس سؤالك جاوبي عليه يا قمر

دينا@2007
27-07-2007, 09:21 PM
تسلمى يا جميل على موضوعك فعلااااا احنا كلنا زهقانين اوووووى ودى احلى طريقه نتسلى بيها

دينـــــــــا

angel_81
27-07-2007, 09:25 PM
هاي يا دينا بصي يا جميل انتي المفروض تجاوبي علي سؤالي وتسألي سؤال تاني علشان نعرف نكمل للعبه ويا ريت كل البنات يشاركونا لان فكرة بسبوسه حلوة قوي

دينا@2007
27-07-2007, 09:42 PM
اوك يا angel حجاوب على الاسئله وهيا فعلاا فكره زى العسل زى صاحبتها
بالنسبه بقى لاسئلتك
1_انا من اسكندريه
2_لا انا لسه معنديش عربيه بس بدعى ربنا انى يكون عندى عربيه قريب وانتوا كمان ادعولى ههههههه
3_بركب مواصلات طبعا زى كل الناس من لان اى مشوار بروحه او الكليه بتاعتى محتاجه مواصلات
4_بركب كل انواع المواصلات يعنى ساعات تاكسى وساعات ميكروباص حسب المشوار

انما سؤالى انا بقى يا بنات
ايه اكتر موقف محرج قابلك فى حياتك ؟

ديـــــنـــــا

vet_basbosa
28-07-2007, 12:57 AM
إزيك يا angleوإزيك يادينا عاملين إيه فى الجو الفظيع ده ربنا يرحمنا من عذاب النار قولوا آمين
وإنتوا نورتونى والله
وخلينى يا دينا اجاوبك مع إنك فكرتينى بالموضوع ده وانا بتكسف اوى لما افتكره شوفى يا ستى
انا كنت فى يوم من الايام خارجه الصبح بدرى رايحه الكليه والدنيا كانت بترخ والارض زى البحر فانا علشان اعدى الشارع بتاعنا كنت محتاجه مركب بس الله يسترهم ولاد الحلال كانوا حاطين طوب وزلط فى وسط البحيره الصناعيه دى علشان الناس تعدى عليها وانا شايفه الناس بتعدى بس لاحظت إنهم بيسيبوا حجر كبير مبيدسوش فوقه فانا قلت لما اجرب اعدى عليه واختصر المسافه خصوصا انى كنت مستعجله فحطيت رجلى اليمين وقلت بسم الله الرحمن الرحيم وسبت رجلى التانيه فى الهوا قال يعنى بنط وفجأه عينك متشوف إلا النور لقيت نفسى غرقانه طين وبقى مليان مايه لا قصدى طين برضه والناس تقول لاحول الله إسم الله عليكى يا حبيبتى واللى يشيل واللى يطبطب واللى يقولى إنت بنت مين طيب فين بيتكوا ...................وانا مش حاسه باى حاجه غير انى عاوزه الارض تنشق وتبلعنى .................................................. .................................................. ............
اللى عرفته بعد كده إن الحجر الكبير ده طلع كيس منفوخ مايه وانا من ذكائى ونصاحتى الوحيده اللى دوست عليه ................بس والله شكله كان زى الحجر بالظبط وتضاريسه تحسسك إنه متين فنطيت عليه بكل ثقه

ومن يوميها لما الدنيا تشتى ما بخرجش من البيت

ياسمينة666
28-07-2007, 02:54 AM
انا ياسمينة من الرياض انا بحب مصر واهل مصر وكلام مصر وريحة مصر واكل مصر دنا بموت بالمحاشي والديك الرومي والفراخ والمسبك والمحمر والمشمر
دحنا مابنسوقش عربيات معرفش ليه اصله فيه دراسة بريطانية بيقولوا فيها انو احنا اميرات مدللات لا الخدم هما اللي بيسوقوا العربية .....
انا وصحباتي ديما بنرغي مصري كتير اوي ودنا بموت بالمسلسلات المصرة وحسين فهمي ....

وايه رأيكوا نقلب الموضوع دردشة مصريات كل وحدة بترغي وتتكلم مصري تدخل وتقولنا ازاي عايشة ....

vet_basbosa
28-07-2007, 08:10 PM
اهلا بيكى ياسمينه ومنوره والله وإحنا المصريين بنحبكوا اوى السعوديات الاميرات
معلش انا نسيت اسأل سؤال للى بعدى اصل دينا لبختنى بسؤالها
انا عاوزه اعرف من العضوه اللى بعدى إنتى منين؟ وهل إتمنيتى فى يوم من الايام إنك تكونى من جنسيه أخرى؟ وياريت تقولى هى إيه؟

@لميس@
28-07-2007, 08:40 PM
أهلين بسبوسة إزيك ؟عاملة إيه؟
أنا من السعودية
وصراحة ماعمري تمنيت إني أكون م نجنسية ثانية
الله يعطيك العافية

rama1100
28-07-2007, 08:43 PM
أنا من السعودية
أما عن سؤالك هل تمنيت يوم تكوني من جنسية أخرى
لالالا والحمدلله أنا سعودية وأفتخر وأتوقع إن كل شخص يتمنى إنه ينتمي للملكة العربية السعودية بلاد الحرمين
لكن ياليت مايكون فيه تفرقه لأن لافرق بين عربي ولاأعجمي إلا بالتقوى
سؤالي للي بعدي
تقدري تروحي لزواج أعز صديقة لك من دون استشوار شعرك؟

** ورد طيبة **
28-07-2007, 08:50 PM
اختي الحبيبة بسبوسة
موضوعك بصراحة لذيذ وممتع ومتجدد
وفكرتك مرة حلوة
وأنا من المملكة العربية السعودية, من انصار المدينة المنورة ,ولاكن اسكن في الرياض منذ عشرة سنوات بسبب عمل زوجي .
ولو لم أكن سعودية لتمنيت بأن أكون اماراتية .لأنني احب الأمارات وشعبها.
وأيضاً احب ام الدنيا مصر وشعبها وأحب المغرب وشعبها .
وسؤالي هو
ماأحلي الأيام التي مرت عليك وتتمني لو تنعاد
واوحش الأيام و تتمني لو انها لاتعود ابدا

الحياة كلمات
28-07-2007, 10:16 PM
انا عشت بالمدينة المنورة سنة كانت اجمل سنة في حياتي و خرجت منها رغما عني بسبب ظروف عمل زوجي و اذا اتمنى جنسية اتمنى الجنسية السعودية حتى ارجع اعيش يالمدينة المنورة و اعتمر و احج و ازور الروضة الشريفة و اصلي بالحرمين ادعولي يا بنات ربنا يجعل المدينة مسكني و مدفني انا احبها جدا و اتفطر شوقا لها
احلى الايام التي مرت على التي عشتها في المدينة المنورة و اصعب الايام ايام غربتي للدراسة وجزاكن الله خيرا فكرة حلوة جدا
سؤالي شخصية اثرت بحياتك و موقف لاتنسيه منها ؟؟؟

أمة الرحمن 2008
28-07-2007, 10:34 PM
الشخصية التى أثرت بحياتى حماتى الله يسامحها سودت الدنيا فى وشى نزلتنى من السماء ومن الأحلام الوردية إلى سابع أرض وتعمل حساب لذابابة معدية قدام وشها وما تعملش لى وحولتنى من أميرة إلى مسخ تستهزئ بيه وبأهلى بمناسبة وبدون مناسبة والله يشهد جربت معاها كل الحلول والطرق وكل مواقفها زى بعضها فى منتهى الظلم وسوء الظن وعمرها ما رحمتنى وتكن لى كل العداء والكره وتدعو على بكل الابتلاءات أنا وأولادى وزوجى أيضاً والله يشهد إن أنا بكتب الكلام ده وهى قاعدة جانبى وولسانها حقن سم تحقنها فى جسمى ربنا يسامحها ويجعل لى منها مخرج بأى طريقة اللهم اكفنيها بما شئت وكيف شئت إنك على ما تشاء قدير سؤالى للى بعدى معلهش لما بتحسى إنك مظلومة قوى ولا حول لك ولا قوة بتعملى إيه وبتتعاملى مع اللى ظالمك إزاى؟
أنا اترددت إنى احذف اللى كتبته عشان الموضوع مش ناقص الحر والزهقان والملل بس معلهش دى الوحيدة اللى جت على بالى استحملونى شوية

الحياة كلمات
28-07-2007, 11:05 PM
اختي الغالية ام حذيفة و صهيب اسال الله ان يفرج همك و يكفيك شر كل ذي شر
انا اجاوبك اذا ظلمك احد فلا تدعي عليه و لكن ادعي لنفسك و اطلبي العوض من الله عز و جل و لا تيأسي ابدا و اعلمي ان الله سيعوضك خيرا باذن الله تعالى و يرزقك خيرات الدنيا و الاخرة
و عسى ان تكرهوا شيئا و يجعل الله فيه خيرا كثيرا قد يكون ايذاءها لك فيه خير كثير و عوض كبير يدخره الله لك في الايام القريبة القادمة حفظك الله و رعاك و فرج همك و حقق امانيك و اعاد لك الحيوية و النشاط و الحياه و دمت دوما في القمم فخر لاهلكو لزوجك و لابنائك انا متأكدة سياتي اليوم الذي تذكري به كلامي وفقك الله ياغالية و اثلج صدرك و رزقك خيرات الدنيا و الاخرة و اسعدك في الدنيا و الاخرة اللهم امين اكثري من الاستغفااااااااااااااار و اخبريني عنك
سؤالي التالي
امنية تتمنين تحققيها اذكريها لنا ؟؟؟

أمة الرحمن 2008
28-07-2007, 11:14 PM
حبيبتى عبق الورد والياسمين لقد ملأت على حجرتى رائحة طيبة وملأت عينى بالدموع جزاك الله كل الخير وكافئك بما هو أهل له يا رب استجب لدعائى لأخيتى لمواساتها لى
يا حبيبتى أنا سألت وأنت تقريبا أجبتى لكن ارجعى لردى وأنتى حتعرفى وفى انتظار سؤالك يا حبيبتى

angel_81
28-07-2007, 11:22 PM
هاي يا ام حذيفه يا رب يسخرلك قلب حماتك ويا رب ترضا عليكي اللهم امييييييييين

angel_81
28-07-2007, 11:30 PM
هاي يا عبق الورد انا اجابتي علي سؤالك وهو امنيتي
انا نفسي ربنا يرزقني قريب بابن الحلال ويكون كويس ومتدين ومستواه المادي والاجتماعي كويس ويكون بيحبني ويكون حنين علي ويكون راجل يعتمد عليه واقدر اعتمد عليه وربنا يسخره لي ويسخرلي اهله ويرزقني منه بالذرية الصالحه
اما عن سؤالي فهو ايه اكتر موقف محرج اتعرضتي ليه؟ واتصرفتي ازاي فيه؟

سلالة بني تميم
29-07-2007, 06:03 AM
السلام عليكم
كيف حال مصر
أنا أختنكم من الرياض حابه أسألكم سؤال
أمي تبغى تشتري عماره في مصر ياليت تعلموني كيف أسعار العماير في الأحياء الراقيه
وإيش أفضل مدينه عندكم في مصرغير شرم الشيخ؟
أدعولنا إن الله يرزقنا عماره أنيقه عشان نجي عندكم كل صيف.

وشكرا

M!ss Mahy
29-07-2007, 11:27 AM
اهلا يا حوريه واهلا بكل البنات العسلات
بصى ياستى تعالى اسكندريه على ضمانتى احلى مصيف بس لو عايزه بحر شرم الشيخ او الغردقه بئى
انما لو عايزه مكان حلو وكده يقى اسكندريه (بقطع عليكم يا مصراويه ههههههههههه)
السؤال

الحب عن طريق النت غلط ولا صح؟

Radjaa
29-07-2007, 12:06 PM
assalamou 3alaykoum akhawati lghaliyat wellah mawdou3 ra2i3 oukhti w 9issitik ya basbossa wellah dahketni bezaaf 9teltini bdahk (sorry ).
ama binisba li sou2al li 9bel ana 3la hssabi wellah l hob 3an tari9 l internet ghalat w machi shih bilmara li2anou min khilalou twej3i w t3adbi rouhak fa9at t3ichi f awham wardia hadi hia w f katirr w ghaliban mayteha9a9ch soo, banat malazemch ta3ti 9elbek l2ayan kan lazem tkhemi b3a9lak kheli 3a9lak dayman howa li yethakam fik w machi 9elbek.
ama binisba l sou2ali: mmmmmmm "wash howa lholom li habin tha9a9ouh w lel2an mazel matha9a9ch
3assa rabi yha9a9 l koul wahda oumniyetha amineee"

M!ss Mahy
29-07-2007, 12:49 PM
شكرا يا عسل على ردك
انا بالنسبالى حلمى اللى نفسى احققه انى اكون مهندسه كمبيوتر وربنا يكرم ونشوف
وحلمى التانى انى اتخطب للى فيه المواصفات اللى اتمناها
وعايزه الكل يجاوب نفس السؤال وانتى كمان

Radjaa
29-07-2007, 01:16 PM
hiiii ya ghalya
rebi ya rebi ha9a9 l oukhti M!ss Mahy oumniyatha ya rebi amineeee
ama binisbati li fa......
holoumi ani a3mel haja f hyati haja li nhas men khilalha ani mawjouda, haja li na9der nfid biha bladi w moujtama3i
matadri koul chi 3and rebi sahal.....
w metmenya anou rebi y9ederna w neba3tou oumi w abi lelhaj nchallah
w chi akher haba haba rebi yerze9ni b zewj salah w awlad
salhin
allahouma amineeeee

haja=chay2))

عروس الجنه
29-07-2007, 01:34 PM
السلام عليكم

ازيكو يا حلوين وحشتونى انا عجبتنى قوى فكره موضوعك يا بسبوسه

وهجاوب على سوال ميس مها

الحب عن طريق النت

افتكر انه مفيش حب على النت ده وهم وربنا يبعد عننا شره

حبيبتى يا ام صهيب ربنا معاكى ويسخرلك قلب حماتك

سؤالى للى هتدخل بعدى

تحبى لو هتتجوزى تسكنى فى بيت مع حماتك او اهل جوزك؟

او لو متجوزه تحبى اهل جوزك يجو يعيشو معاكو ؟؟؟

الشعاب المرجاني
29-07-2007, 01:45 PM
ازيكم جميعا
ازيك ياشمس انا هجاوب على سؤالك
أنا لو اتجوزت احب أن أعيش في منزل بمفردي
ولكن لو أضطرني ظروف زوجي لذلك فسوف اسكن معهم ولكن سوف اكون حذرة جدا حتى لا تحدث أي مشاكل تعكر صفو الحياة
واحاول ان اكبر دماغي عن ما يمكن ان يفاعله اهل زوجي
وسؤالي للي هتدخل بعدي هو

هل ندمت على شئ وتنيته أن كنت لا تفعليه؟

هدهدا2009
29-07-2007, 01:50 PM
لالالالا ما حبش الدخان القريب يعمي

معلش يا جماعه اعذروني من لهفتي على الرد على السؤال نسيت اقول ان الموضوع اكتر من رائع
وبارك الله فيكم

سؤالي للي بعدي هل لو حبيتي تزوجي ابنك ها تزوجيه بره البيت ولا ها تصممي انه يكون معاكي

وجدية بكل فخر
29-07-2007, 01:52 PM
لا لا الحمد الله ما ندمت على شي لهلا
يالا الي بعدي انتي من اي بلد وتعملي ايه

ام مغرم
29-07-2007, 02:07 PM
ازيكم يا با بنات فكرة حلوة اوى يالة ادينا بنعرف بعض اكتر وبنفضفض
حبيبتى ام حذيفة اللة يفرج همك وكربك معلش اصبرى عليها ولو ان اللى ايدة فى المية مش زى اللى ايدة فى النار بس معلش لعل صبرك عليها يحنن قلبها عليكى
هجاوب على سؤال هدهدا
لا طبعا هسيبة على راحتة وهنصحة نصيحة ام لابنها انة يكون لوحدة وبعيد كمان لان كل واحدة بتحب الاستقلالية وما بتحبش حد يدخل فى شؤنها ومش عارفة لما اكبر فى السن هكون عاقلة ولا هدخل واتحشر فى كل حاجة يكون بعيد احسن علشان ما يكونش مدايق لان لو هى مبسوطة هو هيكون مبسوط
ولو عندى بنت وجالها عريس وهيقعدها جنب اهلة او حتى فى نفس الشارع هرفض بالثلث وعلى جستى الجوازة دى تتم هههههههه
سؤالى للى بعدى لو كل اللى حواليكى بيكرهوا بعض وبيتكلموا على بعض ومع ذلك بينفقوا بعض هتعملى زيهم والا هتنعزلى وتفضلى انك تتفرجى من بعيد لبعيد ؟

عمرى لزوجى
29-07-2007, 02:20 PM
فكره حلوه اوى يا بسبوسه تسلم افكارك .....
ادينا بنتسلى بدل الزهق على رايك يا قمر.....
اجاوب باه على سؤالك يا مى يا حبيبتى .... لو الى حواليه كلهم منافقين لا مش حقبل انى اجاريهم
لان النفاق صفه سييييييييييييئه جداااا لكن حاخد جمب بعيد عنهم ولو عندى كلمه حلوه اقولها
مفيش اسكت .......
سؤالى للى بعدى ؟؟؟؟؟؟؟؟
من من تغارين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بصراحه

Rannouna
29-07-2007, 02:42 PM
أهلا بكم و الله استمتعت بقراءتي للموضوع و الأخت دينا و بسبوسة ردودهم قريبة من القلب و حلوة قوي.
شكرا لكل العضوات من مصر الحبيبة أو السعودية.
أطرح سؤالا جديدا ما هو الحب بالنسبة لكن؟ و هل أنتن مع برنامج ك Perfect Bride؟
ما رأيكن بهذه البرامج من Reality Tv و لماذا؟
أنتظر ردودكن يا عزيزاتي.

