انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 159 من 215 الأولىالأولى ... 59109149155156157158159160161162163169209 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1,581 الى 1,590 من 2146

الموضوع: أفكار متجددة لتنظيم وتنظيف البيت من جميع النواحي بقلمي شاركوني

الردود
    1,576
    تعقيب كتبت بواسطة moslemwings عرض الرد
    السلام عليكم
    صباح الريحاااااااااااااااااااااااااان .. وحشتونى يا بنات
    ها .. ايه النظام النهارده أنا الجدول عندى معطل لحين ما الميه تيجى .. ياااا مسهل
    بالنسبه ( للنيله ) أنا ول مره أعرف ان اسمها كده هههههه بصى أنا باجيب الزهره السايله وبتكون فى السوبر ماركت الكبير شوفى لو عندك كارفور وباستخدمها مع الأبيض فى الأوتوماتيك لكن مش من أول البروجرام علشان لونها ميروحشى وفعلا باحس بفرق انها بتزهزه الغسيل الأبيض
    ولى عوده
    اهلين ام بودي كيفه بودي الحلو .....ما بعرف انه في نيله (زهرة غسيل) سائلة بسأل في المحل يا ريت لو يكون فيه لانه بخلي الغسيل الابيض ناصع البياض

تعقيب كتبت بواسطة أم جورى عرض الرد
    أنا والله مكسلة أوى بالرغم من انى غسلت السجاجيد ولسة مفرشتهاش

ممكن اعمل غرفة النوم واكنس البيت كله وامسح التراب

وطبعا الغسيل كالعادة والاكل ودمتم
    يعني متلي ...ماله الكسل علينا .....مع ذلك ان شاء الله راح اطبخ واغسل وامسح الغبرة واشطف الدرج والمطبخ و الهم الاكبر الكوي

الردود
    1,759
    منونة احكيلي انتي بتشتغلي بعد ما تروحي من الدوام ولا ممكن الصبح؟ تشتغلي اشي معين؟

انا والله بفضاش اعمل اشي الصبح حتى لما اروح اول ساعتين بكونو لبناتي يادوب الحق اغديهم والعبهم واقعد معاهم شوية

وبعد المغرب بعمل كل الشغل

الردود
    1,576
    تعقيب كتبت بواسطة allmasa عرض الرد
    منونة احكيلي انتي بتشتغلي بعد ما تروحي من الدوام ولا ممكن الصبح؟ تشتغلي اشي معين؟
    تعقيب كتبت بواسطة allmasa عرض الرد

انا والله بفضاش اعمل اشي الصبح حتى لما اروح اول ساعتين بكونو لبناتي يادوب الحق اغديهم والعبهم واقعد معاهم شوية

وبعد المغرب بعمل كل الشغل
    وضعي متل وضعك تمااااااااااااام ما بلحق اعمل اشي الصبح ولما اروح يا دوب اقعد مع ابني العبه ونتغدى تقريبا المغرب ببلش اشتغل....لكن احيانا بصحى بكير برتب البيت بنضف الحمام عالسريع بكنس ..بطبق الغسيل وبضبه يعني شغلات خفيفة بتخفف عني الشغل لما اروح

الردود
    3,718
    ما تهربووووووووووووووووووووووووووووش

http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=585717

الردود
    1,759
    منى وين اختفيتي من البيت الفلسطيني؟

الردود
    372
    مساااء الخير يا قمرات انا كنت صاحيه بدرى النهارده لاول مره منمتش بعد ما جوزى نزل وانا قاعده لقيت مريومه جاتلى و مش عايزه تنام الا اما انام جنبها فقمت معاها و قولت اما تنام هقوم و فعلا قمت بس لسه صاحيه دلوقتى حالا يعنى الكسل ورانا ورانا

الردود
    1,759
    لالالالالالالالالا يا امال شو صاحية هلاء؟
    قولي وبدلي يا بنت الحلال؟؟

الردود
    372
    هروح افطر انا و مرمر و اجى يمكن تكونوا موجودين

الردود
    1,759
    فطور الهنا....انا ايحة اتغدى

الردود
    1,699
    تعقيب كتبت بواسطة moslemwings عرض الرد
    يا خبر يا خبر ... معجنات وبالجبنه وبايه تانى ... وتورتة شوكولاته وتورتة ايه تانى ..... نهاركم أبيض بأه انا أغيب عنكم يومين بس أرجع ألاقى المهرجان ده ..هههههههه كده يا أم محمود وألاء تقطعى قلبى كده مش عارفه اختار ايه وللا ايه

