انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 13 من 26 الأولىالأولى ... 39101112131415161723 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 121 الى 130 من 259

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)

الردود
    38

flower3

السلام عليكم اتمخطري يا حلوه يا زينه يا ورده من وسط جنينه لولولولولولولولوش دقوا المزاهر يلله يا البيت تعالو جمع ووفق والله وسدقو اللي قالو عريس قمر وعروسته حلاوه اسفه يا نوده مش حافظه الباقي بس بجد انتي مش بس حلاوه انتي كمان طيبه كتييير بدليل اللي بتعمليه مع البنات كلهم تستاهلي كل خير ربنا يوفقك يا جميل ويجعل ايامك كاها سعاده وعقبال العايزين الله يتمم للجميع على خير ان شاء الله تعجبك الزفه اللي عملتهالك ود زغروده تانيه لولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولو ييشششششششششش

الردود
    1,212
    السلام عليكم

هنودة الف الف الف مبروووووووووووووووووووووووووووووووووك يا حبيبتى

ربنا يتمم زواجك على خير يا حبيبتى والله فرحت جدا

ماشاء الله ربنا يسعدك ويهنيكى مع زوجك يارب وتعيشى فى تبات ونبات وتخلفى صبيان وبنات

ربنا ييسرلك الحال يا حبيبتى يارب بس قوليلى مش هتعملى فرح هنا ولا هتسافريله على طول

اوعى تعملى فرح هنا وماتعزميناش ماحنا لازم نشوفك ونشكرك على تعبك معانا ونودعك قبل ماتمشى

بس يعنى هو انتى لما تتجوزى مش هتكلمينا تانى ولا ايه انا كدة هزعل اوى

طمنينا عليكى يا قمر وحشتينا خااااااااااااااااااااالث ماااااااااااااااااااالث

ميويا

الوحشة اللى مش بتسال علينا ولا بتعبرنا خالص
    مابتدخليش المجموعة ليه يا وحشة احنا زعلانين منك وخاصمينك
    ادخلى بقى ولو برسالة تطمنا عليكى

الردود
    171
    السلام عليكم يا احلى هنودة
    الف مبروووك ليكى يا قمر وربنا يتمم للك بخير
    انتى تستاهلى كل خير والله
    ربنا ييسرلك امورك يا حبيبتى ويسعدك وتبقى احلى عروسة ان شاء الله

ردودك على اسئلة البنات ما شاء الله استفدت منها جامد
    دايما تبقى طمنينا عليكى

الردود
    2
    السلام عليكم يا بنات

بجد انا حبتكو جدا جدا جدا

دى اول مشاركة ليا بالمنتدى

بجد انا اشتركت هنا مخصوص علشان الموضوع ده وعلشانكو انتو يا بناويت يا قمرات

انا حاليا فالجزء التاسع قربت يعنى الحمد لله

وبجد استفدت منكم كتييير جدا

دعواتكو ليا بقى

وعاوزه نبقى اصحاب كلنا

تقبلونى ليكم صديقه

اختكم سمية

الردود
    72
    بصى نودة انا جسمى مش مليان وزنى 62 وطولى 155 بس وشى مليان قووى ومش عارفه اعمل ايه وانا فرحى بعد3 شهور ان شاء الله وخطيبى مش عايزنى اخس وقاللى لا كدة كويس بس وشى اللى مضياقنى وفى حاجه كمان انا كنت بعمل وشى بالفتله بس لقيته بيسببلى حبوب وبدات اشقر وشى بس مش عارفه اعمله بالفتله قبل الفرح ولا اعمل تشقير زى ما اتعودت قوللى اعمل ايه وكمان انا جسمى مشعر قووووووى لما اعمل السويت اعمل الحمام المغربى قبله ولا بعدة وشكرااااااا لك قووووووووووووى.

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة rose85 عرض الرد
    ازيك ياهنودة ياحبيبتي وحشاني موت بجد عاملة ايه انا معنديش اسئلة لاني رجعت اكسل تاني من عمل الوصفات مش عارفة مالي والله
    حبيت اسال عليكي وعايزة اتشجع من تاتني معاكي ومع البنات
    روز القمر والله كنتى لسه فى لابالى وبقةل هى فين مختفية ؟؟؟

يالالا شدى حيلك يا قمراية واظبى معانا على الوصفات وخليكى عالطول معانا بلاش تغيبى كدا