عروس الجنه
29-07-2007, 03:34 PM
انا هجاوب على سؤال عمرى لزوجى

من من تغارين

انا ممكن اغير من واحده مسلمه احس ان ايمانها اقوى منى واحاول انى اجتهد اكتر

لكن لو غيره من النوع التانى الحمد لله انا مش غيوره غيره مجنونه لانى بثق فى زوجى

سؤال للى بعدى ايه اكتر حاجه تنرفزك

أمة الرحمن 2008
29-07-2007, 06:26 PM
السلام عليكم
ربنا يجازيكم خير يا بنات على الموضوع الممتع ده وفعلا احنا بنتقرب من بعض وبنتعرف على بعض أكثر وأحب أشكر البنات اللى دعوا لى وخصوصاً:عبق الورد وأنجل وشمس ومى ربنا يبارك فيكم جميعاً
بالنسبة للسؤال أكثر حاجة تنرفزنى دلوقتى لما أرتب البيت وأغير لأولادى ملابسهم بعد الحمام ويطلعوا يلعبوا ما فيش يرجعوا على طول عايزين حمام من جديد وتغيير من جديد ومجرد يدخلوا البيت يبقى عايز ترتيب من جديد ده سبب النرفزة اليومية وكمان لما أجى أحفظهم القرآن يدوبك ويبقوا عايزين يناموا ولو المغرب ولو بيلعبوا عليهم يلعبوا للصبح
سؤالى للى بعدى الواحد نفسه فى حاجات كثيررررررررة لكن إيه الحلم العزيز اللى نفسك فعلا ربنا يحقق لك ويبقى زى ما يقولوا كل حاجة بعديه مش مهم؟

noor alhouda
29-07-2007, 07:06 PM
سؤالى للى بعدى الواحد نفسه فى حاجات كثيررررررررة لكن إيه الحلم العزيز اللى نفسك فعلا ربنا يحقق لك ويبقى زى ما يقولوا كل حاجة بعديه مش مهم؟

أن الله عز وجل يرضى عني ويأخذ أمانته وأنا أصلي

السؤال للي بعدي

اذا كنتي متضايقه بمن تفكرين ؟؟؟

دكتورة عسولة
29-07-2007, 07:19 PM
في الله
وأفكر دائما ان هذا ابتلاء من الله والفرج من الله فلم الحزن؟
سؤالي القادم
هل انتي راضية؟

حمر النواظر
29-07-2007, 07:31 PM
طبعا انا راضية

فكل مسلم يجب عليه ان يشعر بالرضا لسبب واضح وواحد

وهو اننا مسلمون

ولله الحمد ان الله اعطانا الكثير من النعم فيا اختي المسلمة تذكري نعم الله عليك واشكريه واذا احسست بملل او ضيقة توجهي فورا اليه فهو المنجي لكل من كل سوء

سؤالي
هل انت باره بوالديك

أمة الرحمن 2008
29-07-2007, 07:34 PM
الحمد لله والله هو الأعلم ربنا يخليهم لى وما يحرمنيش منهم ويبارك لى بعمرهم ويرضيهم عنى كمان كمان ويفرحهم بي وأتمنى من الله أن يرضى عنى وعن زوجى وأهلى وأولادى
ويبلغنا مراتب الشهداء
سؤالى :
ما هى الأوقات التى تكونين فيها قريبة جداً من الله وحريصة جداً على الطاعة

angel_81
29-07-2007, 07:42 PM
هاي يا ام حذيفةانا هاجاوب عليكي بصراحه رغم اني ببقي محرجه لما بقول كده
بصراحه اكتر وقت بقرب فيه من ربنا هو الوقت اللي بكون عندي طلب فيه من ربنا نفسي دايما ابقي قريبه من ربنا سواء عندي طلب من ربنا او لا؟ لاننا اساسا احنا علي طول محتاين لربنا ومنقدرش نعيش من غير رضاه علينا

سؤالي للي بعدي ايه الصفات اللي انتي عايزاها في فتي احلامك ؟؟

vet_basbosa
29-07-2007, 10:35 PM
منوريييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ن إيه النشاط والهمه دى يا بنات
والله فرحت لما لقيت أسماء كتيره كان نفسى اشوفها وادردش معاها
والحمد لله إطمنت على عضوه كنت قلقانه عليها بس نحمد الله
بالنسبه لسؤالك يا انجل والله دايما بحتار واتخض واتوه لما حد يسالنى السؤال ده
انا عن نفسى مش محدده مواصفات معينه وساعات ببقى عاوزه صفه معينه فى الرجل اللى هتجوزه ولكن بعد فتره تفكيرى بيتغير والمواصفات تتغير والموضوع ده مخوفنى من فكرة الارتباط لانى مش مستقره ومش قادره احدد بالظبط انا عاوزه ايه وفى نفس الوقت مش عاوزه اخد قرار الزواج بدون تفكير عميق علشان مظلمش حد معايا وعلشان مندمش بعد كده وربنا هو الموفق
من الاخر عاوزه واحد ميخلنيش افكر لان التفكير بيتعبلى اعصابى يعنى اول ما اشوفه اوافق على طول بدون تفكير............................................. ..........
السؤال التالى
هل الناس يعاملوكى زى ما بتعامليهم؟

M!ss Mahy
29-07-2007, 11:15 PM
هاى بسبوسه
وحشانى موت والله

الناس للاسف مش بيعاملونى زى مابعاملهم لان الناس اللى كده تقدرى تقولى عليهم انقرضوا

السؤال :

لو ليكى قرايب بيغيروا منك و بيتمنولك الموت تتصرفى ازاى ؟؟؟

vet_basbosa
29-07-2007, 11:40 PM
إزيك يا ماهى الحمد لله إطمنت عليكى مش نفسيتك احسن دلوقتى
يا ريت تبقى تكلمينى علشان اطمن عليكى اكتر
وبالنسبه لسؤالك انا لو مكانك ادعى ربنا انه يهديهم ومفكرش فيهم ابدا ولا اعمل لكلامهم و تصرفاتهم اى حساب ومتحوليش تحقرى من نفسك علشان ترضيهم
من حبنا حبناه وصار متاعنا متاعه ومن كرهنا كرهناه يحرم علينا اجتماعه
والسؤال التالى هو
هل الطيبه شئ غلط؟ ولا العيب فى الناس اللى ما بيقدروش؟

M!ss Mahy
29-07-2007, 11:44 PM
ايه يا بسبس يا عسل
انا اهو شغاله الحمد لله انا احسن دلوقتى

بصى ياستى
الطيبه لدرجه الهبل زى اللى بتتكلم دى (انا) غلطت خالص لان البلد دلوقتى عايزه اللى مش هبل اللى يعرفوا ياخدوا حقهم
بس العيب برضه من الناس مش مننا
لان الطيبه صفه جميله جدا
السؤال

لو امالك كلها اتحطمت فى لحظه
تعملى ايه

دعوه شخصيه
29-07-2007, 11:47 PM
اهلين ياعسل...
سؤال صعب بصراحه ان شاء الله مايحصل هالشي.

بس اكيد راح اتجه لربي وبدعيه وبستغفره
واطلبه واترجاه...
والله بيعوضني....

سؤالي...
لو اكتشفتي بييوم ان ليكي اخو ببلد ثاني
وطلع فجأه وش راح تسوين؟

عروس الجنه
29-07-2007, 11:49 PM
ازيك يا بسبوسه ايه الموضيع الجامده دى

انا هجاوبك على سؤالك

الطيبه احلى حاجه فالدنيا كفايه انى احس بانى طيبه ومتصالحه مع نفسى

اما الى يشوف انها عيب فالعيب فى تفكيره هوا

سؤالى للى بعدى

هل جربتى الحب الصادق؟؟

M!ss Mahy
29-07-2007, 11:56 PM
شمس انتى شكلك دخلتى الموضوع قبل ماحنا نرد عموما
لا مجربتش الحب الصادق بصراحه
واكرر سؤال دعوه شخصيه لانه حلو

لو اكتشفتي بييوم ان ليكي اخو ببلد ثاني
وطلع فجأه وش راح تسوين؟

ام مغرم
30-07-2007, 01:32 AM
ازيكم يا بنات عاملين اية
الدردشة معاكم واللة بتفرحنى لانى ما عنديش حد ادردش معاة
المهم هجاوب على سؤال مس ماهى اللى هو اصلا سؤال دعوة شخصية
لو اكتشفت ان لى اخ ببلد تانى الاول طبعا هفرح جدا واطمئن على احوالة وبعد كدة هتحايل علية ياخدنى معاة حتى لو كان فى جزر القمر لانى زهقانة جدا من هنا ويا سلام بقى لو كان فى دبى والا المدينة المنورة
هنزل على رجلة واقولة وحياة ابوك يا شيخ خدنى معاك ههههههه
بس انا بردة بحب مصر بس زهقانة من اللى حوالى شوى لا مش شوى اوى اوى
سؤالى للى بعدى لو تعرفى بنت فرطت فى نفسها والندل طبعا نفض لها وعاوزة تساعديها بما يرضى اللة ولا يغضبة تعملى اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

emi9
30-07-2007, 02:02 AM
السلام عليكم
الموضوع جميل بصراحه فكره رائعه
نجاوب على السؤال
اذا كانت صديقتي او علاقتي فيها قويه ماراح اتردد بمساعدتها باي طريقه
ام ذا كانت البنت اعرفها من بعيد للبعيد يعني مالي علاقه فيها ماادخل طبعا
السؤال نفسه سؤال الاخت مي جسار

ام مغرم
30-07-2007, 03:28 AM
لا يا ست امى اكلتينى فى اجابتك اكيد هيكون حد مقرب ليكى علشان يعنى تقولك على سرها ما هى مش معقول ماشية ماسكة ميكرفون يعنى وبتقول لسرها لكل من هب ودب اكيد هتقول للناس اللى واثقة فيهم بس
ها هتفكرى اول حاجة تعملى لها اية

angel_81
30-07-2007, 05:14 AM
مش عارفة يا مي سؤال صعب قوي بس متهيألي اني هانصحها تقول لاهلها علشان يقدروا يجبولها حقها لان محدش هيخاف عليها اكتر من اهلها ولانهم هيقدروا يخوفوه ويخلوه يتجوزها غصب عنه
طيب سؤال للي بعدي بتاخدي وقل قد يه في اللبس؟ يعني علشان تلبسي وتجهزي؟
انا عن نفسي باخد حوالي ساعه ونصف

مرافئ الوداد
30-07-2007, 05:44 AM
طيب سؤال للي بعدي بتاخدي وقل قد يه في اللبس؟ يعني علشان تلبسي وتجه
السلام عليكم اختى انجل انا تقريبا اخذ ثلث ساعة استشوار وساعة تجهيز نفسي هههههههه

حبيبة بدوري
30-07-2007, 06:59 AM
مين بده يدردش معايا؟

ام مغرم
30-07-2007, 07:16 AM
مرافىء الوداد لية ما حطيش سوال
حبيبة بدورى اية الابتسامة الجنان دى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ

الحياة كلمات
30-07-2007, 09:29 AM
غاليتي ام حذيفة و صهيب الله يحفظك و يسهل امورك و يهدي اولادي و اولادك يارب
و حيا الله كل اخواتنا اللواتي مروا هنا انا بصراحة البنات اللي سبقوني لم يكتبو سؤال
لذلك انا اسال
هل تخافين من ظهور علامات تقدم السن و الشيخوخة احكو الحقيقة

angel_81
30-07-2007, 09:56 PM
بالنسبه لسؤالك بصراحه انا بموت من التجاعيد ومن علامات الشيخوخة صراحه بخاف منها جداااااا
طيب بالنسبة لسؤالي للي بعدي مين اكتر داعية اسلامي بتحترميه وبتحبي تسمعيله وليه؟؟

أمة الرحمن 2008
31-07-2007, 08:13 PM
أن أحترم كل شخص يدعو إلى الله وبحبهم كلهم فى الله بحب الشيخ محمد حسان والأستاذ وجدى غنيم والشيخ أبو إسحاق الحوينى وكثيررررررررر وبحب شيوخ كثير بييجوا فى برنامج الجواب الكافى على قناة المجد يوم الجمعة وكلهم شيوخ أفاضل أحبهم كلهم منهم اللشيخ عبدالله الفوزان وبحب كل شيخ فى أى ماكن وفى أى برنامج وفى أى خطبة وأخيرررررررررا بحب خطب زوجى ويشهد الله أنىأحب كل من يقول كلمة طيبة يدعو بها إلى الله { ومن أحسن قولا ممن دعا إلى الله }
سؤالى للى بعدى
هل تعرفى أى أخت لنا فى المنتدى معرفة حقيقية بمعنى انك تقابليها وتحدثيها هاتفياً ؟ وهل معرفتك بها بسبب النت أم سابقة على النت ؟

دينا@2007
31-07-2007, 08:35 PM
حجاااوب على سؤالك
لا انا معرفش اى اخت هنا معرفه حقيقه بس طبعا اتمنى انى اتشرف واعرف كل الاخوات الى فى المنتدى بس لسه محصليش الشرف ده
كل الاخوات هنااا معرفتى بيهم مجرد المنتدى فقط .

سؤالى .
ياترى بتفكرى فى ايه دلوقتى حااااااااااالا حاااالا وبصراحه؟

ديـــــــنـــا

nevo_1
31-07-2007, 08:43 PM
السلام عليكم انا لسه جديده على المنتى نفسى اتعرف عليكم

nevo_1
31-07-2007, 08:46 PM
السلام عليكم انا جديده على المنتدى ممكن اتعرف عليكم ان ما كانش يضايقكم وانا هيكون ليه الشرف انى اتعرف عليكم

أمة الرحمن 2008
31-07-2007, 11:16 PM
وعليكم السلام دا احنا اللى لنا الشرف إننا نتعرف بيكى وأهلا بيكى بين إخواتك وكل يوم هتعرفينا أكثر وأكثر وإنت ما سألتيش سؤال ليه فى انتظار سؤالك

angel_81
31-07-2007, 11:27 PM
هاي يا nevu شرفتي المنتدي يا قمر ونورتيه وعلي فكرة اسمك حلو قووي

angel_81
31-07-2007, 11:28 PM
هاي يا دينا بالنسبه اني بفكر في ايه دلوقتي هو اني جعااااااااانه جداااا ومكسله اقوم اكل يا ريت حد فيكم يجيبلي حاجه اكلها
طيب سؤالي للي بعدي ايه اكتر اكله بتحبيها؟؟
(معلش بقي اصلي جعانه))

vet_basbosa
31-07-2007, 11:28 PM
اهلا بكل البنوتات الحلوييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييين
وحشتونى وحشتونى وحشتونى
اهلا بيكى ام حذيفه وصهيب انا عارفه إنك من مصر بس اسماء ولادك ماشاء الله ربنا يباركلك فيهم حلوه اوى وغريبه فى نفس الوقت وانا بحب الاسماء المميزه مش المنتشره ربنا يسعدك بيهم آمين

بالنسبه لسؤالى ماذا تفعلين إذا جاء لخطبتك واحد اصغر منك سنا وقال لك انه يحبك وميقدرش يستغنى عنك ومستعد يعمل اى حاجه علشان توافقى؟

vet_basbosa
31-07-2007, 11:30 PM
هاااااااااااااى انجل يا قمر
شوفى يا ستى انا بموووووووووووووووووت فى الشكولاته بسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
وسؤالى فوق

فريدة_23
01-08-2007, 12:07 AM
بصى يا بسبوسه
بصراحة مش هاوافق علشان انا بتمنى ان زوجى يكون اقوى منى فى كل حاجة واحس معاه بضعفى كانثى وماحسش انا اللى اكبر منه (هاعاملة زى اخويا الصغير اللى لازم يسمع كلامى) ودى طبعا مش عيشة ازواج
انا نفسى احس برجولتة وانى اقدر اعتمد عليه وانه يحتوينى
بس يمكن العيب منى لانه طبعا شرعا مافيهاش حاجة بس انا بتكلم عن نفسى
سؤالى للى بعدى
ايه احلى يوم بحياتك؟