وحشتونى أوى يا بنات بجد أخباركم ايه ؟؟
    أنا تقريبا طبقت الجدول النهارده وأخدت قرار انى فعلا هاعمل البوتاجاز كل يوم زى ما اتفقنا .. قوم ايه وأنا باغلى اللبن نسيته وخرجت من المطبخ فرجعت لقيته فااااااااار ع النار .. ولما جيت اغسله كان هااااايل فنقعته 5 دقايق فى الخلطه السحريه بتاعة الدكتوره وهااات يا دعك
    عبد الرحمن مازال عنده شويه سخونه وراسه وألف سيف مياخدشى المضاد الحيوى .. بالدلع مفيش بالغصب مفيش ربنا يهديه
    يللا أقولكم تصبحوا ع خير .. ونتقابل باكرا باذن الله .. أستودعكم الله حبيباتى
    شفتي بقى عاملين فينا ايه واللي زي حالتنا كده وعاملين رجيم ينتحروا بقى

وفعلا موضوع الوتاجاز ده كل يوم بيريح جدا وكمان وانا بعمل اي حاجة على البوتاجاز ويقع حاجة بعملها في وقتها علشان مش تنشف عليه من الحرارة وكده مش بيبيقى عاوز تنضيف تقريبا

ربنا يشفيه يارب
    انا كمان عندي شيماء اختي الصغيرة لما بتكون تعبانة مافيش فايدة تاخد دوا ابدا واحيانا بنضطر نديها حقن بدل الدوا

تعقيب كتبت بواسطة أميرة السكون عرض الرد
    يسلموا لك سهام واسيل يارب

اما عن فرن الغاز يمكن يوم الجمعه انظفه تمام التمام

بفكه وانظف عيونه زين استعدادا لرمضان

ان شاء الله آخىذ بفكرتكم واليفه كل يوم

ازيك ياميرو وفعلا موضوع التنضيف يوم بيوم ده بيسهل كتيييييييير
    تعقيب كتبت بواسطة oum abdoullah عرض الرد
    اسلام علايكم اختي ام محمود والاء برك الله فيك لن اغيب عنكم انشاء الله ا حببتي دكتورةالله يحفدك ويحفد لكي بيبي اختي امل مشاء الله على بنتك الله ينبتها نبتا حسن اميرة السكون اهلان بكي معنا اختي طاطس انا كمان عيزى انزل الوزن الله اعينى اختي د,منى ازيك انشاء الله تكوني بخير
    اهلا اهلا بام عبدالله كل ده بوس هههههههههه ربنا يعينك على الرجيم انتي كمان

تعقيب كتبت بواسطة amal lotfy عرض الرد
    ازيكم يا قمرات و حشتونى اوى
    انا بقى النهارده و امبارح كنت غرقانه فى المانجا عشان كنت بشلها فى الفريزر عشان رمضان
    و عملت كمان طماطم صلصه و ربنا يسهل و اعمل حاجه تانى
    انا امبارح نضفت الحمام الكبير من طقطق لسلام عليكم زى ما الدكتوره بتقول ربنا يحفظها هى و البيبى و كمان الليفنج شويه كده بس الباقى بقى مش قادره اصل بصراحه شقتى كبيره و بتعب منها و كمان انا عشان بقالى فتره كده وانا مش ماشيه تمام ع الجدول فبفكر اجيب حد ينضفهالى قبل رمضان كده بس يا رب الاقى حد اصلا اصل انا مش عايزه انضف اوى و اهد حيلى عشان لا يكون فى حمل و لا حاجه رغم انى عارفه انه فالاخر هيطلع على الفاضى بس يلا ربنا يكرمنا ومش عارفه بصراحه انضف انا ولا اعمل ايه
    يلا معلش رغيت كتير
    مستنينك يا لنا بكره ان شاء الله و انا جبت ليفه كده هى اسمها سكوتش برايت لونها اصفر كده و كبيره مش عارفه بقى بقى هى ديه الليفه السحريه و لا لا هبقى اجربها ان شاء الله
    مستنياكو بكره ان شاء الله عشان نشرب النسنس مع بعض
    عقبال مانغرق زيك في المانجة كل شوية نقول لبابا علشان نخزن لرمضان وهو ولا على باله

وان شاء الله تبقي حامل ياستي ونفرح بيكي انتي مستعجلة ليه كده

وانا من رايي انك تطمني على نفسك بسرعه وتعرفي لو حامل نفضي للشقة وهاتي حد يعملها ولو ربنا مش كرمك دلوقتي خلاص اعمليها انتي بقى ياواش ياواش <بس مش قوي علشان رمضان خلاص> وربنا يحققلك اللي بتتمنيه يارب بس انتي مش تبقي قلقانة ولا متوترة انا سمعت ان ده نفسه ممكن ياخر الحمل فانتي سبيها على الله

مواضيع مشابهه

1. أفكار متجددة لتنظيم وتنظيف البيت من جميع النواحي بقلمي {الجزء الثالث}
    بواسطة دكتورة82 في ركن الأشغال اليدوية والخياطة
    الردود: 636
    اخر موضوع: 17-01-2010, 12:30 PM
  2. أفكار متجددة لتنظيم وتنظيف البيت من جميع النواحي بقلمي {الجزء الثالث}
    بواسطة دكتورة82 في التنظيف والنتظيم والتجارب المنزلية والاجهزة
    الردود: 636
    اخر موضوع: 17-01-2010, 12:30 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الكلمات الاستدلالية لهذا الموضوع

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