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة hindii عرض الرد
    والله مش عارفة اشكرك ازاي يا هنودة
    دي كل كلمات الشكر قصيرة في حقك
    استفدت منك جاااااااااااامد دا انا كنت جاهلة خااالص
    انا عايزة اطلب منك طلب يا هنودة و سوري كترت عليك بالطلبات
    انا عندي سواد خفيف في الركبة و الابط و المنطقة المنكوبة
    وحبيت اعمل الوصفة بتاعتك بس احنا مش عندنا كيناكومب و جليوسليد في الصيدليات ياريت لو عندك وصفة للسواد ميكنش فيها المراهم دول
    وكمان انا عندي خط بيفصل بين المعدة و البطن مش عارفة هل ممكن يزول مع الرياضة ولا لا او لازم اعمل حاجة تانية
    و سوري كترت عليك بالاسئلة
    اااه عايزة اشتري كورساج مش عارفة يا هنودة اشتري كام واحد
    ميرسي
    القمر عاملة ايه ؟؟ كلك ذوق بكلامك الجميل

السواد الخفيف حطى ليمون مع جلسرين كل يوم ان شاء الله تجيب نتيجة بس بتاخد وقت واعملى كمان سكرب ملح وليمون

تالخط ده بسبب ان البطن مرتخية والمعدة مش مشدودة مجرد تعملى رياضة حيروح وعن تجربة وممكن كمان تستخدمى زيت اللوز المر او زيت الزيتون انك تدهنى المنطقة بيها كل يوم

كورساج هاتى 2 كفاية لانك مش عالطول حتستخديهم

الردود
    1,943
    ruby
    ياعسل انتى امرى واطلبى واحنا ننفذ .. ربنا يسعدك يارب ونفرح بيكى عروسة قمر واى حاجة محتاجها اسالى عالطول

basbosa
    ربنا يخليكى يا حبيبتى على كلامك الجميل يارب افرح بيكى قريب ويسهل كل الامور عندك وان شاء الله عن قريب .. والله يا بوسبوس انا كنت بفقد الامل فى جوازنا ههههههههههههه بس والله هو ربنا محدد لنا الوقت ودلوقتى بقول الحمد لله اننا حنتجوز الايام ديه لانها احسن من اننا لو اتجوزنا قبل كدا .... انتى كمان حتلاقى نفسك بتقولى نفس الكلام وتفتكرى الايام فاتت وتضحكى .. ادعيلى باقمر ربنا يعدى الايام ديه على خير عشان بيحصل توتر وتنشنة كتير

عزة
    انتى كلك ذوق يا حبيبة قلبى والله انا فرحانة عشان كلامكم الجميل ده عقبال يارب افرح بيكى اجمل وارق عروسة فى الدنيا وتكونى مبسوطة جدا ولو ليا نصيب اكون فى الاسكندرية اجى فرحك ان شاء الله ..

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة red roseee عرض الرد
    مرسي ياهنودة على المعلومات الجامدة دي
    الحمد لله انها عجبتك يا روز يا جميل

تعقيب كتبت بواسطة rose85 عرض الرد
    هنودة تسلمي على موضوعك عن فوائد ماء الورد انا فعلا محتاجة لهالاشياء والن شاء الله اجيبه باسرع وقت
    برافوا يا روز يالالا انزلى وهاتى ماء الورد وشجعينى معاكى نستخدمها سوا انا من زمان بستخدم ماء الورد وفعلا حلوة جدا للبشرة

تعقيب كتبت بواسطة ملوكة 12 عرض الرد
    معلومات جميله جدا يا هنوودة
    بس عارفة فى عداوة بين بشرتى للأسف وماء الورد يا خسارة
    تلمس وشى الاقى مكانها حبوب علطول والتهابات
    بجد يا هنوودة فرحتينا ان ميعاد فرحك قرب الف مبروك ويلا بسرعة
    بقى عايزينك تكلمينا من السعودية بقى بس أوعى تنسينا هما يومين تتجوزى
    على السريع وترجعلنا علطووووول مليش دعوة
    ملوكتى سلامتك من ماء الورد نعملك موضوع خاص ليكى من غير ماء الورد الوحشة ديه هههههههههههههههههه

لا عيب انا اقدر انساكم ده اول حاجة بطلبها ان يكون النت موجود عشان جوزو يروح الشغل وانا ابقى فاضية معنديش خلاص شغل واقعد اتكلم معاكم وادخل على مجموعة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة رحاب الرحمن عرض الرد