أمة الرحمن 2008
01-08-2007, 12:13 AM
بصى يا بسبوسة أنا من مصر بس عندى لك مفاجأة أنا منين؟
أنا من المنصورة شوفت يا ستى الدنيا دى صغيرة إزاى . بس سؤال عرفت إزاى إن أنا من مصر
وأسماء ولادى والدهم اللى مسميهم ده كان حلمه قبل الجواز وأنا فرحانة بأسمائهم قوى وباعتز بيهم وكل اللى يسألنى ألاقيها فرصة وأتكلم عن الصحابيين حذيفة بن اليمان وصهيب الرومى إحياء لحياة الصحابة و وأولادى لسة صغيرين بس عارفين هم أساميهم كده ليه مش زى أصحابهم وابنى صهيب نقوله إسمك إيه يقول صهيب اللومى باللام بس بتبقى منه سكر
أظن يا بسبوسة ما ينفعش أرد على سؤالك ولا أنت ناوية لى على إيه ؟
ع العموم ما فيش مانع إن الواحدة تتجوز اللى أصغر منها لأن العبرة بالخلق والدين ولنا فى الرسول صلى الله عليه وسلم والسيدة خديجة ـ حبى الأول والأخير ـ خير قدوة والواحد أدرى بظروفه يعنى الكلام ده تحت ظروف معينة واحتياطات مرعية .
سؤالى للى بعدى
لو فى يوم من الأيام عرفت إن زوجك كان لما جه يخطب من بيتكم كان جاى على أساس يخطب أختك مش يخطبك إنت هتعملى إنت؟

أمة الرحمن 2008
01-08-2007, 12:15 AM
بصى يا فريدة معلهش أنا لم أقرأ ردك
أحلى يوم فى حياتى يوم خطوبتى ونجاحى وفرحى وميلاد حذيفة وصهيب وعقبال ميلاد أمة الرحمن
وسؤالى فوق

vet_basbosa
01-08-2007, 12:17 AM
اهلا بيكى اختى الغاليه فريده وطبعا رايك على العين والراس ومحدش يقدر يعارضك
وجوابى على سؤالك انا الحمد لله راضيه والحمد لله وكل الايام اللى مرت عليا سواء كانت سعيده او تعيسه فهى نعمه من الله عز وجل والحمد لله ولكن مقدرش احدد يوم معين اقول انه احسن يوم بحياتى ولكن املى فى الله كبير انه يسعدنى الايام الجايه ويسعدكوا انتوا كمان ويعم الخير علينا كلنا وده مش بعيد على ربنا وكمان رمضان قرب ورحته بانت فى الجو كل عام وانتم بالف صحه وسلامه
وسؤالى للى بعدى
هل دعوت الله فاستجاب لك وانتى تدعى وماهى الدعوه اذا ممكن تتقال؟

vet_basbosa
01-08-2007, 12:23 AM
اهلا اهلا باهل المنصوره شوفتى بقه عرفت سر الجاذبيه اللى بينى وبينك وانا ياستى عرفت انك من مصر من احد المواضيع بس مش متذكره انهى واحد بس ومن يوميها واسمك متذكراه ومعلق معايا لانه مميز
وإجابه على سؤالك ولو انه سؤال خبيث انا عن نفسى هتلكك واخلعه
وسؤالى فوووووووووووووووووووووق

angel_81
01-08-2007, 01:57 AM
هاي يا بسبوسه بصي انا بصراحه اكتر رة دعيت فيها ربنا واستجابلي هي يوم نتيجتي دعيت ربنا اني نجح والحمد لله نجحت ودلوقتي بدعيه يرزقني بالزوج الصالح ميسور الحال عن قريب ويسخره لي ويرزقني منه بالذرية الصالحه

سؤالي بقي للي بعدي ايه اكتر قسم بتحبيه في منتدي لكي؟؟

M!ss Mahy
01-08-2007, 03:35 AM
هاى يابنات عاملين ايه
بسبوسه وانجل وكل البناتيت وحشتونى اوى

سؤال صعب اوىىىىىىى بس انا بحب نافذه اجتماعيه واركان الجمال كلها

اللى بعدى

بتحسى بايه لما تكونى بتتمنى حاجه ومتجلكيش؟؟
بتوصل انك تكونى متغاظه من كل اللى حواليكى؟ حتى لو ملهومش ذنب؟

حبيبة بدوري
01-08-2007, 08:21 AM
صباح الخير صبايا
وبالنسبه للرد على السؤال فهو عااااادي فربما الالـــــه راددني عن شر
اما عن سؤالي
فهو:
من هو اقرب شخص لك في هده الدنيا ؟
ادا كان ما عندك مانع!!!

أمة الرحمن 2008
01-08-2007, 09:34 AM
أقرب شخص عندى فى الدنيا هو زوجى لا أخفى عليه أى شئ بقول دايما على إحساسى بأى موضوع ولو كان شئ بسيط ربنا يخليه لى ويبارك لى فيه
سؤالى : للى بعدى لو أى حد وجه لك كلمة غاظتك قوى فى أى مناسبة بتعملى إيه؟

مووت العذارى
01-08-2007, 11:23 AM
صباااااااااااااااح الورد والفل والياسمين
كيفكم بنات نفسي اتعرف عليكم بجد أحلى منتدى وأحلى ناس
كفايه طيبة قلوبكم وحبكم للخير ومساعدة بعض

ام مغرم
01-08-2007, 12:30 PM
السلام عليكم
ازيكم يا احلى بنات ازيك يا بسبوسة وازيك يا ام حذيفة وصهيب طبعا اهل المنصورة لازم تكونوا من هناك اهل المنصورة معروف عنهم الطيبة والجمال
واهلا بيكى مووت العذارى معانا وياريت تقبلينى صحبتك
وبالنسبة لاخر سؤال اللى سالتة ام حذيفة
لو اى واحدة غاظتنى بعيد عنك وربنا ما يوريكى لسانى بيتلجم وما بقدرش ارد واخد حقى اقصى حاجة لو اتغاظت اوى هدخل الحمام او انزل اتمشى شوية وهديها عياط لحد ما اهدى واللة العظيم دة حصلى كتير جدا بس لما بروح البيت بتفرس زيادة لانى ما اخدتش حقى لدرجة انى قولت لجوزى انى نفسى اروح لدكتور نفسانى
ممكن كلمة تافهة تولعنى وتخلينى اعيط ساعة
سؤالى للى بعدى
تعملى اية لو ان جوزك جات بالصدفة واحدة كان يعرفها قبلك وكان فى بينهم مشروع زواج وطبعا ما حصلش نصيب وهى من بلد تانى وجات لكم زيارة هتستقبليها فى بيتك والا هترفضى ؟؟؟

alhamama
01-08-2007, 01:36 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اهلين يابنات فعلا فكره حلووووووووووووووه
طبعا مش حاطردها بس حاتكون قاعده علي اعصابي ولما تروح حاتفاهم مع زوجى q)
وسؤالي للي بعدي هو ماهي الاكله المفضله للديكي

** ورد طيبة **
01-08-2007, 02:29 PM
السلام عليكم
احلي واغلي ناس ...
ياهلا ب..مووت العذاري ..الله يحيك ومرحبا بك بيننا ...
وجوابي هو احب اكلة الي قلبي هي (الصيادية بالسمك ..والفهيتا بالدجاج )
واحب حلي (الكنافة بالجبن البلدي ..وكيك بلأيسكريم براوني)
وسؤالي هو ..كلنا نتمني رؤية الحبيب صلي اللة علية وسلم ولاكن تتمني رؤية من ..من الصحابة والصحابيات اختاري صحابي واحد ..وصحابية واحدة ..واذكري سبب اختيارك ؟

ام مغرم
01-08-2007, 03:06 PM
ازيكم يا بنات هرد على سؤال وردة طيبة الصحابى الذى اريد ان اراة
عمر بن الخطاب رضى اللة عنة فاانا معجبة جدا بة وهو الصحابى الذى يخاف منة الشيطان واتمنى من اللة عز وجل ان اراة فى الجنة
واريد ان ارى السيدة فاطمة الزهراء ام الحسن والحسين رضى اللة عنهم جميعا لانها كانت اقرب اولاد النبى صلى اللة علية وسلم الية
سؤالى للى بعدى
اية هو المكان اللى تتمنى تزورية لسياحة غير طبعا الحج اقصد للسياحة والنزهة؟؟

sosoooo
01-08-2007, 03:29 PM
السلام عليكم ورحمة الله
المكان اللى اتمنى ازوره فى اماكن كتيرة منها لبنان وتونس وباريس والسعودية
طماعة انا صح ههههههههه بس بجد انا اتمنى ازور البلدان دى

سؤالى للى بعدى هل انتى طموحة ؟؟؟

عروس الجنه
01-08-2007, 04:01 PM
السلام عليكم

ازيكو يا بنات

اه انا الحمد لله طموحه جدا بس طموحى على قدى شويه واتمنى احقق كل الى اتمناه

سؤال للى بعدى لو لقيتى نفسك فى وضع حكم بين ناس غاليين عليكى قوى

زى امك وخالك وامك غلطانه فالموضوع تعملى ايه

دينا@2007
02-08-2007, 01:16 AM
ازيكم يا بنات
بصراحه موضوع جميييييل والاسئله مميزه اوووى والاجابه حلوووه جدا
بالنسبه لسؤالك يا شمس سؤال صريح جدااا وانا والله اتحطيت فى نفس الموقف ده
بس طبعا من غير تردد قولت كلمه الحق الى ترضى ربنا لان مينفعش انى اشهد زور والحمد لله لان كان كل همى رضا ربنا سبحانه وتعالى ربنا خلى الناس كلها متزعلش منى وحسيت ان كل النااس راضيه عنى الحمد لله .
بالنسبه لسؤالى بقى يا بنات ؟
هل بتقبلى ان حد ينقد شخصيتك وبتقبلى النصيحه بصدر رحب ولا بتزعلى؟

ديـــــــــنــــــا

myethar
02-08-2007, 01:25 AM
انا بقى زهقانة قوى ومن مصر من فيصل وانا ماما عندى بنوتة حلوة اسمها ايثار وكمان حامل وانتو بقى متجوزين؟

myethar
02-08-2007, 01:27 AM
ايه محدش رد ليه

angel_81
02-08-2007, 01:51 AM
هاي يا مايثار بالنسبه لسؤالك لا انا مش متجوزة ولا مخطوبه ادعيلي بقي ربنا يرزقني بابن الحلال

سؤالي للي بعدي يا تري دموعك بتنزل بسرعة وبتعيطي قدام اي حد وفي اي موقف؟ ولا دموعك صعبة ومبتحبش حد يشوف دموعك غير حد معين ويا تري مين الحد ده؟؟ واشمعني اختارتيه هو بالذات علشان تعيطي قدامه؟

أمة الرحمن 2008
02-08-2007, 02:12 AM
السلام عليكم والله يا ست أنجل أنا دموعى مش قريبة قوى بس بتنزل غصب عنى لما أتأثر قوى وأكون محتاجة حد يواسينى وأنا مبحبش حد يشوفنى أبكى فى الفترة دى أنا ببكى لوحدى وممكن يكون قدام حذيفة وصهيب لكن يمكن لما يكبروا أخاف عليهم ومحبهمش يشوفوا دموعى وعلى العموم هم برضه بيزعلوا عشانى ويقولوا متزعليش يا ماما وأقولهم أنا مش زعلانة ولا حاجة وأهرب منهم
سؤالى للى بعدى أنتى تحبى يكون لك أولاد أخوات قريبين من سنك ؟ ليه أه وليه لا؟

angel_81
02-08-2007, 02:20 AM
هاي يا ام حذيفة وصهيب ربنا يخليلك اولادك يا رب ويكبروا وتفرحي بيهم وعلي فكرة ما شاء الله اساميهم حلوة قووووي وبجد انا مبسوطه ان مصرية تسمي اسماء جديده وحلوة زي دي بالنسبه لسؤالك فانا عن نفسي محبش يكون لي اولاد اخوات في سني لان ساعتها هيبقي اخواتي اكبر مني بكتييييير وساعتها مش هنبقي متفاهمين وانا بحب اننا واخواتي نبقي في سن بعض وعلاقتا كويسه ببعض ونفهم بعض كويس
طيب سؤالي انا للي بعدي تحبي تعيشي مع مامتك بعد الجواز أو في نفس العمارة ولو اه او لا يبقي ليه؟؟

كيلو بترا
02-08-2007, 03:57 AM
اتا بعد الزواج بحب اعيش مع ماما فى نفس العماره عشان اكون قريبة منهم وكمان عشان انزل اتغدى واتعشى عندهم خخخخخخخخخخخخخخخخ
سؤالى للى بعدى
ما رايك فى الصداقة المحترمة بين الجنسين عن طريق النت؟؟؟؟؟؟؟
مشكورين

اميرة الاحساس11
02-08-2007, 04:03 AM
لا لا لا والف لا ما فية مافية تعارف محترم وغير محترم في النت وبين الجنسين
وسؤالي
اذا كان في زوجك عيوب هل تصارحينة بهااااااااااااااا

فتاه تحب الله
02-08-2007, 08:18 AM
اولاً عاوزه اؤل لبوس بوس ايه الموضوع الرائع دا:-s حقيقى تحفه والفكره بجد جامده واسفه انى اتاخرت فى الدخول للموضوع بس غصب عنى اليومين دول عندنا افراح كتييييييير قرايبنا بقى وبساعدهم .
عاوزه ارد على اميرة الاحساس
اكيد هصارحوا بيها بس لما هو اللى يطلب منى يعنى من الاخر هخليه يؤلى ايه عيوبى؟
لانى والحمد لله ديماّ كل فتره بحب اسأل خطيبى ايه هى عيوبى عشان اخد بالى منها وهو بعد لما بيرد بيسألنى نفس السؤال والحمد لله انا كمان بقولوا عشان انا وهو عاوزين ديما منشلشى من بعض ونوجه بعض ......سؤأل زكى .:).
انا بقى سؤالى
نفسك فى ايه:confused: ؟؟؟؟بتحلمى بأيه:confused: ؟ولأى مدى عندك احساس ان الحلم دا هيتحقق؟؟ويا ترى:III: بتحاولى تحقيقيه ولا اعده مكانكك ومستنيه انوا يتحقق من نفسوا؟؟ بصراحه .

sun45
02-08-2007, 09:44 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اد ايه انا مبسوطه اوى اوى لانى فى الغربه ومعنديش اصحاب قريبين منى اتكلم معاهم والحمدلله ربنا رزقنى بأحلى منتدى واحلى واجمل اصحاب فى الدنيا ((K))لو تقبلونى صديقه؟؟؟:[MM انا هرد على اخر سؤال انا بحلم انى اعمل او اشارك فى عمل دار ايتام ودار مسنيين على اكمل وجه فى الرعايه والصراحه انا لا املك غير انى ادعى ربى ان يرزقنى بهذه الفرصه
وسؤالى للى بعدى بتعملى ايه علشان تحسى برضا ربك عليك ؟؟؟ وهل بتحسى انه بقربه منك؟؟

أمة الرحمن 2008
02-08-2007, 02:01 PM
والله أنا أتمنى إن الله يرضى عنى وبطلب من الله يأخذنى إليه أخذ الكرام عليه واتمنى من الله أن يجعلنى من عباده الصالحين ويتوفانى وهو عنى راض
وربنا كما قال وقوله الحق قريب يجيب دعوة الداع إذا دعاه والله يتقبل دعائنا جميعا
سؤالى للى بعدى أنت حافظة أد إيه من القرآن وهل حفظت حاجة ونسيتيها؟

عروس الجنه
02-08-2007, 02:08 PM
والله انا حافظه سور من القران

بس مش اجزاء

يعنى الرحمن -- تبارك المدثر

جزء عم كامل

طبعا +
حفظت قبل متجوز صور تانيه ونسيتها

سوره المؤمنون مثلا ان شاء الله ابنى بس يكبر شويه وارجع احفظ تانى والتزم بالقراه زى الاول

ادعوووووووووووووووووووولى

سؤالى للى بعدى ازاى تتعاملى مع غرور الرجل!!!

vet_basbosa
02-08-2007, 11:22 PM
إيه الاخبار يا بناتيت مش الملل راح شويه ولا إيه؟
احب امسى واصبح على كل اللى إنضموا لينا وكمان اللى لسه مشتركين فى المنتدى
وتحيه خاصه لفتفوته وسلام لكل الحبايب والغالينوكمان شموسه ما شاء الله ربنا يكرمك وتحفظى القرآن كامل بإذن الله
اما اجابة السؤال بتاع شموسه فانا بصراحه اكتر حاجه تنرفزنى الغرور سواء فى الرجل او الفتاه عموما يعنى لكن اذا كان الرجل مغرور وشايف نفسه حبتين احسن علاج ليه هو التجاهل وحسسيه انك مش مهتمه باى حاجه هو بيعملها حتى لو كانت خارقه
سؤالى
المعروف ان الدنيا لسه بخير ولكن كل واحد بيشوف الخير والشر بوجهة نظر تختلف من واحد للتانى
إنت شايفه المجتمع اللى فى الدايره اللى حواليك إزاى؟

دينا@2007
03-08-2007, 12:31 AM
هاااى يا بنات ازيكم .... ياارب تكونوا بخير
بالنسبه لسؤالك يا بسبوسه انا شايفه ان المجتمع الى حوالى الحمد لله كتيييير فيه خير وكتير فى ناس قلوبهم صافيه وبيحبوا الخير للناس بس يمكن هماا مش ظاهرين اوى لان الفكره الى مسيطره على الناس دلوقتى ان مفيش خير وكله بقى شر انما اى مجمتع فى اى دوله فيه الخير وفيه الشر والانسان الكويس حيتعامل بالخييير وينسى الشر

بالنسبه لسؤالى للى بعدى ؟
لو العمر لحظه واحده بس مع مين تحبى تقضيها وفيييين ؟

دينــــــا

عروس الجنه
03-08-2007, 02:03 AM
السلام عليكم

ازيكو يا بنوتات يا عسولات

انا هجاوب على سؤالك ياد ينا

لو العمر لحظه واحده وانا اختار اى انسان اعيش معاه

اختار اعيشها مع سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم

عارفين وانا صغيره كنت فاكره ان سيدنا محمد عايش فالسعوديه فالكعبه الشريفه

وكان نفسى احوش فلوس كتير علشان اروحله واشوفه

ولما حوشت خمسه جنيه هههههههه

قولت لبابا وماما انا خلاص حوشت فلوس كتير قوى خدها يا بابا علشان انا هروح عند سيدنا محمد اشوفه

وطبعا كان الجواب انه سيدنا محمد توفى من زمااااااااااااان

وانا سمعت الكلمه دى وجانى انهيااااااااااااااااااااااار

فضلت اعيط وزعلانه وكان عمرى لسه 7 او 8 سنين

اسفه انى طولت عليكو بس معرفش ايه فكرنى بالحكايه دى

لو فى كمان فالعمر لحظه تانيه اتمنى اعيشها مع زوجى وحبيبى

سؤالى للى بعدى مين احن قلب عليكى فالدنيا كلها؟؟

M!ss Mahy
03-08-2007, 02:29 AM
وحشتون اوى يا بنات
بالنسبه لسؤال شمس
احن قلب عليا ماما طبعا ربنا يخليهالى يارب
اللى بعدى

لو باباكى قربتى تكرهيه تعملى ايه

angel_81
03-08-2007, 02:39 AM
حرام عليكي يا ماهي ليه بس كده ؟؟ انتي عارفة انك فكرتيني باللي بابا كان بيعملوا في انا وماما لما كنت بسقط والله كان بيبهدلنا وكان بيخلي ماما تصعب علي قووي لانها ملهاش ذنب وكان يقولها انها السبب لاني تربيتها (متفهميش ازاي رغم ان هما الاتنين مربيني سوا ) بس حطي نفسك مكانه هو شايف انك حطمتي حلمه في نجاحك فعلشان كده هو اتضايق منك اقولك علي حاجه انا بعملها صلي وادعي ربنا يحنن قلبه علي مكانش في قدامي غير كده
ويا رب يحنن قلب باباكي وباباي علينا ويسخر قلوبهم لينا ادعيلي انا كمان

سؤالي للي بعدي هل انتي متردده في اتخاذ قرارتك ولا لا؟؟ ولو كنتي لا يبقي ممكن تقولي نصيحه لاختك الغلبانه لان تردده جدااا وبتكسف موت

M!ss Mahy
03-08-2007, 09:28 AM
ازيك يا انجل عامله ايه؟؟
والله ياستى انتى اصلك مش عارفه ولا شفتى حاجه بس هى مش عشان السقوط بس وبعدين اللى بشوفه دا مش قليل
يلا ادينى بدعى

بصى يا ستى نا كمان خيبه اوى فى اتخاذ القرارت بس مش متردده بالعكس سرعتى دى اللى موديه فى داهيه ولله ولازم الواحد يفكر قبل اى قرار

السؤال

امتى قلبك دق لاول مره واعتقد دا مش عيب لان اكيد االقلب بيدق اعجاب بشخصيه معينه

ام مغرم
03-08-2007, 11:46 AM
ازيك يا ماهى عاملىة اية وانجل وشموسة طبعا حبيبتى وحشتونى جدا
هرد على سؤالك طبعا اكيد جوزى ودة فعلا حقيقة مش نفاق اى حاجة حسيت بيها قبل كدة كانت هيافة ومراهقة بقى يعنى شغل عيال ودة ادركتة بعد لما كبرت وفهمت شوى عن الدنيا لان الحب هو العطاء اللى بدون حدود
وانكوا تعيشوا مع بعض فى السراء والضراء مش الحب المتهور والمتسرع

ام مغرم
03-08-2007, 11:53 AM
اة نسيت السؤال
مش عارفة هفكر وارجع لكم

M!ss Mahy
03-08-2007, 12:33 PM
هههههههههههههههههههههه ايه يا مى انتى فطرتى ايه lol
هاتى السؤال يا قمر
بس على فكره كويس انك رديتى عليا وردك عجبنى اوىىىىىىىى

09nawal
03-08-2007, 01:27 PM
salam ana ma3aki ya akhot law badik dardacha 3ala 3ini wrasi

09nawal
03-08-2007, 01:29 PM
nirad 3aliki fi mada ya okhte !!!

09nawal
03-08-2007, 01:37 PM
اختار اعيشها مع سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم

M!ss Mahy
03-08-2007, 02:06 PM
اهلا نوال
اخبارك ايه
نورتى الموضوع
طيب شوفى اى سؤال بئى lol

ام رحمه2005
03-08-2007, 05:54 PM
هاي ازيكم انا عضوه جديده في منتداكم الجميل ونفسي اشترك معاكم
.على الفكزه حلوه جداا

vet_basbosa
03-08-2007, 06:57 PM
إزيكوا يا امرات
ارجوا الالتزام بقانون اللعبه علشان ما نتلخبطش يعنى ياريت اللى تدخل تجاوب على السؤال وكمان ما تنساش تسال العضوه اللى بعدها
منوره يا ماهى واهلا بيكى يا نوال وام رحمه وان شاء الله تنبسطوا معانا
طبعا مفيش سؤال ارد عليهبس اخر سؤالبتاع شمس طبعا هجاوب عليه بصراحه انا فى الاول كانت قراراتى وتصرفاتى متردده وعلى بال ما اخد قرار فى حاجه بكون نسيت الموضوع ايه اصلا بس الحمد لله الحياه والتجارب علمتنى ازاى افكر واخد القرار المناسب فى الوقت المناسب
سؤالى

هو مكرر بس مش مهم عاوزه اعرف دعوه دعتيهاوربنا استجاب ليكى وانتى بتدعيها؟

عروس الجنه
03-08-2007, 07:55 PM
انا جيت ازيكو يا بنات

هجاوب على سؤال بسبوسه

الدعاء الى ربنا استجابه ليا الحمد لله

انى دعيت ربنا يرزقنى زوج صالح وزريه صالحه

الحمد لله وربنا كرمنى باجمل طفل ابنى يوسف اللهم لا حسد

سؤالى للى بعدى لو حسيتى ان اهل جوزك بيغيرو منك وبيستغلو زوجك جدا

هتعملى ايه؟؟ ياريت متفهمونيش غلط

vet_basbosa
03-08-2007, 10:48 PM
إزيك يا شموووووووووسه منوره ونورك غطى على المنطقه
ربنا يخليلك يوسف ويباركلك فيه ويبعد العنين المدوره عنه ويارب ارزقنى بيوسف انا كمان آمين
بالنسبه لسؤالك والله انا مجربتش الموضوع ده بس عارفه انا عندى مبدأ من كتر ما شوفت اذيه من ناس قريبين هو طنش تعش يعنى اكيد جوزك حاسس انو مستغل من اهله ومتضايق فانصحك بلاش تتدخلى بين البصله وقشرتها لانك انت اللى هتطلعى غلطانه فى الاخر وربنا يوفقك طبعا ده اذا كنت فهمت غلط
وسؤالى هو
لو تملكى انك تعملى حاجه خارقه تعملى ايه ولمين؟

M!ss Mahy
04-08-2007, 12:32 AM
بسبوسه اختى العسوله وحشانى اوى
وشموسه منوره طبعا

سؤال بسبوسه
لو عندى حاجه خارقه اعالج ماما من كل الامراض الخفيفه والجامده ربنا يشفيها يارب

اللى بعدى
تفتكرى لو انا بتمنى الجواز من شخص معين لو محصلش نصيب يبقى نهايه الكون و حكره جوزى اللى حتجوزه ان شاء الله ولا بالتعدو ححبه؟

أمة الرحمن 2008
04-08-2007, 01:29 AM
السلام عليكم
بصى يا ست ماهى لو ما حصلش نصيب مش هتكون نهايةالكون ولاحاجة وهتعدى زى ما أى حاجة هتعدى المفروض الواحدة لما ترضى ترتبط بواحد وتشيل اسمه متفكرش فى أى حاجة ثانية بالعكس لو مر عليكى مش هتخدى بالك حتى ولو خدت هتستغربى أوى إن الموضوع ولا أى حاجة
سؤالى لو حسيت أنك ظلمت إنسان عزيز عليكى بتصرف معين تعملى إيه؟

M!ss Mahy
04-08-2007, 01:41 AM
شكرا لردك يا عسوله وكنت محتاجه راى امراه متزوجه فعلا
ردى على سؤال
اكيد حصالحه لانى بدل ماظلمت حد لازم اعتذر طبعا ولابد
وبدل ماهو حد عزيز عليا يبقى لازم اعتذر وبشده كمان لان لازم المسامحه
السؤال

اسعد يوم فى حياتك تفتكرى يكون امتى ؟

أمة الرحمن 2008
04-08-2007, 01:56 AM
والله أسعد يوم فى حياتى يوم ما أموت على طاعة الله وأنا ساجدة وهيبقى آخر يوم فى حياتى
لكن فى الأمور العادية الأمور بتختلف من وقت لآخر يعنى أنا دلوقتى مستنية يوم معين وإنا شاء الله يكون قريب ونفسى ربنا يحقق لنا اللى نفسنا فيه ويكون أسعد يوم فى حياتنا .
وسؤالى لما تحسى إنك ظلمت إنسان عزيز عليك وهو ما يعرفش وأنت مش قادرة تقولى له على الى انت عملتيه عشان ما يزعلش تعملى إيه معلهش السؤال مكرر بس مع تعديل؟

M!ss Mahy
04-08-2007, 02:33 AM
بدل ماحكون حاسه بالذنب لازم اقوله عشان ارتاح
وبالتالى احترامه ليا حيزيد لانى صارحته وكان ممكن مصارحهوش ومكنش حيعرف

السؤال

تقولى ايه لواحده بترتاح للناس كلها وبتقول اسرارها لكله؟؟؟؟؟

فتاه تحب الله
04-08-2007, 09:24 AM
انتى اللى تحيه خاصه ليكى يا بوس بوس يا جميله على الفكره الرائعه
اجاوب بأ على سؤال ماهى
طبعاً اقولها انقزى نفسك من الطبع دا:[]L اسألى مجرب::L:: طبع وحش جدا والراحه للناس مش لازم:S: تتأكد بأنك تعرفيهم كل حاجه عندك خلى عندك خصوصيه شويه علشان انتى مدخلتيش فى نوايا الناس وعرفتى ايه غرضهم منك او ممكن يعملوا ايه بأسرارك فى لحظة ضعف او ساعة شطان مثلا
الناس كلها بشر وممكن تغلط انما اسرارك خليها غاليه واعتقد ان احسن حاجه لو ربنا سترك فى حاجه متفضحيش نفسك عشان ربنا بيحبك ومفضحكيش كدا تزعليه و تفضحى نفسك :[]L.

سؤالى هوه
علاقتك ايه مع اقاربك اللى فى سنك ؟؟؟؟بتنصحيهم ولا بتخافى يفهمكى غلط ؟W:

M!ss Mahy
04-08-2007, 11:02 AM
هاى يا عسل يا فتاه تحب الله
بصى سؤالك وردى عليه
اقاربى اللى فى سنى بنات عمى عموما بكرههم لانهم بيغيروا منى غيره عمياء وبيتمنوا موتى اساسا
فا ولا بنصحهم ولا عايزه انصحهم ولا عايزه اعرفهم اصلا

السؤال
بيقولوا الام دى لازم كل حاجه نقولهالها
بس منواقع تجربتى
مينفعش كل حاجه
لان فى لحظه غضب حتتذلىى
ايه رايكم؟

أمة الرحمن 2008
04-08-2007, 04:40 PM
السلام عليكم إزيك يا ماهى
أنا ما ظنش إن أم ممكن تذل بنتها بس برضه عمر مالواحد يقدر يبقى صريح صراحة مطلقة مع الأم لأن الأم مهما كانت متفتحة ومثقفة مش هتقدر تفهم الأمور من وجهة نظر بنتها لحد ما بس المواضيع المهمة لازم الأم تعرف عشان توجه بنتها وعلى العموم حياء البنت بيمنع من التحدث مع أى حد فى مواضيع خاصة كثير الكلام ده وجهة نظرى
سؤالى لو أنت مش عندك أولاد تحب تسمى اولادك المستقبليين إيه ولو عندك أولاد أسمائهم إيه لو ممكن؟

sosoooo
04-08-2007, 05:36 PM
السلام عليكم
اولا انا مش متزوجة بس لو انا متزوجة ومعنديش اولاد
احب اسمى اولادى لو صبيان اسميهم عمرو ومازن
لو بنات يبقى جنة لانى بحب الاسماء دى جدا

سؤالى للى بعدى لو اتقدملك شخص كويس ومحترم وفى كل المواصفات اللى بتحلم بيها اى بنت
وظروفى المادية صعبة او عنده عيب خلقى توافقى عليه ولا ترفضى ؟؟؟

miosa
04-08-2007, 08:13 PM
انا بصراحة الحاله المادية مش تفرق معايا خاااااااااااااااالص بس ده لو هو شخص كويس متدين طيب قلبه كبير ومش عصبى بس مش يكون خريج كلية اقل منى

انما بالنسبة للعيب خلقى انا معرفش اصل انا عمرى ما فكرت فى الموضوع ده وبصراحة على حسب هذا العيب
والله انا عارفة طبعا ان ده مش بأيده ومش ليه ذنب فى كده
اكرر السؤال للى بعدى بس زياده عليه لو هو اقل منك فى المؤهل الدراسى

دينا@2007
04-08-2007, 08:36 PM
هااى يا بنات ازيكم
بالنسبه للاجابه على السؤال
اكييد اانا اتمنى طبعا شاب كويس ومتدين بس كمان لازم يكون حالاته الماديه متوسطه يعنى مش لازم يكون غنى اوووووى واكيد حيبقى صعب لو حالاته الماديه ضعيفه اوى انما خير الامور الوسط يعنى اتمنى انه يكون مستواه كويس انما بالنسبه للعيب الخلقى دى فعلا حاجه من بأيده واكيد اى انسان بيتمنى يكون احلى انسان فى العالم بس اكيييد قرارى بالموافقه او الرفض هيكون على حسب العيب الخلقى
اما بالنسبه للمؤهل الدراسى بصراحه لو هو انسان كويس ومتدين وحيقدر يحافظ عليه خلاص مش مشكله انه يكون مؤهله الدراسى اقل منى بس اهم شئ انه يكووون متعلم مش جاااهل خالص يعنى

بالنسبه لسؤالى ؟
هل لو حد جرحك ممكن تسمحيه ولا مش حتمسحيه ولازم تردهالوو وتاخدى حقك ؟

دينــــــا

الحياة كلمات
04-08-2007, 08:42 PM
لو حد جرحني اسامحه و اطلب العوض من الله و لكن للاسف اتأثر نفسيا كثيرا و ابقى اتذكر بالموقف و لكنني بالفعل ممكن اتعامل معاه و اتمنى له الخير و احبه لكن نفسيتي تكون متأثرة
سؤالي للتي بعدي
طبخت ايه النهردة؟؟؟ ما هو غداؤك هذا اليوم؟؟؟؟

دند
04-08-2007, 08:44 PM
مكرونة بالباشمل وكفته

هل انتى متفائلة باشياء معينة؟ ايه هى؟

الحياة كلمات
04-08-2007, 08:55 PM
انا متفائلة اني اقدر اطور و احسن شخصية اطفالي في هذه المرحلة حيث انني انهيت دراستي و تركت العمل و تفرغت لهم فانا متفائلة ان احسن الكثير من سلوكياتهم في هذه الفترة ان شاء الله
سؤالي
ما هو الشيء الذي تعتبرين نفسك محظوظة به؟؟؟

miosa
04-08-2007, 10:01 PM
ان شار الله ياعبق الورد تقدرى تحسنى من شخصية اطفالك وعقبال اخواتى الصغيرين اصلهم مغلبنا خالص وخصوصا اللى فى ثانوية عامة ادمن النت خلااااص ومش قادرين عليه
اما بالنسبة لسؤالك الشىء الذى اعتبر نفسى محظوظة به هو انى الحمد لله محبوبة من الناس سواء فى البيت او فى الشغل وده احس حاجة
سؤالى بأه عكس سؤالك ايه الشئ الذى تعتبر ى نفسك غير محظوظة فية