تفتيح بين الافخاذ اما بيتادين لوحده او زيت اللوز المر او زيت جنين القمح والافضل تجربى بيتادين اسبوعين عشان يشيل اى بكتريا ضارة وبعدها الزيوت ديه عشان تنعم وتفتح او جليوسليد مع الليمون بردو حلو بس عايزة استمرار
    ياريت يا نوده تقوليلى استعمل بيتادين يوميا ولا عدد مرات معينه فى الاسبوع واحطه قبل النوم وانام بيه واغسله الصبح ولا اغسله قبل ما انام ... وبعد السبوعين ابدا من تانى يوم مباشره فى استخدام الزيوت ولا استنى شويه , واحط زيت لوز لوحده ولا اخلطه مع زيت جنين القمح , الجليسوليد والليمون مقاديرهم أد ايه ........ عندى سؤال تانى: انا عندى فرق فى نص شعرى من الامام مش بيروح خالص مهما غيرت فى تسريحه شعرى,هل ده نوع من صلع الاناث وياريت تقوليلى الحل ايه .......انا جبت نخاع من الجزار واشتريت زيت خروع وناويه باذن الله اخلط زيت النخاع مع الخروع واعمل بيهم حمام زيت لانى سمعت انه بيتقل الشعر ويطوله ياترى الكلام ده صحيح وايه رأيك فى حمام الزيت ده ويا ريت تعرفينى الطريقه الصحيحه لعمل حمام الزيت واسخن الزيوت قبل ما استعملها ولا لا ...................... بجد يا نوده ميرسى ليكى اوى ويشرفنى اننا نكون اخوات والف الف مبروك يا قمر على قرب الجواز وربنا يجعلك دايما جميله فى عيون زوجك ان شاء الله ويجمع بينكم فى خير
    رحاب الجميلة عاملة ايه ؟؟
    بيتادين بيتحط كل يوم قبل النوم وتانى يوم اغسلى منطقة عادى

بعد الاسبوعين حطى الزيوت مفيش مشكلة انتى اما تستخدمى اللوز لوحده او جنين القمح لوحده

جليوسليد بتجيبى علبة صغيرة منه وتعصرى عليع ليمونة كاملة وتقلبيهم وتستخدميهم كل يوم

معلومة النخاع مع زيت الخروع عن تجربة بنات اعرفهم كويس جابت نتيجة هايلة بيتقل الشعر ويغذية وينعمه

طريقة حمام زيت بتجيبى الزيوت وتسخنيها على النار يعنى تبقى دافية وتدهنى بيها فروة الراس كويس ووتجيبى فوطة مبلولة بماء سخنة يعنى افتحى الحنفية السخان على فوطة واعصريها كويس ولفى بيها الشعر ربع ساعة وسليها حتلاقيها بقيت باردة وكملى نص ساعة كمان بالزيت فى الشعر وبعد كدا اغسليه عادى

الفرق فى نص الشعر ادهنى جزء ده بالزيوت واعملى زى تدليك بايدك عشان الدم يوصل للمنطقة ديه وتغيرى التسريحة ومتخليش الشعر مشدود فيها
    ملعقتين عسل وملعقتين حليب سائل او طازج وملعقتين نشأ ضعيها على
    الوجه والرقبة نصف ساعة وبعدها اغسليها بالماء فقط وامسحي وجهكي بماء ورد
    وتستعمل هذه الخلطة مرتين باليوم وان شالله تشوفون النتائج بعد اربعة ايام او اسبوع

ايه فايده الوصفه دى يا هنوده تفتيح ولا ايه ........ وايه هو البيبى ليس؟ هو زى المكواه كده ولا ايه وهل ليه اضرار على الشعر مع تكرار الاستخدام .... ميرسى اوى يا نوده
    الوصفة ديه ترطيب وتفتيح خفيف يعنى بتدى البشرة نضارة حلوة اوى وتغذية وترطيب انا بستخدمها بس من غير نشاء والحمد لله حلوة اوى

البيبى ليس ايوة هو ز مكواة بس احدث منها واقل ضرر للشعر منها لانها فيها مادة اسمها سيراميك او تاتنيوم ديه بحمى الشعر من حرارة العالية ومنها انواع تنفع الشعر الجاف ومنها انواع تنفعى الشعر الجاف والمبلول

هى طبعا مع تكرار اكيد بتضر الشعر بس لو انتى حتستخدميها قليل يعنى فى مناسبة او مرتين فى الشهر ماشى اما عالطول لا حتاذى الشعر
    ازيك يا نوده .. انا اشتريت زيت خروع من العطار هو لونه مائل للاصفر مش ابيض شفاف بس اللى فى المحل حاطه فى حاجه كده زى قاروره كبيره ومش مكتوب عليه اى حاجه لا ماركه ولا حاجه خالص ولما طلبته منه حطلى منه فى ازازه صغيره , ده يبقى كويس ولا لا
    ايوة يا قمر ده زيت الخروع مظبوط

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