قلب الوسام
04-08-2007, 10:15 PM
هلااختى لميس
وين السؤال

miosa
05-08-2007, 12:21 AM
ازيك يا قلب الوسام واهلا بيكى فىمنتدانا كلنا
مهو سؤالى عكس سؤال عبق الورد هى سألت ايه الشئ اللى انت محظوظة بيه وانا سألت ايه الشئ الذى تعتبر ى نفسك غير محظوظة فيه

vet_basbosa
05-08-2007, 01:05 AM
والله منورين كلكوا والبنوتات الجداد اللى انضموا لينا وان شاء الله دايما متجمعين فى الخير
بالنسبه لسؤالك miosa والله انا الحمد لله راضيه بقضاء الله وقدره سواء كان هذا القدر خير اوشر من وجهه نظرى ودايما بحاول افكر نفسى ان ربنا سبحانه وتعالى عمر ما يجى من عنده الا الخير وفى كل حاجه بتحصل ليا بحاول ابحث عن مواطن الخير فى افعال الله فيا والحمد لله الحمد لله ده بيساعدنى كتير على تخطى الازمات وبتكون هينه بالصبر واحتساب الاجر عند الله
الحمد لك والشكر لك فالخير كله بيديك والشر ليس إليك
بالنسبه لسؤالى. .... كل سنه وإنتوا طيبين رمضان على الابواب فهل اعددتى له وهل تصلين التراويح فى الجامع ام فى المنزل؟

عروس الجنه
05-08-2007, 02:14 AM
وانتى طيبه يا بسبوسه وكل الاخوات طيبين

انا بستعد لرمضان من دلوقتى بانى اعمل اى حاجه ممكن تاخد وقت واجهزها علشان فى شهر رمضان احاول اتفرغ قدر الامكان للعباده

وان شاء الله هحاول اصلى فالمسجد

سؤالى للى بعدى مين اكتر حد ممكن تثقى فيه وتحكيله اسرارك؟؟

فتاه تحب الله
05-08-2007, 10:05 AM
كل سنه وانتوا كلكوا طيبين ويارب يارب رمضان يجيى بسرعه بأ عشان ربنا يسمعنا كل يوم ويتقبل دعوانا ويهدينا كلنا

ايه يا شموسه السؤال الجامد دا احب طبعاً ارد عليه):K

3اشخاص مترددشى فى انى اقلهم اسرارى
اختى حبيبتى إلى منغيرها معرفشى اعيش ......خطيبى حبيبى وصديقى .......حبيبتى وصحبت عمرى شيماء صحبتى

سؤالى
اكتر لحظة ضعف عشتيها فى حياتك :K)حسيتى فيها نك ضعيفه اوى فى الدنيا :( وانك بجد بتشتكى من ضعفك لربنا :(:(:( ؟؟؟؟؟؟؟
انا عارفه إن سؤالى صعب اوىىىىى سورىىىى للى هتجاوب

أمة الرحمن 2008
05-08-2007, 11:31 AM
السلام عليكم
أن كثيروباستمرار بحس بمواقف أكون فيها ضعيفة جدااااااااا لما ألاقى نفسى بتعرض للظلم من ناس معينة كل فترة ويتسلطوا على جامد جداً و ما لاقيش حد يرفع عنى آذاهم وهم مش بيخافوا ربنا وأنا مقدرش أعمل لهم حاجة وما لاقيش غير ربنا أشكى له وأوقول يا رب المستضعفين وساعتها ببكى بكل حرقة ربنا يجد لى مخرج وينصرنى
سؤالى للى بعدى إيه أكثر حاجة بتخليكى سعيدة ؟ ومن هو الشخص اللى دايما تعرفيه أول واحد أخبارك السعيدة؟

أم مروه
05-08-2007, 01:01 PM
أكثر حاجه بتحسسني بالسعاده طبعاً ماراح أقول سلامة أمي وبنتي ومن يعزون علي لأنه هالشيئ معروف

لكن الشيئ إلي يحسسني بالسعاده لحد الجنون وفقدان الأعصاب هي التسوق آنه مجنونة شوبينج أحس بلذه غير طبيعيه

أما أول إنسان أقوله عن الخبر إلي مفرحني أعتقد إختي بعدها زوجي

سؤالي للي بعدي

إذا ضاقت بج الدنيا الله لايكتبه على أحد إن شاء الله كيف تتصرفين يعني إذا كنتي جداً حزينه إشلون تتصرفين ووين تروحين وهل تبكين جدام أي شخص أو تكتمين؟؟؟؟

الحياة كلمات
05-08-2007, 01:27 PM
بالبداية بحب احكي للاخت ام حذيفة و صهيب انني قرات سؤال الاخت عن لحظة الضعف و ما قدرت اجاوب لاني بلفعل اتضايق عندما يظلمني احد جداو اكوون مش قادرة اعمل شي و ما في حد ياخد لي حقي و لو ارد ان اعبر عن حزني و ادافع عن نفسي تحصل مشكلة اكبر و ما رح اقدر اخفف عن حالي لذلك اختار السكووت و ان اكبت في قلبي
و عندما قرات السؤال قلت انا عارفة ان ام حذيفة و صهيب ستكون اجابتها مثلي
و سبحان الله فتحت بعد ساعات لاجد انها هي من اجابت و بنفس ما اشعر به سبحان الله
الله يفرج همنا يارب و يقوي شخصياتنا و يسهل لنا ما نريد اسفة على الاطالة
اذا لا قدر الله ضاقت بي الدنيا
اتوضأ و اصلي صلاة الحاجة و ادعوووووووووووووووووووو و ادعوووووووووووو الله و اقرأ سورة يس
و اترك الامور تسير اتوكل على الله
بالنسبة للبكاء احيانا ابكي وحدي و احيانا امام الاخرين حسب الموقف و دمت
سؤالي
هل تحبيبن الغربة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يعني انت و زوجك و اولادك تتغربوا في بلد بعيد عن اهلك و اهله

M!ss Mahy
05-08-2007, 01:59 PM
اهلا اختى عبق الورد
اخباركم كلكم ايه
بالنسبه لسؤالك
بصراحه تتلخص فى كلمه واحده
استحاااااااااااااااااااااااااااله
انا مش ممكن ابعد عن اسكندريه اساسا وش ممكن ابعد عن اهلى ومش متخيله انى اسافر اى مكان اعيش فيه ومرجعش تانى انا ممكن فسحه او اى حاجه
انا مبداى ان يبقى الوضع على ماهو عليه يعنى اعتقد لو اتخطبت و خطيبى قالى نسافر شهر عسل انا مش حرضى لان يبقى الوضع على ماهو عليه

السؤال
تقولى ايه لبنت متعودتش تعمل اى حاجه فى البيت من اعمال منزليه ومش بتعمل

الحياة كلمات
05-08-2007, 02:08 PM
اقولها خدي بالك بكرة بيبقى عندك بيت و مسئولية و اولاد و مش بتلحقي
و اقولها كمان شغل البيت نشاط للبنات و بتتعلمي فيه حجات كتير و مش حلوة بحقك تتعرفي على شغل البيت بعد الجواز الست الماهرة بادارة بيتها يبدا عندها كذلك من بيت ابوها
و اتمنى انك تكوني متدربة على شغل اليت يا ماهي عشان بس تبقي مسز تبقي على دراية بامور البيت و شؤونه
اما عن سؤالي فهو

ماهو اكتر لون بتحبيه و لماذا

M!ss Mahy
05-08-2007, 02:39 PM
شكرا اختى عبق الورد على ردك
بس على فكره انا شاطره جداااااااااا فى اعمال البيت بس مش بعمل للاسف اتعدوت على دراسه طول حياتى حتى الكليه صعبه وفى الاجازه بريح ومش بعمل وانا وحيده ماما على اخ بس فهى بتتضايق

سؤالك
افضل لون احبه فى الملابس اللبنى او التركواز بحبه جدا جدا بيشدنى
اما احسن لون عادى فى ى قتنيات اللون الروز بيشدنى برضه اوى

السؤال
تفتكرى ليه فيه تفرقه عنصريه حتى بين الدول الخليجيه ومصر؟؟؟ بتحصل كتير على فكره واجهل السبب

miosa
05-08-2007, 02:41 PM
اكتر لون بحبه هو الابيض وعلى فكرة انا لابسه تى شيرت ابيض دلواتى
بحس فيه بهدوء الاعصاب والارتياح والصفاء والامان
انا بأه سؤالى لو جالك عريس بس اشترط عليك انك مش تشتغلى اواشترط عليكى تلبسى النقاب
هتوافقى على طول ولا هتفكرى

miosa
05-08-2007, 02:50 PM
معلش يا مس ماهى انا جاوبت فى نفس الوقت نفس السؤال
ف البنات يجاوبوا سؤالك الاول بما انك سألتى الاول

M!ss Mahy
05-08-2007, 03:07 PM
لا ياعسل ولا يهمك وانتى جاوبى طيب على سؤالى وانا حجاوب على سؤال
بصراحه لا مش حوافق خالص مش عشان النقاب عشان الشغل
مش حسال انتى بئى جاوبى

الحياة كلمات
05-08-2007, 03:10 PM
اخواتي الحبيبات اشكركن على الاجابة على سؤالي
سؤال الاخت مس ماهي انا مش فاهمة عنرية ازاي يعني اعذريني من اي ناحية
و سؤال لو جاني عريس اشترط اني مشتغلش او البس نقاب حفكر بالموضوع ممكن اوافق و ممكن لا حسب ظروفه بالنسبة للشغل انا اصلا ما بحبش الشغل
انا معاي ماجستير الحمدلله و مع ذلك بفضل القعدة بالبيت
اما بالنسنة لسؤالي فهو

هل تعتقدي ان الاختلاط بالدراسة الجامعية صح ام خطأ ؟
هل اختلاط الطلاب بالطالبات بالجامعه يلهيهم عن التركيز بالدراسة ؟؟؟

الجنة موعدنا
05-08-2007, 04:38 PM
السلام عليكم
الصراحه انا عاجبانى الفكرة اوى تسلم افكارك يا بسبوسه وعلى فكرة انا عضوة جديده وحابه اشترك معاكم وبالنسبه لسؤالك اختى عبق الورد
انا من راءى ان الاختلاط فى الجامعه مش صح وافضل العزل بين الجنسين لانه فعلا بيلهيهم عن المذرة وخصوصا انهم بيكونوا خارجين من مجتمع مش مختلط الثانويه فابلنسبلهم بتكون حاجه جديده فا بيحاولوا يندمجوا فيها وينسوا المذكرة شويه وكمان بيكونوا فى مرحله عمريه خطر شويه .
المفروض اسال انا دلوقتى صح طيب
لو حسيتى ان واحده صحبتك اتغيرت معاكى فجأه وانت مش عارفه السبب وسالتيها بس قالت انها طبعيه جدا وانها مش زعلانه من حاجه .تعملى ايه معاه تسيبيه وتكبرى ولا تعمليها عادى زى الاول رغم ان هى مش عادى ؟

أمة الرحمن 2008
05-08-2007, 05:31 PM
السلام عليكم
الأخت الجميلة عبق الورد أن قريت ملاحظتك وكلام كله صدق والله وأحاسيسك طيبة الله يبارك لك ويفرج همومنا ولا يكتب علينا أى لحظة ضعف ربنا يخليك وما يحرمنيش منك وعلى فكرة انا قريتها من ساعة كده وكنت سأرد لكن اضطريت أقوم من على الكمبيوتر من غير ما أرد
بالنسبة لسؤال الأخت كوفى :
أنا لو لى صديقة زى ما بتقولى أعطى لها فرصة بسيطة وبعد كده أسألها ثانى إيه سبب التغيير ولو قالت عادى برضه أديها فرصة مدة ولو فضلت زى ما هى أعاملها بأسلوب متغير زى ما هى اتغيرت معاى
سؤالى أنت ليك صحبات عزيزين عليكى جدددداااااااااااا من الدراسة معدتيش بتكلميهم دلوقتى ولا تعرفى آخر أخبارهم ولا لأ؟

الحياة كلمات
05-08-2007, 08:56 PM
الحبيبة ام حذيفة و صهيب
يشرفني ان اكون انا من يرد على سؤالك ياغالية
نعم لي صديقات من ايام الدراسة و بيعزوا علي قوي قوي و نفسي اعرف اخبارهم ايه
معلش بقى انا بتكلم مصري اصله المصري اللغة التي تجمع الدول العربية الكل يفهمها الحمدلله
و دايما بيمروا ببالي اصله انا بيقولوا اني "قديمة" يعني بحب الذكريات القديمة الاصحاب القدم الاماكن البيوت طفولتي كده يعني
سؤالك جميل قوي
اما عن سؤالي هو

ايه اكتر اكلة انت شاطرة بطبخها بتزبطيييها يعني و كلهم بيحيوا ياكلوها من ايديكي

فتاه تحب الله
06-08-2007, 05:51 AM
سؤالك صعب اوى عمرى ما سألت اهلى ايه هى الاكله اللى بيحبوها بس والحمد لله انا عندنا فى البيت ماما واخواتى وبابا بيحبونى انا اللى اطبخ اى اكل يعنى من الاخر والحمد لله بيعجبهم اكلى سواء طبيخ او حلويات او حتى مملحات بس هؤلك فى الغالب يحبوا يكلوا من ايدى ايه
فى الطبيخ .........صنية البطاطس والمكرونه
فى المملح .......قراميش مملحه عرفتها من التيليفزيون بس كل العيله بتحبها
فى الحلو .........تورتت الجيلى والبسكوت بيحبوها اوى
سؤالى

ايه الدعوا اللى بتتمنيها من الناس ليكى ؟؟وايه الدعوه اللى بتدعيها وبتستنى بفارغ الصبر ربنا يتقبلها منك ؟؟

الحياة كلمات
06-08-2007, 09:35 AM
اللهم احينا سعداء و امتنا شهداء و ادخلنا الجنة دار الابرار الاتقياء

الدعوة اللي بدعيها و بنتظر بفارغ الصبر ربنا يستجسبها ان الله يهدي بالي و تنحل مشكلة عندي قريبا " لا استطيع ذكرها سامحوني "
و لكن لها علاقة باستقرار اسرتي
ارجو ان تدعو لي ان تكون حلت مع بداية شهر رمضان و جزاكن الله خيرا كثيرا

سؤالي

ايه حكمتك بالحياة؟؟؟

عروس الجنه
06-08-2007, 12:52 PM
اهلا عبق الورد

انا حكمتى فالحياه

اصفح عن الناس ان اردت ان يصفح عنك

سؤالى لو انتى ماشيه فالشارع وواحد بيعاكسك

وذودها قوى تعملى ايه؟

09nawal
06-08-2007, 02:58 PM
نفسي أعرف بتجيبو الأفكار من أين ----

دينا@2007
06-08-2007, 03:04 PM
هاااى بنات ازيكم
بالنسبه لسؤلك يا شمس
اكييييد مش حكلم خااالص ولا حقدر اقوووله اى حاجه لان اى شاب بيعاكس البنت علشان بس تتكلم معاه نص كلمه فاانا طبعااا عمرى ما حتكلم مع حد ابداااا بس مش حديله اهتمام وحسيبه يكلم نفسه ويستحقر نفسه لانه انسان تافهه خساره ان حد يرد عليه بس اكيد لو زودها اووى حركب اى وسيله مواصلات علشان اخلص منه
ربنا يسترها مع كل بنات المسلمين يارب ويحفظهم من كل شر

بالنسبه لسؤالى
ايه اكتر حاجه عملتيها فى حياتك وندمتى عليها ؟

دينـــــا

الحياة كلمات
06-08-2007, 03:11 PM
حاجة ندمت عليها
اني استمريت بالعمل ( الشغل) بعد انجابي لابنتي الاولى كان الاجدر بي ان اترك المل و اتفرغ لها و لبيتي
انا على العموم الان بالبيت و قد تركت العمل

سؤالي
من هو الانسان الذي تثقين به كنفسك و تستأمنيه تماما

أمة الرحمن 2008
06-08-2007, 04:28 PM
السلام عليكم أختى أم ندى
أنا يشرفنى إن أجاوب على سؤالك الإنسان اللى بيق فيه هو زوجى وأستأمنه على كل حاجة كل كبيرة و صغيرة حاجة حصلت او لسه هتحصل
سؤالى : لو متزوجة اشترطت على زوجك مهر كبيرررررررررررر ولو مش متنزوجة هتشترطى على زوجك مهر كبيرررررررر ولا لآ ونفس السؤال بالنسبة للشبكة

الحياة كلمات
06-08-2007, 04:50 PM
و عليكم السلام اختي ام حذيفة يشرفني اناكون انا من يرد على سؤالك الكريم
انا متزوجة و مهري و شبكتي كانت بسيطة لان زوجي كان وضعه المادي صعب لما خطبنا لذلك لم نهتم بالشبكة و المهر حسب استطاعته
و هو ذو خلق ودين
"اقلكن مهورا اكثركن بركة"
سؤالي

ايه الفرحة التي تنتظرينها ؟؟؟

أمة الرحمن 2008
06-08-2007, 05:12 PM
السلام عليكم
سؤال يا أم ندى إنت وصلتك رسالتى الأخيرة ولا لأ
جوابى على سؤالك الفرحة اللى نتظريها يوم ربنا يقربه قوى ويحقق لنا كل اللى نتمناه فيه ويعوض صبرنا خير ونفرح كل من يهمه أمرنا وإن شاء أفرحكم كلكم معايا زى ما بتقفوا معايا إن شاء الله تفرحوا معايا ادعوا لى من كل قلوبكم
سؤال : أنت من النوع النشيط ولا بتصحى من النوم متأخر وتعملى كل حاجة على آخر لحظة؟

09nawal
06-08-2007, 07:31 PM
salam fi 7a9i9a 3la 7asab mizaji law kont nachita o ma 3andi ay mouchkil a9om bakir law kant 9ali9a a9om mit2arkhir wa a3mil kol chi2 mit3atil
so2ali hal zawaj howa el 7al li machakil bint ??

عروس الجنه
06-08-2007, 07:37 PM
بنات انا هطلب منكم طلب ياريت متكسفونيش

عاوزاكو كلكو تدعو ليوسف ابنى من قلوبكو

نفسى يتكلم واسمع صوته نفسى افهم هوا عاوز ايه

معلش انا عارفه انى بخرج عن الموضوع

ومش طالبه ان الى تدعى تكتب الدعاء

خليه دعاء فالصلاه ودعاء فالسر والعلن

انا تعبت قوى معاه بس من غير فايده

ولسه مش عارف ينطق

اعزرونى يا بنات

09nawal
06-08-2007, 08:00 PM
SALAM
CHAMS HOWA 3OMRO KAM ELBIH YOUSSEF ?

أمة الرحمن 2008
06-08-2007, 08:15 PM
آه يا نوال أنا مش عارفة أقرا أى حاجة أنت مصعبة ليه الموضوع كده ليه والله أنا بحاول بس مقدرتش
الأخت العزيزة شمس ربنا يعجل لابنك بالنطق وتسمعى صوته وتسمعى منه كلمة ماما عن قريب ومتقلقيش أنا ابنى اتأخر فى الكلام ومرة واحدة عرف يقول كل الكلام وحاولى معاه ووريه صور جذابة لأشياء أسماء بسيطة قطة بطة نونة وحاولى متديش له أى حاجة هو طالبها واعملى نفسك مش فاهمة عشان يحاول ينطق وقولى له إنت عايز إيه قولى عشان أجيب لك حاولى وما تيأسيش والله أنا عندنا ابن عزيز علينا برضه لسه متكلمش وإن شاء الله تسمعى صوت ابنك ونسمع صوت ابننا قريب
عارفة يا نوال أنا عرفت أقرأ سؤالك لشمس ومش عايزة رد عشان لأنك لو رديت هاقعد قصد ردك ساعة وأنادقائق وقايمة عشان أشوف حاجة مهمة فى المطبخ ماشى والشاطر فى البنوتات يرد على سؤالك

miosa
07-08-2007, 03:30 AM
ان شاء الله يا شمس ابنك هيعرف يتكلم عن قريب بأذن الله وهتزهقى منه من كتر كلامه وه تيجى تانى وتكتبى لنا ابنى بيتكلم كتييييييير اعمل فيه ايه
هو اكيد ده ابنك الوحيد لان مفيش اطفال فى سنه فبيتأخر فى الكلام انما لو معاه اطفال فى عمره بيعلموا بعض فحاولى تقعديه كتير مع اطفال واعملى كمان زى ما قالت لك ام حذيفة وصهيب

الحياة كلمات
07-08-2007, 07:20 AM
اخواتي الحبيبات شمس ربنا يسهل امرك يارب و تسمعي ابنك بيتكلم بس دي حاجة طبيعية جدا في اطفال بيبقو لعمر السنتين و بعدين مرة واحدة بينطلقوا بالكلام
و عزيزتي الاخت ام حذيفة و صهيب انت سألت اخر واحدة
انا من النوع غالبا اصحى بدري بس ابقى على النت واسوي كل حاجة باخر وقت ممكن يوم بالاسبوع كده اتنشط و اعمل كل حاجة بدري
وسؤالي
ايه اكثر ركن بتحبيه في المنتدى ؟؟؟؟و لماذا؟؟؟

09nawal
07-08-2007, 12:16 PM
أنا أحب كل المواضيع الواقعية إلي هتفيدني هو الحقيقة كل المواضيع جميلة و هادفة ----
عندي سؤال لو ممكن تفيدوني مشكلة إني لما أغلط في حاجة أعرف نفسي وأبقى أعاتب في نفسي في أبسط الأشياء ---ضميري أوعقلي بفكرو طول الوقت جواب يا أخوات أنا تعبت ----

الحياة كلمات
07-08-2007, 01:10 PM
الغالية نوال
حفظك الله و رعاك
مراجعة النفس ومعاتبتها شيء جميل وينم عن شخصية طيبة صادقة مع نفسها
ولكن نحن نعاتب انفسنا لنتعلم من اخطائنا لا لان تصبح وسواس دائم لذلك
استفيدي منها للمستقبل و استغفري الله و امشي للامام و انظري للمستقبل و لا تنظري للماضي الا بعين المستفيد
منه لاخذ العبرة حتى تصنعي مستقبل مشرق
رعاك الله و حماك امين

سؤالي

اذا انت ام هل طفلك الاول بنت ام ولد وايه الاسم ؟؟؟ واذا لسه مصرتيش ام هل تتمني ابنك الاول يكون ولد او بنت وتسميه ايه؟؟؟

بنت بنوت
07-08-2007, 02:01 PM
اذا انت ام هل طفلك الاول بنت ام ولد وايه الاسم ؟؟؟ واذا لسه مصرتيش ام هل تتمني ابنك الاول يكون ولد او بنت وتسميه ايه؟؟؟

مممممممممممممممممممم

انا لسة مش اتجوزت لكن ان شاء الله كلها كام شهر و اتجوز

و نفسي اول طفل اجيبة يكون ولد بمووووووووووت في الولاد

و يكون اسمة يوسف

يا رب ربنا يحقق امنيتي

سؤالي للبعدي

لو انتي لسة مش اتجوزتي تحبي تتجوزي واحد يكون اية مهنتة

و لو كنتي اتجوزتي هل دة كان اللي نفسك فية ولا اية

M!ss Mahy
07-08-2007, 02:20 PM
بنت بنوت سؤال جميل جدا جدا
بصى يا ستى
انا امنيتى اتجوز مهندس او واحد علمى خريج علوم يعنى وياسلام لو مهندس كمبيوتر بس بمؤهل عالى دى امنيتى بجد

اللى بعدى

من انهى سن بالظبط حتبتدى تصغرى فى سنك هههههههههه
اصلى ابتديت اقول 19 ومش ناويه ازود هههههههههه

09nawal
07-08-2007, 02:55 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا يا أخت عبق الورد والله كلامك حلو بارك الله فيك -

أنا عازبة لكن نفسي إنشاء الله أنجب ولد الأول و أسميه علي لأني أفضل إكون الولد هو الكبير على إخوة--
أما عن زوج أي عمل المهم إكون الوقت منظم وحلال إنشاء الله -
سؤالي ممكن الزواج من غير حب ?

أم بودي
07-08-2007, 03:33 PM
بنت بنوت سؤال جميل جدا جدا
بصى يا ستى
انا امنيتى اتجوز مهندس او واحد علمى خريج علوم يعنى وياسلام لو مهندس كمبيوتر بس بمؤهل عالى دى امنيتى بجد

اللى بعدى

من انهى سن بالظبط حتبتدى تصغرى فى سنك هههههههههه
اصلى ابتديت اقول 19 ومش ناويه ازود هههههههههه
أنا عمري 29 سنه و شهرين و حاسه ان بعد ال 30 مش هاقول سني لحد

مش قادره اتخبل يعد ال 30 ها فكر ازاي

أم بودي
07-08-2007, 03:38 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا يا أخت عبق الورد والله كلامك حلو بارك الله فيك -

أنا عازبة لكن نفسي إنشاء الله أنجب ولد الأول و أسميه علي لأني أفضل إكون الولد هو الكبير على إخوة--
أما عن زوج أي عمل المهم إكون الوقت منظم وحلال إنشاء الله -
سؤالي ممكن الزواج من غير حب ?
أنا عن نفسي اتجوزت عن حب 4 سنين

أكيد ممكن ممكن الزواج من غير حب بشرط الاختيار الصحيح لشريك الحياه

سؤالي للي بعدي ايه الامنيه اللي بتتمنيها من الصغر و لم تتحقق حتي الآن

زنوبه المغربيه
07-08-2007, 03:52 PM
أنا عن نفسي اتجوزت عن حب 4 سنين

أكيد ممكن ممكن الزواج من غير حب بشرط الاختيار الصحيح لشريك الحياه

سؤالي للي بعدي ايه الامنيه اللي بتتمنيها من الصغر و لم تتحقق حتي الآن
حشارك معاكم لاني الملل ابتدا يتغلغل جوا جسمي و هجاوب علي سؤالك يا ام بودي و الامنيه الي لسه مش اتحققت هي اني اكون صحافيه بس انا اتبعت غير تخصص يعني عمري مهحقق امنيتي
و سؤال الي جاي كلنا لما بنكون في سن المراهقه او الطفوله بنقول لما هنكبر هسمي بنتي كدا او ابني
ايه الاسماء الي كنت تختارين سؤال بايخ:eek:

أم بودي
07-08-2007, 04:37 PM
أنا رجعت تاني لأن الملل زايد اوي
طول عمري كان نفسي ابني يبقي اسمه عبد الرحمن و الحمد لله سميته عبد الرحمن

سؤالي للي بعدي عمرك كام سنه و بتدرسي ايه او بتستغلي ايه و متجوزه و لا لسه

أمة الرحمن 2008
07-08-2007, 04:39 PM
و الله سؤالك ما هو بايخ ولا حاجة سؤال زى العسل زيك أنا كنت حاطه على مكتبىبتاع المذاكرة صور لولدين زى العسل وكنت مسمياهم أحمد ومحمود وأنا الحمد لله عندى حذيفة وصهيب وهمه برضه وولدين واسمين زى العسل ما شاء الله عليهم
سؤالى :
إيه المكان لما تحبى تخرجى وتتفسحى هو أول مكان تفكرى فيه وتحبى تروحيه؟

أمة الرحمن 2008
07-08-2007, 04:48 PM
أنا رجعت تاني لأن الملل زايد اوي
طول عمري كان نفسي ابني يبقي اسمه عبد الرحمن و الحمد لله سميته عبد الرحمن

سؤالي للي بعدي عمرك كام سنه و بتدرسي ايه او بتستغلي ايه و متجوزه و لا لسه
أنا عندى 28 سنة وخلصت علوم قسم كيمياء وما بشتغلش أن متفرغة للبيت والأولاد وطبعا متزوجة ومعايا ولدين
نفس السؤال للى بعدى اللى أنا سألته فوق للى بعدى؟

جورية حمرة
07-08-2007, 05:30 PM
الصراحة مادري
بالشتا احب اروح البحر بس بالصيف حر ورطوبة وريحة خايسة
مادري اي مكان هادي

شنو هواياتج ؟ - كونتي صداقات بالمنتدى ؟ منو ؟؟

بنت بنوت
07-08-2007, 05:34 PM
هويتي كتابة الشعر

يعني اتعرفت علي بنوتة واحدة بس

بس انا كونت صدقات من منتدايات تانية

و بالقدر طلعوا ساكنين في نفس بلدتي و قبلنا بعض و كنت سعيدة جدا

سؤالي للبعدي

اية حلمك اللي اتحقق و حلمك اللي نفسك يتحقق ؟؟؟؟؟؟

أمة الرحمن 2008
07-08-2007, 06:07 PM
والله أنا كان حلمى إن ربنا يرزقنى واحد بن حلال بمواصفات طيبة ومعينة والحمد لله ربنا كرمنى بزوجى والحلم اللى بحلمه ربنا يوفقنى أنا وزوجى وأولادى ويخلينا لبعض ويرزقنا كل خير ويجمعنا جميعاً فى الجنة
سؤالى : آخر مرة خرجت فى رحلة امتى؟

دينا@2007
07-08-2007, 06:08 PM
بصراحه انا احلامى كتييييييير وبتمنى من ربنا ان كلها تتحقق قريب ان شاء الله
بالنسبه لحلمى الى اتحقق هو انى انجح فى الثانويه العامه بمجموع كويس والحمد لله ربنا حققلى حلمى
اما الحلم الى نفسى يتحقق هو انى اطلع عمره وازور سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم

نووووش
07-08-2007, 06:08 PM
حلمي اللي تحقق الوضيفه وحلمي اللي ماتحقق واتمنى يتحقق هو اني اسكن ببيت ملك

سؤالي:

كم وزنك؟ راضيه عنه؟

عروس الجنه
07-08-2007, 06:13 PM
السلام عليكم

انا وزنى

55 كيلو

لا مش راضيه خالص

عاوزه ازود وزنى لانى ضعيفه وكمان وزنى مش مناسب لطولى

سوالى انا

ايه الحاجه الى نفسك تغيريها فى حياتك؟

دينا@2007
07-08-2007, 06:13 PM
سورى معلش يا بنات انى اتلخبطت وكررت اجابتى على السؤال
اخر مره خرجت فى رحله كان يوم 3/3/2007 ,وبصراحه كانت احلى رحله مع صحابى واتبسطت اوووى
سؤاالى للى بعدى ؟
هل انتى واثقه من نفسك بدرجه كافيه؟

أمة الرحمن 2008
07-08-2007, 06:17 PM
والله نفس إجابة سؤال شمس وهو نفس إجابة سؤال دينا
أنا الحاجة اللى عاوزة أغيرها بنفسى ثقتى بنفسى ومؤهلاتى وإمكانياتى قليلة شوية نفسى أزودها
سؤالى : إنتى بتحبى إيه أكثرالصيف ولا الشتاء الليل ولا النهاردة؟

بنت بنوت
07-08-2007, 06:17 PM
ابدااااااااااااااا مش ببقي واثقة في نفسي خاااااااااااااااالص مش عارفة لية

طيب نفس السؤال للبعدي

عروس الجنه
07-08-2007, 06:27 PM
سؤالى الاخت الجميله ام صهيب انا هجاوبه

انا بحب الشتا اكتر

وبحب النهار

جاوبونى بقى

لو عاوزه تنامى ونفسك فى شويه هدوء وكل شويه التليفون يرن والباب يخبط

واخيرا ابنك يصحى ويفوق وانتى عاوزه تنامى تعملى ايه هههههههههههههه

معلش سؤال غلس

أمة الرحمن 2008
07-08-2007, 06:35 PM
معلهش بقى يا شمس دى بقى معدش فيها نوم وإزاى عد هيجى النوم تستنى شوية لما أبو الولاد يرجع وتروح تنام شوية ده لو ينفع
سؤالى : أنتى لما بتروحى تزورى أهلك بتتفقى مع أخواتك المتزوجين عشان تروحوا سوا ولا ما يفرقش ولو أنت مش متزوجة إخواتك المتزوجين بييجوا مع بعض ولا عادى كل واحد لوحده؟

عروس الجنه
07-08-2007, 06:38 PM
لما اروح ازور ماما طبعا كل اخواتى وقرايبى بيكونو عند ماما فى انتظارى

لانى مش ساكنه معاهم فى نفس البلد وبسافرلهم مرتين فالسنه فالمناسبات بس

وطبعا بكون متفقه معاهم ويتجمعو عند امى فى انتظارى وبيكون تجمع جميل جدا

عروس الجنه
07-08-2007, 06:40 PM
سوالى اه نسيت

لو حصلك موقف محرج

زى انك مثلا بتشترى حاجه من بوتيك

وبعد تعب ولف فالمحل اخترتى ملابس وخلاص زهقتى كل الى شغالين هناك

وفالاخر جايه تحاسبى لقيتى انك نسيتى محفظه الفلوس فالبيت

ههههههههههههههههههه

هتعملى ايه

ام مغرم
07-08-2007, 07:18 PM
ازيك شموسة وازيك ام حذيفة ودينا
وازيكم كلكم وحشتونى النت مغلبنى وعمال يفصل اظاهر زهق من الحر
هجاوب على سؤال شمس طبعا هبقى فى نص هدومى واقولها تحجز هوملى لحد ما اروح واجى وهى فعلا حصلت معاى فى العيد اللى فات بس كنت بشترى لابنى مش لى وبعد ما عزبتها فى البحث على الالوان والمقاس وقياس بقى ولادة حلو ودة مش لايق وكدة وفى الاخر كنت نسى الفلوس فى العربية بتاعت والدة وهو نزلنا ومشى طبعا اتحرجت جدا جدا وقولت لها معلش حطيهم فى شنطة وهبعت جوزى يا خدهم بس كنت مكسوفة جدا طبعا
سؤالى للى بعدى
اية اكتر حاجة بتتمنيها ربنا يحقق هالك دلوقتى فى الوقت دة مش مستقبليا الان يعنى اية اول حاجة بتفكرى فيها

أطايب الجنة 2002
07-08-2007, 07:31 PM
أكتر حاجه بتمناها الآن أن أحافظ على قيام الليل وأن ربى يكون راضى عنى الان .

سؤالى==

لومعاك خمس وردات هتعطيهم لمين؟ ولو معاك خمس رصاصات هتطلقيهم على مين.

angel_81
07-08-2007, 07:32 PM
هااي يا بنات بصراحه اول حاجه دلوقتي اني نفسي ربنا يرزقني بالزوج الصالح ميسور الحال عن قريب ويسخره لي هو وأهله ويحب اهلي ويرزقني منه بالذرية الصالحه

ؤالي للي بعدي أيه الحاجه الللي ما بتعمليها بتكوني في قمة سعادتك؟؟؟

أم بودي
07-08-2007, 07:39 PM
هااي يا بنات بصراحه اول حاجه دلوقتي اني نفسي ربنا يرزقني بالزوج الصالح ميسور الحال عن قريب ويسخره لي هو وأهله ويحب اهلي ويرزقني منه بالذرية الصالحه

ؤالي للي بعدي أيه الحاجه الللي ما بتعمليها بتكوني في قمة سعادتك؟؟؟

باكون في قمه السعاده لما باساعد اي محتاج

سؤالي للي بعدي ايه نظامك في رمضان

أطايب الجنة 2002
07-08-2007, 07:42 PM
ما أحد جاوب عن سؤالى ؟

عروس الجنه
07-08-2007, 07:58 PM
نظامى فى رمضان

انى اصوم واقرا قران واصلى بانتظام واحاول اروح اصلى التراويح فالمسجد باذن الله

09nawal
07-08-2007, 07:59 PM
YOUR HAIR C ' EAST BETTER LIKE CA

أمة الرحمن 2008
07-08-2007, 11:55 PM
أنا هجاوب على سؤالك يا أم بيجاد لو عند خمس وردات أدى واحدة لحذيفة وواحدة لصهيب وواحدة لأبو حذيفة وواحدة لبابا وواحدة لماما وجيب ورد كثير وأرشه عليكم كلكم
ولو خمس رصاصات واحدة على سوء الظن وواحدة على التسلط وواحدة على الظلم وواحدة على الإهانة وواحدة على جرح مشاعر الآخرين
لو معاك وردة واحدة بس تديها لمين؟

أمورة مغرورة
08-08-2007, 12:20 AM
mama wbas

أمورة مغرورة
08-08-2007, 12:22 AM
لو عندك رصاص وحده وبس

إيلاف الحلوه
08-08-2007, 12:23 AM
سلام عليكي حاعطيه لزوجي طبعا بس ياريت لوكان عندي اكثر من وردة كان اعطيها لكل الايستحقها ؟؟؟

vet_basbosa
08-08-2007, 01:12 AM
إزيكوا يا بناتيت عاملين إيه
طبعا مفيش سؤال ارد عليه .............................................
سؤالى هو
بصراااااااحه صفه شكليه لا تحبيها وتخجلين منها؟

المشتاقة للامان
08-08-2007, 01:21 AM
السلام عليكم
انا اسمي فرح من المغرب مهندسة و اشتغل في معهد اعلاميات
و ليست لدي سيارة اركب فقط طاكسي اصلا شغلي قريب كثيير من النيت انا فقط كسووولة و اركب طاكسي
و عازبة ادعولي بالزوج الصالح
و اتمنى ان اكون صداقات معكن
بريدي هو farahsaf@hotmail.com

الحياة كلمات
08-08-2007, 06:59 AM
صفة شكلية لا احبها هي التفاخر و تكثر بين النساء ان تجلس تحالى بما لديها من مال او لباس او جمال
وهذه منتشرة جدا بالجمعات النسائية واكررهها جدا اخجل جدا منها ايضا اساليني كيف؟؟؟
مثلا لو اضطررت للحديث عن اي شيء عندي و ليس للتفاخرلضرورة ما و كان امامي واحدة محرومة من هذا الشيء احاول اتجنب الحديث قدر الاستطاعة و على العموم هذا الشيء لا يحدث معي الا نادرا

سؤالك يا بسبوسة لطيييف

سؤالي

اجمل صفة ممكن ان يتحلى بها الانسان هي..........................

دينا@2007
08-08-2007, 09:43 AM
اجمل صفه ممكن ان يتحلى بها الانسان هيا الصدق مع نفسه اولا ثم مع الاخرين

سؤالى
ما هي مميزاتك ؟ وعيوبك؟

الحياة كلمات
08-08-2007, 10:00 AM
مميزاتي اني احب كل الناس من قلبي

عيوبي اني متسرعة

معلش انا كتبت صفة واحدة لكل من المميزات و العيوب

سؤالي

اذا ربحت تذكرة سفر للسياحة فاي بلد ستختارين ؟؟؟ و لماذا؟؟؟

شقروزة
08-08-2007, 10:04 AM
ازيكم يابنات ياقمرات وايه اللعبة الجامدة دي
اسعد يوم في حياتي لما ازور الكعبة لتالت مرة وادعوا لي ربنا ينولها لي .

سؤال للعضوة اللي بعدي ومش عارفه متكررة ولا لا
ايه هية الاكلة اللي جوزك بياكلها ويقولك عليها تحفة بس ماتعمليهاش تاني ؟؟؟؟؟؟؟

أمة الرحمن 2008
08-08-2007, 10:06 AM
مميزاتى إنى طيبة وحنينة وكمان سهل أى حد يكلمنى
وعيوبى ثقتى بنفس قليلة وكمان مبقدرش أكون صداقات بسهولة
سؤالى : أنت بتحبى فترة الخطوبة تطول ولا متطولش وأنت كان نفسك تتخطبى من سن كام ؟

أمة الرحمن 2008
08-08-2007, 10:09 AM
مميزاتي اني احب كل الناس من قلبي

عيوبي اني متسرعة

معلش انا كتبت صفة واحدة لكل من المميزات و العيوب

سؤالي

اذا ربحت تذكرة سفر للسياحة فاي بلد ستختارين ؟؟؟ و لماذا؟؟؟
السلام عليكم واحلى صباح عليك يا أم ندى وعلى جميع البنات
أنا نفسى أروح مكة والمدينة ولكن إذا كانت للسياحة نفسى أروح أسوان عندنا فى مصر أو شرم الشيخ لأن مناظرها فى التليفزيون تجننننننننننننن و نفسى أجى عند الإمارات عشان أزورك؟
سؤالى : أنت بتحبى فترة الخطوبة تطول ولا متطولش وأنت كان نفسك تتخطبى من سن كام ؟

الحياة كلمات
08-08-2007, 10:53 AM
اهلا بيكم وربنا يخليكم ويخلي حبايبكم و يرزقنا و اياكم الجنة
و الحج و العمرة قريبااااا امين

انا لدي سؤالين اجاوب عليهم :
الاخت شقروزةالغالية
الاكلة اللي جوزي اتوقع يقول تجنن بس متعيديهاش تاني اللي انا عاملاها اليوموقاعدة بطبخ فيها و رايحة جاية المطبخ عليها دلوقتي و هي الاكل الصيني
الاخت ام حذيفة الغالية
انا اكره ان تطول فترة الخطبة و ضد الخطبة الطويلة لعدة اسباب و اهمها انها تجلب المشاكل
واختصارها افضل
كان نفسي اخطب وانا سني 22 سنة

سؤالي

ايه المهنة التي تشعرين انك لو عملت بها ستكونين مبدعه و لماذا؟؟؟

دينا@2007
08-08-2007, 12:37 PM
سؤال جميل يا عبق الورد
المهنه هيا مهندسه ديكوور لان انا بحب الديكور اوى والحمد لله عندى ذوق راقى جدا فى الديكورات
وبحس ان دى الموهبه الوحييييده الى عندى

سؤالى ؟
من هو اكتر شخص ترتاحين معه فى الكلااام ؟

نهى عمران
08-08-2007, 12:56 PM
أنا أيضا اشعر بالملل ولكن لا افقد الامل
بس انا مشكلتى اني محتارة في اختيار تخصص في الجامعة من اثنين وان شالله الله يدلني على الصواب

فتاه تحب الله
08-08-2007, 01:32 PM
احب ارد على سؤالك يا دينا
اكتر شخص ارتاح فى الكلام معاه هو شيماء صحبتى لانها اكتر واحده فهمانى وحاسه بيا لانها فى اى مشكله بتقابلنى بتبأ عدت عليها ابل كدا وكمان لأنها ديماً بتفهمنى صح
وكمان خطيبى واختى بس شيماء اللى لما ببأ نفسى افضفض مع حد غير اختى وخطيبى هى دى اللى بجرى عليها وهو كمان ذى .

اما سؤالى :[MM
شخصيه تخافى تزعل منك غير مامتك وباباكى واخواتك ؟

بنت بنوت
08-08-2007, 03:15 PM
شخصيه تخافى تزعل منك غير مامتك وباباكى واخواتك ؟

خطيبي اووووووووو لما بيزعل هو استحملني كتير

بس مشكلتي اني بحب اعصبة جدااااااااا بجد بيبقي لذيذ و هو عصبي

يعني اقفل تلفوني يتعصب و يتجنن و يتصل علي اخواتي

و لما ارد علية يبقي عايز يخنقني هههههههههه مجنونة انا صح

ههههههههههههه بس مش بعمل الحكاية دي الا لما اكون بجد مخنوقة

لما حاجة بتزعلني بقفل تلفوني لاني مش ببقي عايزة ارد علي حد ولا عايزة اكلم حد ودي طبيعتي

احب اقعد مع نفسي و بس

طيب سؤالي للي بعد

اية الموقف اللي حصل معاكي يضحك ولا يمكن تنسية بس كنتي حاسة انك في نص هدومك من الخجل
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الحياة كلمات
09-08-2007, 09:44 AM
يا بنت بنوت مش متذكرة اي موقف
للاسف
اه وانا بالصف العاشر بحصة اللغة الانجليزية كنت قاعدة بقراك في كرت من صاحبتي و مخبياه بالكتاب و مش متركزة مع المعلمة شو بتحكي
و اثناء شرحها للدرس خرجت عن السياق و قالت نكته باللغة الانكليزية طبعا لم يفهم عليها احد سوى الطالبة الاولى على الفصل
و صدفت انني و انا اقرا بالكرت ايضا وصلت لعبارة مضحكة بنفس الوقت
فتصادف ضحكي مع ضحك البنت الاولى
فظنت المعلمة اننا الوحيدتان اللواتي نفهم انجليزي و قالت لجميييييييييييع البنات هيك بس فلانة و فلانة يفهموا علي
و اصبحت هذه المعلمة ماخدة عني فكرة ممتازة هههههههههه
و انا للان لا اعرف ماا قالت

سؤالي

هل تشعرين انك بسيطة سهلة على قوله اخواننا المصريين المية بتمشي من تحت رجليك و انت مش حاسة؟؟؟

M!ss Mahy
09-08-2007, 09:50 AM
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ضحكتينى واللللللللله
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههه

بصى يا ستى
انا نوعا ما زى مابتقولى بس مش لدرجه الميه تنساب من تحت رجلى ومحسش lol

السؤال
هى انتى عصبيه ؟لاى درجه

الحياة كلمات
09-08-2007, 10:03 AM
نعم انا عصبية و اذا حصلت اشياء تعصبني من اشخاص لا استطيع الصراخ فيهم اكبت في قلبي
و لكن يؤثر على صحتي ممكن امرض

الله يخفف عني ما يهمني ادعيلي لاني تقريبا اعيش في قلق

المهم
سؤال
سؤال
انا افكر شو احط سؤال
هل حياتك تسير بالتخطيط الذي تتمنيه لها و بنسبة كم و انت باي مرحلة ان امكن و شكرا على اجابتك مقدما

عروس الجنه
09-08-2007, 10:31 AM
صباح الخير عليكم يا احلى بنات

وحشتونى جدا جدا

وهتوحشونى اكتر

استودعكم الله يا كل حبايبى

انا هسافر يومين بورسعيد

فرح ومصيف بس على السريع

هتوحشونى قوى انا هسافر دلوقتى

جوابى على سؤال عبق الورد

اكيد لا حياتى عمرى مخطتها ومشيت زى منا راسمه

بس الحمد لله الامور كويسه وماشى الحال

سؤالى

انا بحبكو كلكو كلكو فالله

انتو بتحبونى؟؟

استودعكم الله

لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله

M!ss Mahy
09-08-2007, 10:44 AM
تروحى و ترجعى بالسلامه يا احلى شموووووسه
ايوه طبعا عن نفسى بحبك والله ووحشتينى اوى
معلش رفهى عن نفسك شوي فى المصيف والفرح عقبالى و عقبال كل اللى مش متجوزين

سؤالى :
مكرر بس هو حب النت دائما غلط؟

أمة الرحمن 2008
09-08-2007, 10:45 AM
أنا بحبك يا شمس فى الله من طيبتك وردودك الحلوة وكمان بحب البنات كلهم وبحب أم ندى قوى وهتوحشينا أنت اكثر وتروحى وترجعى لنا بألف سلامة ويسعدك بابنك يوسف يا رب وتسمعى منه أحلى كلمة ماما نستودعكم الله.
سؤالى : هل سبق لك زيارة الحرم وأديت فريضة الحج أو العمرة قبل كده؟

أمة الرحمن 2008
09-08-2007, 10:50 AM
معلهش يا ماهى الخطوط دخلت فى بعض
أنا مش فاهمة إزاى حب على النت يعنى شات وكلام من ده يقرب بين اثنين ويجعلهم يتعلقوا ببعض ويحبوا يرتبطوا أنا ما ظنش الكلام ده وبعدين الكلام ده غلط جدااا أنت تعرفى عمر اللى قدامك منين ولا جنسية إيه ولا أخلاقه إيه ولا حتى ديانته إيه النت دى حاجة غامضة ممكن يكون واحد عنده 50 سنة وحابب يضحك على بنات الناس بيتصابى والإسلام حرم اللين والخضوع بين الرجل والمرأة والحب هييجى منين غير من كده وربنا يسترها على بنات المسلمين ويهدى شباب المسلمين
سؤالى : هل سبق لك زيارة الحرم وأديت فريضة الحج أو العمرة قبل كده؟

الحياة كلمات
09-08-2007, 10:56 AM
حبيبتي ام حذيفةو انا و الله بحبك قوي و بستنى رسايلك بفارغ الصبر وانا النهردة مدايقة ادعيلي ربنا يفك عني همي ويريح بالي انت و اي وحدة بتقرأ كلامي و ان يثبتني الله على طاعته
امين
سؤالك جميل قلب علي الذكريااات انا سكنت 10 شهور بالمدينة المنورة بس للاسف مقدرتش احج لاسباب الله اعلم انها خرجة عن ارادتنا
و لكنني اعتمرت و بس على كرسي متحرك لانه كان عندي ضرف صحي بهداك الوقت و لا استطيع الطواف و اداء المناسك على قدمي
انا الان ادعو الله ان يرزقني الحج القادم و يتقبله مني و ان يرزقني العمرة ايضا
و لكنني الحمدلله صليت بالحرم المدني كثيرا ولكن لم اشبع منه و من الصلاة فيه و من زيارة حبيبي محمد صلى الله عليه و سلم

اسال الله ان يرزقنا و اياكم الحج و العمرة المتتابعين دائما انه ولي ذلك و القادر عليه اللهم اغفر لنا و ارحمنا

يا غالية الله يحميك يارب يا ام حذيفة و يخليلك اهلك و زوجكو اولادك و يرزقك بالبنت الصالحة يارب قريبا و جزاك الله خيرا
انا سؤالي

ايه اكتر دعاء بتحبيه و لما تكوني بأزمة بتردديده بانتظار الاجابة

العراقية 80
09-08-2007, 12:51 PM
مساء الخير للجميع
اكثر دعاء اكرره حاليا ( ربي لاتذرني فردا وانت خير الوارثين) لان اهلي في بلد ثانية واهلا زوجي مقاطعيني وماعندي غير زوجي وابني الي بعده نونو والله ايعينا على هل الدنيا الي الاقرباء بيها اتغيروا وتغيرت نفسياتهم وصعب تلقي بيها الصديق المحب اما الدعاء الي كنت اردده زمان هو اللهم ان كان رزقي في السماء انزله وان كان بالارض فاظهره وان كان بعيدا قربه وان كان قريبا يسره وبارك لي به يا ارحم الراحمين
اما سوالي هو شنو اكثر شي بيخليكي اتحسي بالسعادة

09nawal
09-08-2007, 01:13 PM
salam ana aktar chi khalilni sa3ida howa youm a9om asali fajr
so2al
hal zawaj howa 7al lilbanat ??

أمة الرحمن 2008
09-08-2007, 01:14 PM
أختى عبق الورد جزاك الله خير على كلامك الجميل وجمعنا الله جميعا فى ظله يوم لا ظل إلا ظله
ربنا يروق لك بالك ويصلح لك حالك ويقدم لك اللى فيه الخير ويارب يرزقنا فرصة اللقاء فى هذه الدنيا ويا رب تكون فى أطهر مكان على الأرض انت وسائر الأخوات
وربنا يعينك يا أخت عراقية ويصلح حالك ويسخرلك أهل زوجك ويحبب فيك خلقه ويزقك الذرية الصالحة التى تشد من أزرك قادر وكريم
أكثر شئ يحسسنى بالسعادة إن احس إن ربنا راضى عنى وأيضاً لما ربنا يفرج على الناس اللى بحبهم أو المسلمين والمسلمات ولما أحس إن واحد كان نفسه فى حاجة واتحققت وأحيانا لما أشوف رؤيا مبشرة تبشرنى بأشياء جميلة وده قليل
وع العموم انا من زمان ما فرحتش فرحة كبيرة ونفسى أفرح قريب قوى يا رب حقق لنا مانتمنى
سؤالى : إنت لما بتكونى بتطلبى من ربنا حاجة كبيرة قوى ونفسك تتحقق بتعملى إيه ؟

أمة الرحمن 2008
09-08-2007, 01:16 PM
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
مكرر

أمة الرحمن 2008
09-08-2007, 01:20 PM
السلام عليكم
إزيك يا نوال
الحمد لله يا نوال إنك كتبت شوية صغيرين عشان أقدر أحاول معاهم أنت تقريبا بتسألى هو الزواج ذل للبنات صح ولا لأ على العموم دى سنة الله فى خلقه والرسول صلى الله عليه وسلم وصى الرجال على النساء ولو كان الرجال بيطبقوا الإسلام صح ويطيعوا ما أمر الله ورسوله عمره ما هيكون ذل للبنات لكن فى ناس ما بتعملش كده وظالمين بنات كثير والواقع دلوقتى مؤلم ربنا يصلح حال المسلمين والمسلمات وسؤالى:
إنت لما بتكونى بتطلبى من ربنا حاجة كبيرة قوى ونفسك تتحقق بتعملى إيه ؟

سماء عبد السلام
09-08-2007, 01:36 PM
أن سما من فلسطين
بصراحة نحن بنحب الشعب المصري , دايماً بنحكي عنهم طيبين

بنت بنوت
09-08-2007, 03:09 PM
إنت لما بتكونى بتطلبى من ربنا حاجة كبيرة قوى ونفسك تتحقق بتعملى إيه ؟

بذو عبادتي و الدعاء في جوف الليل و اطول جدااااااااااا في الركوع و السجود بالذات

رلانة اقرب ما يكون العبد لربة و هو ساجد

طيب سؤالي للبعدي

مين اكثر شخص بتحرصي انك ما تتكلميش ادامة عن اي شئ يخصك

رغم ان فية صلة قرابة بينكم بس بجد هو من برة شئ ومن جوة شئ

بس مش ظاهر ليكي الا انة بيحبك و هو اصلا مش بيحبك

ممممممممممممم سؤال صعب صح

الحياة كلمات
09-08-2007, 03:12 PM
اختي سناء لم تسالي
الغالية ام حذيفة لما احتاج حاجة اصلي ركعتين حاجة و اقرأ سورة يس و ابقى ادعي الله عز و جل
سؤالي
الانترنت بشكل عام نعمة ام نقمة

الحياة كلمات
09-08-2007, 03:15 PM
بنت بنوووووووووووووت
سؤالك صعب على العموم جوابي لا احد ببساطة لانني اصدق كل الناس و لا استطيع افتراض شيء غير الذي يحاولون اظهاره
اكرر سؤالي الانترنت بشكل عام نعمة ام نقمة

نسمه الاسكندريه
09-08-2007, 03:29 PM
السلام عليكم انا جديده بالمنتدى هنا وفعلا حاسه بملل فظيع واحب ان اشترك معاكم ويا ريت تقبلونى صديقهوبالنسبه للسؤال النت نعمه طبعا بس لما نستخدمه صح ولكن لالاسف فى كتير من الشباب جعلوه نقمه لاستخدامهم الفاسد ليه ويا رب يهدى كل شبابا المسلمين وبالنسبه لسؤالى ايه اكتر موقف حصلك كنتى كارهه بس من جواكى نفسه يتكرر تانى

09nawal
09-08-2007, 04:16 PM
salam ya akhawat walah 7abit kol banat walah kalamkom 7ilw mitl al3asal
baraka allaho fikom jami3an

أمة الرحمن 2008
09-08-2007, 08:47 PM
السلام عليكم يا نسمة الموقف اللى ممكن يحصل وأكون كارهة له وأحب من جوايا إنه يتكرر لما أكون قاعدة وسط أهل زوجى وزوجى يثنى على ويقول جميلة مثلا طيبة مثلا حاجة زى كده محبهوش يقول كده عشان يعنى مايقولوش حاجة ولا يكون فيه حساسية بالنسبة له ورغم كده بتمنى يتكرر
سؤالى :
لو أنت كنت صايمة وكانت مامتك أو أى حد فى البيت مش عامل حساب إنك صايمة ومش موضيبن لك فطار بريمو ده حاجة تزعلك ولا عادى ؟

vet_basbosa
10-08-2007, 01:16 AM
كل عام وانتم طيبين وبخير ورمضان هل هلاله ورحته بانت فى الجو يارب كل اللى نفسه فى حاجه تتحققله ان شاء الله ومتنسونيش فى دعاؤكم
وربنا يجمعنا على الخير دايما
اهلا اهلا اهلااااااااااااااااااااا ام حذيفه وصهيب والله منوره وازى الولدين ربنا يباركلك فيهم
وسؤالك مش عارفه انا اصلا مبحبش ابقى تقيله على حد يعنى ببقى بموت واقوم اعمل حاجتى بنفسى وكمان انا اصلا بحب اكلى وبحب اعمل كل حاجه بنفسى ومبقتنعش باى حاجه حد بيعملهالى

سؤالى بقهانتى ليكى هوايه معينه بتحبى تعمليها؟

OOدانة الدنياOO
10-08-2007, 01:34 AM
انا ماعني هوايه ابددددددددددددددددددددددددددددددا حتى بعد ما تزوجت قال زوجي انا مستغرب ليش ما عندك هواية وانا لي سنتين متزوجة وزوجي الى الحين يدورلي على هواية هههههههههههههه

سؤالي للامورة الي بترد على هو الأتي ..............
وش أكثر حاجه تحبينها في نفسك وشخصيتك وشكلك وايش تكرهين فيها ؟؟؟؟

هدي محمد محمود
10-08-2007, 04:48 AM
اهلا بيكم يا بنات انا اسمي هدي من مصر عمري 21 سنة وبالنسبة لسؤالك يا وردة انا بحب في نفسي المغامرة بحب اغامر وقلبي جاااااااااااامد حديد ههههههههه وفي شخصيتي بحب الصدق والامانة اما بقي في شكلي انا مش مقتنعة بحاجة حلوة غير وجهي بحس انه ملائكي ومسمسم ههههههههههههه

سؤالي لاجمل واحلي قمر الامووووووورة ؟؟؟؟؟؟؟؟
هل حبيتي قبل كده ولو حبيتي ياريت تحكي القصة كلها وتقوللي ايه معني الحب بالنسبالك ؟؟؟

وحيدة بدونكم
10-08-2007, 05:16 AM
اهلا بكل الاخوات
ما اعرف هالسؤال عشانى
بس ارد
انا فعلا حبيت بس بالخيال . يعنى كنت احب امدى زوجى قبل ما اشوفه سبحن الله
ولما شفته صدفة بالجامعة لفت نظرى اوى وحسيت انه حبيبي والله
وهو حبنى من اول نظرة والله وتعلق بيا واستنى سنة كاملة عشان يشوفنى ويعبر
على حبه ليا لحد ما شفنا بعض تانى صدفة وهنا وا خلى الفرصة تضيع مرة تانية
على طول قالى بحبك وانا قلت وانا كمان
وكنا دايما نقول هو الاول يقول بح بح بح وانا ارد واقول يبك بك بك
يعنى بحبك
وهادى هى القصة واتجوزنا وخلفنا ولسة بنحب بعض
بالنسبة ايه معن الحب
هو جميل جميل جميل اوى
وانا ما اقدر اعيش من غير حب لانى اعتبره الاكسجين
اما لسؤالى لحبيبتى اللى بعدى هو:
ما موقفك من صحبتك اللى تحكيلك على صحبتك التانية وتذم فيها قدامك
ولما تشوفها تاخذها بالحضن وتقولها ياحبيبتى وحشتينى
انت ايه شعورك ناحية الاولى
احكى مع ذكر الاسباب؟

كيلو بترا
10-08-2007, 05:58 AM
حنصحها واخاف منها لانها بوجهين
واذا ما اتغيرت حصير معاه رسمى جدا واتجنبها
سوالى للى بعدى
كيف نظرتك للعالم العربى والاسلامى

أمة الرحمن 2008
10-08-2007, 12:14 PM
والله الواحد يبكى ويتحسر على حال الأمة الإسلامية وربنا يعيد لنا المجد اللى أضعناه والله أنا اليومين دول باطلع على حضارة الأندلس وبتحسر جامد قوى ربنا ينصر الإسلام ويعز المسلمين
سؤالى: مين أكثر شخصية إسلامية ( صحابى أو بطل أو أى شخصية) تتمنى تكون موجودة بينا الآن؟

I'm lady sarah
10-08-2007, 12:28 PM
السلام عليكم..........
الموضوع جميل قوى...... انا فعلا زهقانة مووووت
الشخصية اللى نفسى اشوفها او بمعنى تكون موجودة دلوقتى نبينا سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم..... بصراحة انا كان نفسى اكون فى عصر الرسول...... كان اى حاجة عايزيين نسأل عليها فى الدين هتكون الاجابة عندنا وافية من فمه الشريف صلى الله عليه وسلم.........

السؤال التالى:
لو متجوزة ايه اكتر حاجة بتكرهيها فى زوجك؟

أمة الرحمن 2008
10-08-2007, 12:44 PM
أكثر حاجة مش بحبها فى زوجى أنه عصبى بس هو طيب وحنين وبييجى بسهولة بس هو على رأيه عمره ما بينسى الإساءة تتركن وتبعد فى دماغه بس ممكن يفتكرها بسهولة
إيه بقى أكثر حاجة بتحبيها فى زوجك لو متزوجة ولو لأ إيه أكثر حاجة تتمنيها تكون موجودة في زوج المستقبل ؟

كفاني دموع
10-08-2007, 01:56 PM
إيه بقى أكثر حاجة بتحبيها فى زوجك لو متزوجة ولو لأ إيه أكثر حاجة تتمنيها تكون موجودة في زوج المستقبل ؟
اممممممممم يكون متفهم مش متعصب ورجل دين

09nawal
10-08-2007, 02:42 PM

أنا أحب زوجي إنشاء الله إكون متدين و حنون لطيف غير شحيح ----

I'm lady sarah
10-08-2007, 02:47 PM
انا بحب فى جوزى انه بيحبنى وطيب ومش بخيل لكنه عنده لا مبالاه لا حصر لها وده عيبه تفتكروا ايه الحل؟

أكثر حاجة بتحبيها فى زوجك لو متزوجة ولو لأ إيه أكثر حاجة تتمنيها تكون موجودة في زوج المستقبل ؟

دينا@2007
10-08-2007, 02:49 PM
اتمنى من ربنا انه يرزقنى الزوج الصالح ان شاء الله
اتمنى اهم شئ فيه انه يكون محترم وبيحبنى اوى وميقدرش يستغنى عنى

سؤالى انا بقى
ميين اكتر واحد بتحبيه فى الدنيا دى كلها؟؟؟

نسمه الاسكندريه
10-08-2007, 03:07 PM
امى ربنا يخليهالى وسؤالى بقى تعملى ايه لو حصلت خناقه بينك وبين زوجك وانتى مظلومه فيها وهو مش مقتنع بكده هتعملى ايه وقتها

أمة الرحمن 2008
10-08-2007, 04:08 PM
هاسكت وخلاص وادعى ربنا يهدى الحال ونهدى الأمور شوية وسأحاول فى وقت بعدها وأقول له إنه كان غلطان فى حقى وأنا كنت مظلومة بس ع العموم الأمور دى ما بتفرقش قوى أهم حاجة إن الأمور تهدى وترجع طبيعية وياما الأحداث تيجى وتروح وأهم حاجة الواحدة تحافظ على بيتها وزوجها وبرضه تيجى على نفسها ما فيش مانع من كده خالص
لو حصل مرة إنك غرت على زوجك واتضايقت قوىمن موقف كلم واحدة مثلا هتقولى له ولا لأ وأحب آراء اللى مش متجوزين برضه؟

سوسو1983
10-08-2007, 04:12 PM
والله موضوع حلو كل مرة اقرا العنوان بس ما افتح الموضوع اكسل
انا راح اجاوب اعلسؤال

لو حصل مرة إنك غرت على زوجك واتضايقت قوىمن موقف كلم واحدة مثلا هتقولى له ولا لأ
طبعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااا حقلو
وحبين اني مدايقة
وحبكي كمان
لغاية ميوضح حقيقة الموقف
وانو انا مافي بعدي ولاقبلي وانو الكلام كان مجرد ضرورة للعمل مثلا او موقف معين
.
.
.
سؤال للي بعدي ... ::: ...
شوطابخة اليوم؟
:D
هل انتي اليوم متخانقة مع زوجك ولالا؟وازا اه لييييييييييش؟
:D:D:D

vet_basbosa
10-08-2007, 10:26 PM
واهلا بيكى ياسوسو ومنوره انتى وكل اهل فلسطين الحبيبه
اللهم اعز الاسلام والمسلمين وانصرهم ورد كيد المعتدين آمين
بالنسبه للاجابه على سؤالك للاسف انا مش متزوجه بس متخانقه النهارده مع اخويا
كان عاوز ياخدنى معاه مشوار وانا صممت انى مرحش ومش عارفه اصالحه ازاى
سؤالى ايه اكتر كلمه تضايقك؟

الحياة كلمات
10-08-2007, 10:41 PM
اكتر كلمة تتضايقني
بتعرفيش تتصرفي
سؤالي
مكرر بس عجبني مين اغلى انسان عليك بالدنيا؟؟؟؟

كفاني دموع
10-08-2007, 10:48 PM
اكيد والدتي بعدا والدي بعدو صديقتي جود
سؤالى ايه اكتر كلمه تضايقك؟

الحياة كلمات
11-08-2007, 01:25 PM
والله في كلمات كتير تضايقني
خاصة التي تدل على الانتقاد و اللوم بعد فوات الاوان
سؤالي
ايه اجمل فرحة بالتالي
الزواج
النجاح
الانجاب
ربح مبلغ مادي

و السبب

I'm lady sarah
11-08-2007, 01:46 PM
انا اعتقد يا اختى ان الانجاب هو اكبر فرحة............ والسبب ان الزواج ممكن ان يكون غير سعيد والنجاح والربح المادى قابلين للزوال فبعد الانجاب ولو حتى الحياة الزوجية غير مستقرة يصبح الاطفال هم قرة العين

سؤالي
ايه اجمل فرحة بالتالي
الزواج
النجاح
الانجاب
ربح مبلغ مادي

و السبب

الحياة كلمات
11-08-2007, 02:04 PM
انا اعتقد الترتيب كالتالي
الانجاب "المال و البنون زينة الحياة الدنيا"
النجاح
الزواج
الربح

سؤالي

ما هو افضل سن للزواج عند الفتيات؟؟؟ و لماذا؟؟

اطلال الحب
11-08-2007, 03:03 PM
سن 18 ما فوق ..
والسبب هو : انا الفتاة تكون قد انهت جيل المراهقة وعندها تستطيع قادرة على فهم الحياة بشكل افضل

سؤالي هو ؟؟
هل الخطأ ينتج (( عند اي شخص )) لسوء المجتمع ؟؟؟
والسبب ؟؟

الحياة كلمات
11-08-2007, 03:09 PM
الانسان ابن والديه و مجتمعه و اصدقائه
لذلك هذه الامور هي التي تكون شخصيته و بالتالي دوافعه لارتكاب الي تصرف
و لكن البشر جميعا يشتركون بالخطأ
و خيرهم التوابين كما قال الله تعالى في كتابه العزيز

جزاك الله خيرا

سؤالي
هل انت من النوع القلق مثلي ؟؟ الله يخلصنا من القلق

الفردوس غايتي
11-08-2007, 03:34 PM
فعلا لعبه جميله واجابتي هي

انا من النوع القلوق والعصبي وراثq)يا فأمي من اكثر الناس قلقا وعصبيه ربنا يخفف عنا وعنكم
سؤالي هو يوم احببتيه وتمنيت ان يدوم للأبد

عروس الجنه
11-08-2007, 07:23 PM
اولا وحشتونى جدا

انا رجعت النهارده

الاجابه

ايام السعاده الانسان يتمنى انها تدوم دايما وايام النجاح

أمة الرحمن 2008
11-08-2007, 07:29 PM
حمد الله على السلامة يا شمس
نورت المنتدى بنورك الساطع فى انتظار سؤالك أول واحدة أودعك وأول واحدة تسلم عليك

عروس الجنه